AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #21 Skrevet 11. juni 2013 jeg har en stedatter. jeg er med på alt slikt. hennes stefar er også med på alt slikt. for oss (mor,far,stefar og stemor(meg)) er det naturlig at vi alle stiller opp. Anonymous poster hash: 5f14b...9ef
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #22 Skrevet 11. juni 2013 Jeg synes det er ubehagelig å tenke på at noen foreldre kanskje synes jeg presser meg på, for det ville være så trist. Samtidig tenker jeg at det sikkert er deilig for stebarns mor at jeg ikke er med på alle slike ting, det hadde jeg syntes hvis det var meg. Det første der bør du prøve å legge fra deg. Andre foreldre har ingenting med hvordan deres familie organiserer ting. Det vil være noen som synes du burde holde deg unna og det vil være noen som synes det er dårlig gjort om du ikke kommer. Du kan aldri gjøre alle fornøyde, så glem hva alle andre mener. Her er det dere i den utvidede familien (deg, far, barn, mor, søsken på begge sider) som setter premissene og som skal tas hensyn til. Når det gjelder at barnets mor kan føle det er greit at du ikke er med på alt: Der må du nesten høre litt med henne hva hun tenker (gjerne via far så hun slipper å si det til deg direkte). I vårt tilfelle tar mor det ille opp om jeg (stemor) ikke er til stede på arrangementer for barnet. Hun tolker det som at jeg er egoistisk og ikke orker å følge opp barnet. Så det der kan gå begge veier. Anonymous poster hash: 6c716...b55 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå