AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Har noen tatt toget i dag, så skjønner dere min frustrasjon! Nå står det bare linjenummer og ingenting om hvilke stasjoner toget stopper ved!! Svært forvirrende!Anonymous poster hash: 6e4de...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Sånn er det på noen av bussene her. Det er umulig å ta buss om man ikke er profesjonell pendler. Anonymous poster hash: e3fe6...c40 1
hjärterdam Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Jepp, skulle til Oslo i dag fra Lillestrøm. Ikke no krise for meg i da siden jeg skulle av i sentrum, men skal du fra Lillestrøm til Lørenskog eller alna eller no sånt så må du brått vite mye mer om linjene enn det du måtte før.
Gjest Inggolf Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Jepp, skulle til Oslo i dag fra Lillestrøm. Ikke no krise for meg i da siden jeg skulle av i sentrum, men skal du fra Lillestrøm til Lørenskog eller alna eller no sånt så må du brått vite mye mer om linjene enn det du måtte før. Jeg tok også Lillestrømtoget i dag, bare motsatt vei enn du, men jeg er ganske sikker på at det stod både Lillestrøm+ linjenr foran på toget? Eller det noe annet dere mener?
hjärterdam Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Jeg tok også Lillestrømtoget i dag, bare motsatt vei enn du, men jeg er ganske sikker på at det stod både Lillestrøm+ linjenr foran på toget? Eller det noe annet dere mener? Jo, det står hvor det skal, men det står ikke hvilket tog som stopper på småstasjonene. Så man må vite på forhånd at det f.eks er Spikkestadtoget som stopper på Lørenskog, Høybråten, alle disse her...
Gjest Inggolf Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Jo, det står hvor det skal, men det står ikke hvilket tog som stopper på småstasjonene. Så man må vite på forhånd at det f.eks er Spikkestadtoget som stopper på Lørenskog, Høybråten, alle disse her... aaahh sånn ja... Den kombinasjonen sammen med planene om at mange stasjoner med bemanning skal bli uten bemanning er jo en ...eehh... smart løsning Man finner riktignok mye god informasjon på appen til ruter, men det er jo ikke alle som har smarttelefon.. Endret 10. juni 2013 av NozMonster
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Jeg skjønner ikke helt. Tar tog ca 1 gang i året. I morgen skal jeg ta tog, og nå gruer jeg meg litt! Sier de ikke stoppestedene? Eller er det på perrongen at det er manglende info? Skal fra Tønsberg til Drammen. Anonymous poster hash: 8b121...3f1
Gjest Inggolf Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Jeg skjønner ikke helt. Tar tog ca 1 gang i året. I morgen skal jeg ta tog, og nå gruer jeg meg litt! Sier de ikke stoppestedene? Eller er det på perrongen at det er manglende info? Skal fra Tønsberg til Drammen. Anonymous poster hash: 8b121...3f1 joda, inne på toget så gjør de det. Da ser du tv-skjermer med de nestene stoppene og ankomsttiden. Men greia er bare at du må vite på forhånd toget du tar fra tønsberg stopper i drammen, men det gjør jo alle tog retning oslo fra tønsberg så (er jeg ihvertfall 99 prosent sikker på)
Medlem Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Jeg forstår på en måte hva Jernbaneverket og NSB vil frem til, og linjenummer og endestasjon er måten det oftest annonseres på hos buss, t-bane, trikk og båt. Problemet kommer når man ikke samtidig gjør gode linjekart tilgjengelig i umiddelbar nærhet, der reisende kan se ytterligere detaljer. La oss si man står på Oslo S og skal til Lillestrøm. Da er det langt ifra åpenbart at man bør ta L12 (Eidsvoll), L13 (Dal), L14 (Kongsvinger) eller R10 (Lillehammer), og ikke L1 (Lillestrøm). For der de førstenevnte bruker 11 minutter på strekningen bruker sistnevnte 29 minutter... Lurer på om både faste og sporadiske kunder er spurt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå