Gå til innhold

P-plaster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker det? Hvor sikkert er det? Kan det ramle av ved dusj? Og hva er bivirkninger?

Har migrene med aura ca 1 gang i året, er nesten 2 år siden sist migrene nå da, så kanskje jeg kunne brukt hormonprevensjon nå? Er 33 år, og ferdig med få barn og ønsker sikker prevensjon, men aner ikke hva. Spiral tør jeg ikke, er redd vektøkning og infeksjoner.

Anonymous poster hash: 1679a...193
Videoannonse
Annonse
Gjest Murica
Skrevet

Har ikke fått vektøkning av p-plaster og jeg har brukt det i mange år nå.

De er like sikre som p-piller.

De har aldri ramlet av hverken i dusj, badstue eller stamp.

Har ikke merket noen bivirkninger utenom penere hud. Og om jeg ønsker så kan jeg lett hoppe over mensen. Så nå har jeg mensen ca 2-3 ganger i året.

Hvordan de er med en som har migrene vet jeg ikke.

Gjest C4r1n3
Skrevet

Gikk på p-plaster 1 år ca, før jeg ble nødt til å slutte fordi jeg begynte å reagere på det - det klødde og jeg fikk røde, såre firkanter i huden som var der i maaaange måneder etter jeg hadde fjernet plasterene. Det satt godt, selv i dusjen og det er like trygt som p-piller eller p-sprøyte Du har ikke vurdert sterilisering (siden du er ferdig med barn) eller evt p-stav da? P-stav skal jo vare i 3-5 år før man må bytte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer alt, hehe. Men sterilisering er litt skummelt, man må legges inn og i narkose. Huff, nei. Vurderte p-ringen også, men tør aldri. Er redd auramigrenen skal gi blodpropp, derfor har vi ikke brukt noe på 8 år. Merker det er litt slitsomt og alltid tenke å ikke bli gravid, man blir lite spontan og må alltid ha kondom. Veldig kjedelig. Mannen vil ikke kutte strengen så ung sier han....33 år begge to og jeg skal hvertfall ikke ha flere barn. Men nå er jeg lei av uspontanitet og redsel for svangerskap.

Anonymous poster hash: 1679a...193

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...