Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som har fått skikkelig soleksem på rygg, nakke, under armer og litt på brystet. Selv smører jeg henne godt, og vi har vært ute i sola hele helgen uten at dette har skjedd. Men jeg regner med ting kan gå litt fort i svingene når barna skal smøres i barnehagen, slik at de kanskje har "glemt" å smøre henne noen steder.

Så hva lindrer soleksem? Noen kjerringråd? Har smørt på aftersun og jeg har aleo vera - men jeg er usikker på om det svir veldig?

Jeg er også bekymret for at vi skal til Tyrkia om en ukestid. Forferdelig hvis hun skal slite med soleksem da. Noen som har noen gode solkremer mot soleksem å anbefale? Hun bruker Cosmica sf 30 nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest C4r1n3
Skrevet

Aner ikke med unger, men aloe vera har lindret godt for meg (får ALLTID soleksem de første dagene med sol, dersom jeg er ute lenger enn 30 minutter og har bar hud, selv med solkrem i høy faktor). Prøv å smøre på et lite område om gangen og se hvordan det går? Å holde seg unna solen til det går over er vel også et tips (dekke seg til i lette klær), men det er vel ikke akkurat så lett når dere skal på ferie og barnet går i barnehage og er ute en del..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er plaget med soleksem med det samme solen titter frem igjen, og jeg kan på det varmeste anbefale piz bruin serien. De har en egen flaske beregnet for dem som sliter med soleksem og jeg elsker denne! Ville kanskje kombinert den med en annen som har høyere solfaktor(jeg finner den i alle fall bare i 20) om jeg skulle til syden. Synes også den funker som after sun da den lindrer kløe:) Fikk den anbefalt av moren til en venninne, hun hadde også soleksem da hun var lita så jeg tok henne på ordet. Aldri angret!

Anonymous poster hash: d66ba...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...