Gå til innhold

Til dere som er operert for Hallux Valgus

1 stemme

1. 1. Hvordan ble resultatet?

• ikke noe forandring, utenom at beina ser penere ut uten kulen som før sto ut
      0
    • litt mindre smerter, men ikke så bra som jeg hadde forventet.
      0
    • foten ser bedre ut, og det er lettere å kjøpe sko, men har litt mer smerter etter operasjonen
      1
    • har mye mer smerter nå etterpå, men på en annen måte en før.
      0
    • JÆVLIG! Angrer som en tulling på hele operasjonen!
      0

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble resultatet syns du?
Var det verdt operasjon og gips/krykker? Ble du bedre? Ble du kvitt smertene?

Eller er du av dem som ble verre?
Legg gjerne også ved hvor gammel du var når du opererte, for de sier det er lettere jo yngre en er, og jeg lurer på om dette stemmer :)
(Kjenner ei som tok begge beina når hun var 24. hun har et helt nytt liv sier hun, kunne ikke gå på shopping i 3 timer engang før, da måtte hun hjem å legge seg ned for beina pulserte i smerter. Nå går hun på fjellturer uten problem, og kan til og med ha en liten hæl på skoene om hun skal pynte seg, noe hun aldri har kunnet før)

Anonymous poster hash: 4d61f...921
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

IKKE noe smart å legge denne som anonym gitt!*Glemte å legge alternativ for dem som har fått et nytt liv etter operasjonen :/

AnonymBruker
Skrevet

De får heller like denne posten her de da, så får vi trekke det fra i beregningene :lol:

Skrevet

Alternativet mitt står ikke der: Jeg har en mye penere fot, samt mindre smerter. Fornøyd med andre ord. :)

Et helt nytt liv var å ta i, for såå mye plager hadde jeg ikke.

Jeg er forresten 42 år, og ble operert i november.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var ikke noe alternativ for fantastisk lekker fot og null smerter der :D Fem år siden nå.. minst, og jeg er like lykkelig enda.

AnonymBruker
Skrevet

Var hovedårsaken deres da at man ville ha en penere fot, eller kombinert med smerter?

AnonymBruker
Skrevet

Opererte begge, var 23/24 år. Fått nytt liv!
Penere føtter, mye lettere å kjøpe sko (haaaatet skobutikker før!!!) og MYE mindre smerter ;)

Skrevet

Jeg er født med Hallux Valgus og opererte føttene i ung alder. Den første foten ble tatt når jeg var 13 og den andre når jeg var 20.

Jeg hadde lite smerter i ettertid, og den første foten var veldig vellykket. Den andre foten ble smalere og mindre vond, men den er ikke helt som den burde være. Jeg har dog ikke tatt stilling til om jeg skal prøve å tå den operert på nytt eller ikke, for den fungerer til normal bruk og til bruk i pensko en gang iblant. Til aktiviteter som f.eks fotball er den uegnet, men turgåing, jogging osv fungerer fint med riktige sko.

Skrevet

Opererte i en alder av 18 år, er født med hallux valgus. Foten var fin i noen mnd før kulen kom tilbake innen 1 år var gått. :( Gikk ikke med høye hæler eller lignende, fulgte legens råd, men den kom altså tilbake. Angrer på at jeg opererte, for nå i en alder av 24 er foten værre enn det den var, blitt stivere og har et stygt arr. :( Fikk råd om å vente å operere til jeg var i 40-årene på grunn av medfødt hallux valgus kan komme tilbake fortere i ung alder, men min var vond før jeg opererte. Brukte 1 år på å trene opp foten slik at jeg kunne gå som normalt igjen, og fortsatt, nærmere 6 år etter er den fortsatt ikke noe god. :( Anbefaler IKKE en slik operasjon til unge mennesker i hvertfall.

Krysset forøvrig ikke av på pollen da jeg ikke fant et passende svaralternativ for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...