Gå til innhold

Gifte seg i Thailand?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Vi er et par i slutten av tyveårene som har tenkt tanken på å gifte oss i Thailand. Men vi har veldig lite informasjon og vet lite om hvor vi skal henvende oss. Tanken er å ha dette i påsken 2014. Altså godt over et år til ;) Så har god tid!

Har sett litt på orkideekspressen.no og der arrangerer de bryllup i krabi.

Det er Krabi vi ønsker å gifte oss siden vi var der i fjord og ble forelsket i plassen og øyene.

Men hvordan er det med vielse? Er det godkjent vielse eller må man ta det om igjen i Norge? Vi ønsker jo en prest. Er det muligheter for en prest fra den norske sjømannskirke f.eks?

Noen som har gjort dette? Skriv gjerne om erfaringer, lokaler, mat, hvordan dere gjorde det, hvor mange gjester, kostnader osv...

Vi ønsker å be ganske mange, men regner med det ikke kommer så mange i.o.m at dette er en lang reise. Vi tenker at de som har råd og tid, kommer og det er også helt greit at ikke så mange kommer. Vi tenkte å spandere alt på forlovere. Ellers dekker gjester hotell selv. Men mat og drikke står vi for. Evt. alkohol etter middag er noe gjester kan kjøpe selv, men dette kommer helt ann på pakkepriser. Vet ikke helt hva priser ligger på?

Anonymous poster hash: 1a2cf...ef4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Star tour har også bryllupsarrangement i Thailand. Jeg hadde tatt kontakt med de og gått videre derfra.

Annet alternativ er sjømannskirken i Pattaya. Regner med at de også gjør vielser.

AnonymBruker
Skrevet

Hei ;) Eg har gifta meg i Krabi og det var ein fantastisk opplevelse :) Det første vi gjorde var å kontakte sjømannskyrkja i Pattaya, for å booke prest og dato. Vi betalte 8500,- for prest, i tillegg måtte vi betale flyreise frå Pattaya til Krabi for han, og hotell. Då vi gifta oss hadde presten 4 bryllup i Krabi, og vi var derfor 4 par som delte på flyutgiftene hans. Deretter kontakta vi Krabispesialisten, som jobbar med å arrangere bryllup. Det blir drevet av ei norsk dame som heiter Ingeborg Fallet Kristensen. Skriv til henne korleis du ser for deg at bryllupet skal vere og ho vil sende deg forslag og prisar. Eit par dagar før bryllupet hadde vi møte på hotellet vårt med ei svensk dame frå Krabispesialisten som heitte Anne Lise. Ho hadde med seg eit album med bilder, og utifrå det bestemte me korleis me ville ha det pynta og korleis brudebuketten skulle sjå ut.Vi bestemte også kva middag me ville ha. Viss du vil ha hår og makeup ordna, så bestiller ho også det, og dei kjem på hotellet og fiksar det. Dagen før bryllupet hadde me møte med presten. På bryllupsdagen vart vi henta på hotellet og kjørt til havna det me tok båt ut til Tub island der det var nydelig pynta. Det var nokon få turistar der, men det gjorde ingenting. Vi hadde ingen andre gjester med oss til Thailand enn barna våre. Etter ein nydelig seremoni der presten tilogmed spelte trompet, hadde vi fotografering. Fotografen var det også Krabispesialisten som ordna. Dei ordna også middag til oss på stranda etterpå og skyss tilbake til hotellet. Viss eg ikkje hugsar veldig feil, betalte vi ca 14000 til Krabispesialisten for alt av skyss, pynting og oppdekking på øya, brudebukett, fotograf,champagne, vin og middag til fire. Og så kjem sjølvsagt utgiftene til prest i tillegg. Krabispesialisten kan utføre vigselsseremonien, så du slepp å ha med prest. Men då må du gifte deg hos prest eller på tinghus heime i tillegg. Trur eg har fått med det meste no. Viss det er noko meir du lurer på så berre spør :)

Anonymous poster hash: 8d4ae...7c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...