Gå til innhold

mye plager og ingen svar


Fremhevede innlegg

Gjest reddforsykdom
Skrevet

hei jeg er en jente på 23 år som har i snart 3-4 mnd hatt rare diffuse plager...

det tærer veldig på livet mitt og gå rundt og ikke finne ut noe som helst av dette, det er jo ikke normalt å ha det sånn?

alt dette kom som kastet på meg etter en stressende perioder, kan effekten av langvarig stress inntre når det blir rolig rundt deg igjen? kan jeg ha fått en phsyikisk knekk?

undersøkelser jeg har tatt er:

CT av abdomen

ultralyd av buken

MR av hodet

ØNH spesialist

et flust med blodprøver alle fine

alle uten spesielle funn eller tegn på sykdom

det kjennes veldig ut som om hele nervesystemet mitt er i kluss :S

det kjenner ut som det iser forskjellige steder i kroppen uten at det er kaldt

stikker og prikker rundt omkring

lemus over alt

neutisk svimmelhet, kjenner ut som bakken gynger under føttene på meg etter aktivitet

frysninger i kroppen, og varmebølger

smerter rundt om i hodet, korte intense

rare lukter i nesa, smaker i munnen

var for lyder under stress

brystsmerter og press i mellomgulvet

store ledd og muskelsmerter

synsforstyrrelser

lekker urin konstant

sover ekstremt dårlig

smerter i endetarm-lysken som om nerver er i klem men dette har jeg fått konstatert at jeg har nerver i klem i buken..

kan fortelle at jeg sliter sterkt med panikk angst..

noen som har vært gjennom noe lignende eller vet noe om dette?

henvist til nevrolog.

mvh reddforsykdom jenta :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

først vil jeg bare si at det ikke er noe lett å gå rundt å ha smerter og diverse plager som man ikke finner ut av. Det er ingen lett situasjon å være i. Du skriver at du har fått ct og mr og diverse prøver av kroppen uten funn. Jeg vil tro at det da kan komme av din psykiske helse, men nå er jeg ingen lege og kan heller ikke gi deg noen diagnose. MEN det jeg vil råde deg for er å få en henvisning til kanskje en psykolog? For å prate om panikk angsten din. Kanskje den kan påvirke resten av kroppen din? at den lager en "falsk sykdoms følelse" i kroppen.

Jeg vet akkurat hvordan det føles, jeg går igjennom noe lunde det samme nå, masse smerter, men på spesifikke steder, men ingen spesielle funn. Og det er utrolig slitsom, så ønsker deg masse lykke til! Og håper du blir bedre!

ps. tror forøvrig ikke at det er noe alvorlig med deg! :)



Anonymous poster hash: b852d...5e6
AnonymBruker
Skrevet

hei jeg er en jente på 23 år som har i snart 3-4 mnd hatt rare diffuse plager...

det tærer veldig på livet mitt og gå rundt og ikke finne ut noe som helst av dette, det er jo ikke normalt å ha det sånn?

alt dette kom som kastet på meg etter en stressende perioder, kan effekten av langvarig stress inntre når det blir rolig rundt deg igjen? kan jeg ha fått en phsyikisk knekk?

undersøkelser jeg har tatt er:

CT av abdomen

ultralyd av buken

MR av hodet

ØNH spesialist

et flust med blodprøver alle fine

alle uten spesielle funn eller tegn på sykdom

det kjennes veldig ut som om hele nervesystemet mitt er i kluss :S

det kjenner ut som det iser forskjellige steder i kroppen uten at det er kaldt

stikker og prikker rundt omkring

lemus over alt

neutisk svimmelhet, kjenner ut som bakken gynger under føttene på meg etter aktivitet

frysninger i kroppen, og varmebølger

smerter rundt om i hodet, korte intense

rare lukter i nesa, smaker i munnen

var for lyder under stress

brystsmerter og press i mellomgulvet

store ledd og muskelsmerter

synsforstyrrelser

lekker urin konstant

sover ekstremt dårlig

smerter i endetarm-lysken som om nerver er i klem men dette har jeg fått konstatert at jeg har nerver i klem i buken..

kan fortelle at jeg sliter sterkt med panikk angst..

noen som har vært gjennom noe lignende eller vet noe om dette?

henvist til nevrolog.

mvh reddforsykdom jenta :)

Du har sjekket vitaminbalansen? Spiser rikelig med grønsaker og frukt etter å ha flyttet hjemmefra? Unngår ferdigmat (pga høyt saltinnhold og lavt nøringsinnhold)? Passer på å ikke spise overvekt av brødmat og kjøtt? Om du minker brødmat til 1/5 av dagsinnhold og kjøtt/fisk til 1/10 eller mindre og øker fersk frukt, bønner, grønnsaker etc så tror jeg nok dette vil bedre seg. Det høres nemlig ut som et klassisk tilfelle av ubalanse i fordøyelsen.

Om du ikke har prøvd ennå så kutt ut hvete i 2 mnd (Hvete, ikke bare glutenet) og se om det bedrer seg. Test etterpå med melkeprodukter i 2 mnd. Det går nemlig ann å være overfølsom som kan ha nesten samme symptomer som allergi, men ikke slår ut på noen prøver.

Ubalanse i fordøyelsen påvirker imunforsvaret ganske alvorlig, så det kan bli temmelig ubehagelig. Selvsagt kan det hende du har en sykdom, men ingen av rådene over er verken langdryge eller noe annet enn sunne, så det skader ikke å prøve. :)

Det hjalp meg mot temmelig merkelige plager.

PS: du har ikke vært kraftig forkjøla for 3-4 mnd siden?

Anonymous poster hash: 444d1...3d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...