Gå til innhold

Hva er faglig skjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva faglig skjønn er? Jeg har prøvd å lese litt, men klarer ikke helt å få fatt på hva det faktisk er.



Anonymous poster hash: 6ee26...0e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første google resultat ga meg dette

Faglig skjønn bruker man når det ikke finnes en lov eller klare retningslinjer / regler for situasjonen eller hendelsen. Da benytter man seg at sine fagkunnskaper og vurderer selv hva man mener er best for pasienten eller klienten. Man bruker faglig skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det noen som vet hva faglig skjønn er? Jeg har prøvd å lese litt, men klarer ikke helt å få fatt på hva det faktisk er.

Anonymous poster hash: 6ee26...0e0

Det blir det samme som at du bruker din sunne fornuft iht faget ditt, men du må kunne argumentere faglig hvorfor du har valgt de løsningene som du har valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det samme som at du bruker din sunne fornuft iht faget ditt, men du må kunne argumentere faglig hvorfor du har valgt de løsningene som du har valgt.

Takk :) Endelig noen som har klart å forlare det på en enkel og forståelig måte!

Anonymous poster hash: 6ee26...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk :) Endelig noen som har klart å forlare det på en enkel og forståelig måte!

Anonymous poster hash: 6ee26...0e0

Vel, det er en essensiell ting når man jobber med mennesker (sosionom, vernepleier ol).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...