Tropic Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Synes ofte fyllet (smørret, kanelen og sukkeret) de bruker på bakeri er så sykt mye bedre enn det jeg får til selv, noen som har noen tips til meg? Ingredienser, blandingsforhold ol! Alt av tips og oppskrifter tas imot med takk!
Adhara Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Kanskje det er noe med smøret de bruker? Og blandingsforholdet. Neste gang kan du jo bruke annet smør enn det du bruker. Meierismør er jo veldig godt i bakst
Tabris Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Noen blander også litt aprikossyltetøy oppi fyllet. Ikke så mye at det dominerer, men nok til at det blir saftigere og får en rikere smak.
Gjest Superwoman! Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 De bruker vaniljepudding pulver i bollene, det gjør dem mer saftige og ikke så harde. De bruker også ofte en blanding av lyst og brunt sukker. Lykke til
Kusmi Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Jeg bruker dette fyllet (og bollene forsåvidt også, er kjempegode!!): http://www.passionforbaking.com/blog/2012/02/07/caramel-brioche-sticky-buns/ Blir SÅ klissete og godt Ellers så liker jeg godt fyllet i cinnabons, men har ikke prøvd å lage det selv. Bare å google. http://www.google.no/search?biw=1236&bih=556&noj=1&sclient=psy-ab&q=american+cinnabon&oq=american+cinnabon&gs_l=serp.12..0j0i30.6671.9640.1.10969.3.3.0.0.0.2.3331.4409.4-1j1j9-1.3.0...0.0...1c.1.16.serp.v89mtNVPshk
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Jeg bruker dette fyllet (og bollene forsåvidt også, er kjempegode!!): http://www.passionforbaking.com/blog/2012/02/07/caramel-brioche-sticky-buns/ Blir SÅ klissete og godt Ååååå, herregud! Får vann i munnen her jeg sitter. Fikk mensen i dag og alt, så er ekstra godtesyk.... Anonymous poster hash: c9cea...c43 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Synes ofte fyllet (smørret, kanelen og sukkeret) de bruker på bakeri er så sykt mye bedre enn det jeg får til selv, noen som har noen tips til meg? Ingredienser, blandingsforhold ol! Alt av tips og oppskrifter tas imot med takk! Blandingsforholdet mitt er 1 1/2 ss kanel på 4 ss sukker og 80 g smør. Jeg bruker alltid rørsukker (og om du liker litt smak av sukkeret kan du bruke brunt sukker). Det viktigste her er kanelen. Ikke kjøp slikt skvip du får i norske matbutikker - ingen baker med respekt for seg selv ville bakt med noe slikt. Gå innom en innvandrerbutikk eller kjøp i utlandet. Den kanelen du er ute etter er mye lysere brun på farge enn den "vanlige" (lysebrun som fersk bark når du flekker litt ev et bjørketre er det nærmeste jeg kommer) og helt, helt finmalt. Når du får tak i slik kanel har du alt du trenger. Anonymous poster hash: 9ec52...cc7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 De bruker vaniljepudding pulver i bollene, det gjør dem mer saftige og ikke så harde. De bruker også ofte en blanding av lyst og brunt sukker. Lykke til Om bollene blir for harde har du jo i for mye sukker og for lite melk. Prøv 4-5 ss sukker og melk (gjerne helmelk) neste gang. Anonymous poster hash: 9ec52...cc7
Kusmi Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Ååååå, herregud! Får vann i munnen her jeg sitter. Fikk mensen i dag og alt, så er ekstra godtesyk.... Anonymous poster hash: c9cea...c43 Hihi De er utrolig gode, beste hjemmebaksten jeg har smakt tror jeg. Virker litt avansert siden det er så lang hevetid osv, men tro meg, det er verdt ventingen! For den deigen er så myk og luftig, smelter i munnen jo.. Også er det viktig å bruke sånn mykt brunsukker, og gjerne et dryss kanel over der igjen. Go for it :D
Tropic Skrevet 10. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2013 De bruker vaniljepudding pulver i bollene, det gjør dem mer saftige og ikke så harde. De bruker også ofte en blanding av lyst og brunt sukker. Lykke til Åh, interessant, Vet du hvor mye og hvordan? Altså blandingsforhold.
Gjest Superwoman! Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 http://www.passionforbaking.com/blog/2011/11/09/amerikanske-cinnamon-rolls-2/ Pleier å bruke denne!
Tropic Skrevet 10. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Hihi De er utrolig gode, beste hjemmebaksten jeg har smakt tror jeg. Virker litt avansert siden det er så lang hevetid osv, men tro meg, det er verdt ventingen! For den deigen er så myk og luftig, smelter i munnen jo.. Også er det viktig å bruke sånn mykt brunsukker, og gjerne et dryss kanel over der igjen. Go for it :D MÅ man ha med de nøttene der tror dere? Er allergisk Føler jeg får deigen ok egentlig, problemet er for det meste at de på bakeri får så sykt godt fyll, er mer av det på en måte, men når jeg har prøvd å peiset på med enda mer enn vanlig, har det ikke blitt riktig, og ikke godt heller.. Hehe Ser på flere av oppskriftene fra Passion for baking, at hun har brukt brunt sukker, kan det være årsaken til at de er bedre? At bakeriene bruker brunt sukker? Jeg bruker alltid hvitt sukker nemlig Endret 10. juni 2013 av Tropic
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Blander sammen 1 ss kanel, 3 ss sukker og 3 ss romtemperert smør. Brer det jevnt utover deigen med en slikkepott. Anonymous poster hash: 32e63...c6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå