AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har lagt merke til at Krf, men også SV/AP bruker dette uttrykket når de kommer til kort. Det gjelder spesielt saker som handler om asylpolitikk og romfolket. Det er så typisk Faremo : Forslagene gir uttrykk for et menneskesyn det er all mulig grunn til å ta sterk avstand fra : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10117456 Man kan vel ha et bra menneskesyn, men likevel ønske en betydlig strammere innvandringspolitikk. Vi er vel ikke forpliktet til å avskaffe oss selv? Anonymous poster hash: 4c927...dbc 7
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Det å avhumanisere sine politiske motstandere er en kjent hersketeknikk fra venstresiden. Man får høre de samme karakteristikkene hvis man ønsker å kutte ned på bistandbusjettet på bakgrunn av alle skandalene med korrupsjon og midler som kommer på avveie. "Tenk så hjerteløst"!
flesvik Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Søk på "kvinnesyn" på dette forumet så vil du se at denne hersketeknikken er meget populær blant kvinner også. 2
up! Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Å bruke og tro på ordet "hersketeknikk" er noe av det mest patetiske jeg vet om. 2
up! Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 (endret) -slettet innlegg fjernet i sitat- Lille-pus, mod. Anonymous poster hash: 04895...702 Endret 10. juni 2013 av Lille-pus Slettet sitat fjernet i sitat.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Kanskje du burde google ordet du omtaler før du kritiserer det. For du vet åpenbart ikke definisjonen av det en gang.Anonymous poster hash: 04895...702 1
up! Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Kanskje du burde google ordet du omtaler før du kritiserer det. For du vet åpenbart ikke definisjonen av det en gang.Anonymous poster hash: 04895...702 Jeg skjønner jo at du prøver å bruke "hersketeknikk" mot meg med den hensikt å understreke poenget ditt. Jeg forstår poenget ditt og hva du vil ha frem. Det betyr ikke at jeg er enig med deg. For det er jeg ikke.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Tråden ryddet for spekulasjoner. Lille-pus, mod.
Drizzt Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Det å avhumanisere sine politiske motstandere er en kjent hersketeknikk fra venstresiden. Man får høre de samme karakteristikkene hvis man ønsker å kutte ned på bistandbusjettet på bakgrunn av alle skandalene med korrupsjon og midler som kommer på avveie. "Tenk så hjerteløst"! + 1, kjære Gjest. Helt enig med deg. 3
Gjest Thai clinch Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 + 1, kjære Gjest. Helt enig med deg. Takk :-) 1
jabx Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Faremos menneskesyn er råttent. Hun mener nordmenn er mindreverdige, og at vi ikke har krav på beskyttelse mot vold, voldtekt, osv. Hun mener det skal være fritt frem for onde gjerninger så lenge man tilhører en annen gruppe mennesker enn nordmenn.
flesvik Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Jeg skjønner jo at du prøver å bruke "hersketeknikk" mot meg med den hensikt å understreke poenget ditt. Jeg forstår poenget ditt og hva du vil ha frem. Det betyr ikke at jeg er enig med deg. For det er jeg ikke. Hersketeknikk er et godt definert ord og du mener at det ikke eksisterer? Å bruke og tro på ordet "hersketeknikk" er noe av det mest patetiske jeg vet om. Hersketeknikker eksisterer og brukes hyppig. Spesielt av venstresiden og feminister. Typisk: Lille venn Taper Sutrermenn sytemenn blir ikke noe på deg bitre menn kvinnesyn kvinnehater ååå så synd på deg Stakkars store sterke karer osv. Endret 11. juni 2013 av flesvik 1
sebastianen Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Jeg skjønner hva Aina mener, samtidig er dette noe vi bare må kommunisere til folk at er tåpelig. Det er ikke lett, definisjonsmakta ligger ikke hos FrP ( mildt sagt ) Men man kan heller ikke forby politiske motstandere å bruke en type retorikk. Man kan la være å ta det til seg. Man har faktisk ikke et dårligere menneskesyn dersom en ønsker en strengere innvandringspolitikk. Man har rett og slett et annet politisk syn . 2
Apis Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Faremos menneskesyn er råttent. Hun mener nordmenn er mindreverdige, og at vi ikke har krav på beskyttelse mot vold, voldtekt, osv. Hun mener det skal være fritt frem for onde gjerninger så lenge man tilhører en annen gruppe mennesker enn nordmenn. Har en følelse at hun ikke er enig med deg der, det tror jeg flesteparten av Norges befolkning er
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Flott menneskesyn vil si å godta å bruke de samme ressursene til en slags lottogevinst til 1 person som får komme til Norge som kunne blitt brukt på 1000 personer i personens opprinnelige nærområde. Med denne logikken forventer jeg at Ap, KrF, V osv. setter av 10 milliarder i neste statsbudsjett som skal deles ut til 1000 heldige nordmenn på deling, mens de øvrige innbyggerne ikke får noen lottogevinst. Det må ikke være de absolutt fattigste, bare lavere middelklasse. Det er flott menneskesyn, det. Anonymous poster hash: 19b39...3ff 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Gjennom skolegangen har jeg ofte hørt og lest ordet menneskesyn, men jeg har aldri helt skjønt hva det er for noe (å google det gikk heller ikke så bra). Så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva det er for noe. Dette har plaget meg lenge for jeg liker jo å vite hva ting betyr, så jeg føler meg jo lit dum når alle andre bruker et ord som jeg ikke skjønner helt hva er. Det eneste fellesmomentet jeg har merket når folk bruer ordet er at man kna enten ha et bra eller dårlig ett (har forresten aldri hørt om noen som har sagt at noen andre har et bra menneskesyn). Noen som kan hjelpe meg?
Apis Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Jeg skjønner hva Aina mener, samtidig er dette noe vi bare må kommunisere til folk at er tåpelig. Det er ikke lett, definisjonsmakta ligger ikke hos FrP ( mildt sagt ) Men man kan heller ikke forby politiske motstandere å bruke en type retorikk. Man kan la være å ta det til seg. Man har faktisk ikke et dårligere menneskesyn dersom en ønsker en strengere innvandringspolitikk. Man har rett og slett et annet politisk syn . Jeg syntes det å diskutere menneskesyn er ganske grunnleggende når det gjelder asylpolitikken, som jo faktisk er en stor del av innvandringspolitikken. Så er det jo ikke noen hemmelighet at enkelte representanter fra Frp er ganske gode til å spille indignerte.
sebastianen Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Jeg syntes det å diskutere menneskesyn er ganske grunnleggende når det gjelder asylpolitikken, som jo faktisk er en stor del av innvandringspolitikken. Så er det jo ikke noen hemmelighet at enkelte representanter fra Frp er ganske gode til å spille indignerte. Hvordan man ser på mennesket har det virkelig noe med norsk innvandringspolitikk å gjøre ? Dersom det at man tar inn flere innvandrere fører til at det ikke finnes penger til god eldreomsorg, har man da et dårlig menneskesyn i forhold til gamle i norge ? Jeg forventer egentlig ikke at du skal hverken forstå eller gjøre noen innrømmelser, ditt menneskesyn ( haha) er for meg kolektivistisk og kontrollerende.
sebastianen Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Menneskesyn ser jeg som hvordan en oppfatter mennesket . Her finnes det jo forskjeller innen ideologiene, men at akkurat denne gruppen innvandrere skulle være mennesker som må beskyttes mer enn andre..... Hvor finner man det i ideologiene ?
Guybrush Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Problemet er at mange av disse politikerne og deres velgere mener "ikke bry seg om absolutt alle" = "ikke bry seg om noen". Altruismen er deres hellige gullkalv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå