snexi Skrevet 11. april 2004 #1 Skrevet 11. april 2004 angrefrist???? Kjøpte en Carena tre-hjul vogn som jeg er så missfornøyd med. Kjempe tung og stor og vanskelig og håndtere. Kjøpte den for 14 dager siden og da jeg fikk vasket over den ser den igjen helt "ubrukt" ut. Hvordan er det med angrefristen eller heving av kjøper??? Noen som vet?
Arwen Skrevet 11. april 2004 #2 Skrevet 11. april 2004 Heving av kjøp har man i utgangspunktet ikke noen som helst krav på unntatt ved fjernsalg. Har du kvitering står det gjerne på den hva den enkelte butikken praktiserer. Uten kvitering har du liten sjanse vil jeg tro. Dessuten er varen brukt.
Gjest Poirot Skrevet 11. april 2004 #3 Skrevet 11. april 2004 Heving kan kun skje ved en mangel, det er det ikke her. Angrefrist finnes ikke for kjøp i butikk, med mindre butikken har en slik regel på egenhånd.
Murvel Skrevet 14. april 2004 #4 Skrevet 14. april 2004 Har kjøpt varer i butikk, også spesialbestillte ting, og har alltid fått muligheten til å levere tilbake dersom det ikke svarer til forventningene. Kvittering er selvfølgelig en fordel. Kjøpsloven sier noe om rettigheter og frister i forhold til retur og bytting.
14062003 Skrevet 14. april 2004 #5 Skrevet 14. april 2004 Dersom noe ikke svarer til forventningene kan man velge å reklamere på produktet. Men da skal liksom produktet ikke oppfylle det man generelt skulle kunne forvente. Å angre et kjøp kommer nok ikke under en mulighet til å reklamere. Uansett er det Forbrukerkjøpsloven som gjelder for kjøp nå og ikke lenger Kjøpsloven.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå