AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Kjæresten min skjærer tenner når han sover. Veldig mye, og veldig høyt! Det er helt forferdelig å høre på, gir meg gåsehud fra topp til tå. Jeg prøver å dulte bort i ham, eller holde igjen kjeven hans når det skjer Meeen, det hjelper lite. Noen som vet årsaken til at noen skjærer tenner? Og som vet om det er noen måter å få til å slutte med det (selv om det er i søvne, og ubevisst..)? Anonymous poster hash: fd062...79d
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 http://nhi.no/sykdommer/mage-tarm/tannhelse/tanngnissing-14021.html Det kan skape hodepine og spenninger i kjeve/nakke så det er ikke bra! Snakk med tannlege om å få biteskinne før tennene ryker også.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 http://nhi.no/sykdommer/mage-tarm/tannhelse/tanngnissing-14021.html Det kan skape hodepine og spenninger i kjeve/nakke så det er ikke bra! Snakk med tannlege om å få biteskinne før tennene ryker også. Huff, han gnisser mye og høyt, men får det ikke til i våken tilstand, som det skrives om i den linken. Han har en biteskinne, men syns det er ekkelt å bruke den, da han har våknet flere ganger av at han nesten har "svelget" den.. *brekningsfornemmelser* Anonymous poster hash: fd062...79d
Pinkee Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Huff, han gnisser mye og høyt, men får det ikke til i våken tilstand, som det skrives om i den linken. Han har en biteskinne, men syns det er ekkelt å bruke den, da han har våknet flere ganger av at han nesten har "svelget" den.. *brekningsfornemmelser* Anonymous poster hash: fd062...79d Har han fått den bittskinnen hos tannlege? Jeg hadde en laget av tannlege å den satt så godt at jeg måtte nesten bruke makt for å få den løs.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Har han fått den bittskinnen hos tannlege? Jeg hadde en laget av tannlege å den satt så godt at jeg måtte nesten bruke makt for å få den løs. Ja, han har fått den av tannlegen. Han har alltid skjært tenner, så lenge han kan huske. Tennene hans er sylskarpe, så han har slitt ut flere skinner visstnok.. Anonymous poster hash: fd062...79d
Pinkee Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Har han sjekka ut nakken? Har hørt rykte om at folk med nakkeproblem/ etter nakkeskade kan begynne å gnisse/bite tenner. Kjenner det på meg selv, er jeg stiv i nakken, så biter jeg mer om natten
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Har han sjekka ut nakken? Har hørt rykte om at folk med nakkeproblem/ etter nakkeskade kan begynne å gnisse/bite tenner. Kjenner det på meg selv, er jeg stiv i nakken, så biter jeg mer om natten Nei, det tror jeg ikke han har. Han påstår det er noe som "går i familien", da flere av hans nærmeste skjærer tenner om natta. Han har sjelden hodepine, og plages ikke med nakke og skuldre. Det er mest tennene (og min nattesøvn) det går ut over. Jeg har alltid trodd at gnissing av tenner kom av stress, men han påstår han ikke er stresset heller.. Jeg merker at jeg blir veldig anspent i kjeven i stressende perioder, tar meg selv i å bite tennene sammen. Det har jeg også opplevd om natten, men ikke den karakteriserende gnissingen som han driver med. Syns det er et merkelig fenomen, og lurer på om det er noe å gjøre med det, bortsett fra å beskytte tennene med gummiskinne? Hypnotisi kanskje? Anonymous poster hash: fd062...79d
Pinkee Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Jepp, send han til hypnose, å hjelper det, gi meg beskjed. Skulle gjerne slutta med det selv. Her ligger det i stress/psyke og feil tannstilling, så arvelig gnissing har jeg ikke erfaring med. Du bør kanskje vurdere separate soverom? Hvis han ikke klarer å bruke skinne
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Jepp, send han til hypnose, å hjelper det, gi meg beskjed. Skulle gjerne slutta med det selv. Her ligger det i stress/psyke og feil tannstilling, så arvelig gnissing har jeg ikke erfaring med. Du bør kanskje vurdere separate soverom? Hvis han ikke klarer å bruke skinne Hehe, tviler på jeg får den skeptikeren til hypnotisør.. Er for nyforelsket til at vi har vurdert separate soverom! Men det går stort sett bra, er ikke mange ganger jeg har våknet av gnissingen (selv om det har hendt). Det er når han sovner før meg og jeg må ligge å høre på dette at jeg sliter med å få sove. Jeg er mest bekymret for tennene hans, redd han kommer til å gnisse de helt vekk til slutt Anonymous poster hash: fd062...79d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå