Kaizerr Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Typisk. Var ute i helgen og da frøs jeg en del fordi det var et ute-arrangement. I morgen reiser jeg til Thailand og jeg har selvfølgelig blitt kjempe forkjølet med halsbetennelse og feber. Jeg føler meg helt elendig og er redd for at det kommer til å bli verre i morgen. Hadde gått fint hadde det bare vært snakk om en 2-3 timers flytur, men det tar jo tross alt 10 timer å fly til Bangkok. Er redd jeg kommer til å bli verre med tanke på airconditionen på flyet og alt stresset som følger med. Har flydd med finnair før, og da hadde de airconditionen på fult og venninna mi endte opp med halsbetennelse, vi fikk ikke ekstra tepper og de ville ikke skru ned airconditionen heller. Noen råd til meg når jeg skal ut å reise med tidenes forkjølelse? Er vel for seint å få legeerklæring nå med tanke på å få pengene tilbake...Er jo en ganske dyr tur, så vil helst ikke kaste vekk disse pengene heller. Endret 11. juni 2013 av Kaizerr
reiseglad Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Halsbetennelse = antibiotika. Forkjølelsessymptomer og feber = Paracet og nesedråper. Aircondition = klær og skjerf i halsen, evt. medbrakt lite pledd. 1
Lumos Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Når man flyr så langt er det som regel alltid pledd og pute på setet når man kommer i flyet. Ikke at jeg kan garantere det, men flyr du med f.eks Thai Airways får du med fleecepledd, og jeg har aldri opplevd at det var voldsomt kaldt i flyene deres. Men har du fått halsbetennelse bør du vel komme deg raskt til lege å få medisiner for det. Ta en paracet og en ibux og få en god natts søvn før reisen. 1
Gjest Seajewel Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Ordne deg time til fastlegen idag, og forklar situasjonen.
Kaizerr Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2013 Takk for gode råd. :)det var tepper på flyet heldigvis, så jeg fikk ordent meg to stykker! jeg ble selvfølgelig mye sykere på flyet og ligger med feber på hotellet i Bangkok å fryser.. Typisk.. Fikk noe antibiotika på et apotek her nede, men jeg har ikke kjent noe virkning ennå, så jeg får vel fortsette å dope meg ned på Ibux og paracet... Håper ikke dette er langvarig..
Lumos Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Håper det går raskt over så du får nyte ferien din, god bedring PS: Hvis du ikke blir bedre, ring reiseforsikringsselskapet ditt og spør de hvor nærmeste trygge sykehus/legevakt ligger!
Gjest Seajewel Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 God bedring, håper antibiotikaen virker raskt!
Kaizerr Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2013 Takk dere. Jeg har dessverre ikke blitt noe stort bedre. Feberen er forsvunnet men jeg hoster veldig mye og har vondt i ørene, og det føles ut som om jeg har to dotter i dem, så jeg hører nesten ikke på det ene. Siden det ikke hadde blitt noe bedre tok jeg turen på sykehuset idag, har vært der to ganger før så jeg vet at det er et utrolig bra sykehus. De fant ut at jeg hadde infeksjon i ørene og i halsen selvfølgelig. Så nå må jeg gå på enda en antibiotika-kur samt flere andre tabletter. Åh jeg vil jo selvfølgelig bli frisk, men det er så utrolig kipt å måtte gå på masse medisiner i starten av ferien. Nå kan jeg ikke nyte en drink engang på kvelden.. Jaja, håper det virker fort denne gangen da
sjokopudding Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 vil bare gjøre deg oppmerksom på at det er en myte at man ikke kan drikke når man tar antib. Norge er et foregangsland når det gjelder ting man kan eller ikke kan gjøre=) vil ikke anbefale deg å dra på blodfylla men det er fordi du er syk og kroppen trenger tid og energi til å bli frisk, men det er ingenting i veien for å ta seg en drink på kvelden som du sier! Nyt Thailand..!! 1
Kaizerr Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2013 Å takk for det jeg var faktisk ikke klar over at det var en myte. Skjønner godt at man ikke kan drikke mye, så jeg tok meg en drink i går virker som om det gikk fint!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Bare til info så hadde du nok ikke fått tilbake pengene for turen uansett. Da må det dreie seg om alvorlig/akutt sykdom eller død. Om alle med feber osv skulle avbestilt, hadde det blitt dyrt for forsikringsselskapene gitt Men ta kontakt med de angående lege der om du trenger det. God bedring! Anonymous poster hash: 35af4...70c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå