Gå til innhold

Religion eksamen. hjelp!


Solstrål1

Anbefalte innlegg

Jeg har eksamen i morgen, og det er ikke lenge igjen. Jobbet hele gårdagen, men fikk vite idag at jeg hadde for vid problemstilling. Nå stresser jeg skikkelig, klarer ikke å finne noe som helst bra.
Temaet mitt er: Kjønn og kjønnsroller.
Har valgt å ta islam og luthersk religion. Jeg har da fått veiledning til at framlegget skal handle om frelse.
Hvordan skal jeg formulere en bra problemstilling, og har noen ideer om hva jeg kan ha med?
Jeg tenkte noe slik: Hvem oppnår lettest frelse (gjennom kjønnsrollene) i islam og luthersk religion? - ikke så bra formulert, men noe slikt.

Håper på noen seriøse svar, og er kjempe takknemlig om noen orker å gi litt innspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje formulert det litt annerledes, og stilt mer spørsmål som "hvilken betydning har" ... "hvordan påvirker" ... Formuleringen om hvem som lettest oppnår frelse høres litt for muntlig ut i mine ører, selv om jeg skjønner hva du tenker :)

Tror også det er lurt at du tenker ut din egen problemstilling - og IKKE poster den her på kvinneguiden. Skoleoppgaver skal vel helst være selvstendige, og hvis sensor googler og finner ordrett din problemstilling her... ? Jeg vet ikke. Jeg ville bare vært litt forsiktig, om det var meg.

Lykke til!



Anonymous poster hash: dce67...ff5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...