Gå til innhold

Hva fikk du på matteeksamen?


Gjest tinbjo1

Anbefalte innlegg

Gjest tinbjo1

Jeg gruer meg sånn til å få svar på matteeksamen. Jeg vet jeg har skrevet feil svar på en oppgave, selvom utregningen er riktig, og skrevet feil tall på innføringen, selvom jeg skrev det riktige tallet i kladden. Jeg er så redd for å IGJEN stryke...

Derfor lurer jeg på: Har du hatt matteeksamen? Hva fikk du i karakter? Ca hvor mange poeng riktig hadde du?

Setter pris på alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje greit å oppgi i hvilket fag det er snakk om. Er det på VGS eller universitet?

Om universitet, oppgi fagkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke sensur før rundt den 20.juni vel?

Selv håper jeg kun å bestå R2-eksamen.



Anonymous poster hash: 44315...5ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gruer meg sånn til å få svar på matteeksamen. Jeg vet jeg har skrevet feil svar på en oppgave, selvom utregningen er riktig, og skrevet feil tall på innføringen, selvom jeg skrev det riktige tallet i kladden. Jeg er så redd for å IGJEN stryke...

Derfor lurer jeg på: Har du hatt matteeksamen? Hva fikk du i karakter? Ca hvor mange poeng riktig hadde du?

Setter pris på alle svar :-)

Det går som det går uansett, uten at du kan gjøre noe som helst for å forandre det. Ta livet med ro og tenk på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Udir legger vel ut sensorveiledningene sine, så hvis du vet ca hvor mange poeng du har, så vet du nesten hva slags karakter du ligger på også. Der står det hva karaktergrensene ligger på.



Anonymous poster hash: 44315...5ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Det står at karaktergrensen er 12 poeng, som vil si 2'er. men det høres veldig lite ut? Er VELDIG mange som stryker på matteeksamen, og jeg tviler egentlig på at alle dem har under 12 poeng. Jeg vet jeg har over 12 poeng, og at jeg kanskje ligger på litt over 20 poeng. Men jeg føler uansett at jeg kan få stryk pga feil utregning og feil svar i noen oppgaver. I del 2 har jeg heller ikke besvart alle oppgavene helt. Håper jeg får poeng når jeg har besvart noe i en oppgave, men ikke alle (altså a,b,c).

Huff, jeg klarer ikke tenke på annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Dere skjønner... Dette er 3 gangen jeg tar opp matteeksamen. Jeg er kjempe dårlig i matte, og det er helt forferdelig. Jeg har faktisk ikke fortalt om det til noen, men bare holdt det for meg selv. Nå er jeg så klar for å studere som jeg kan bli, men hvis jeg stryker nå, så får jeg nesten lyst til å gi opp.

Jeg har øvd masse dette året, og alt fra boken kunne jeg, men eksamensoppgavene var veldig annerledes enn oppgavene i boken. Så jeg er veldig usikker...

Derfor lurer jeg på dette med poengene. At 12 gir en 2'er virker bare feil for meg, ettersom så mange stryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en trøst for deg at jg fikk -1 på første mattprøven min på VGS. Fikk deretter en 2- og en 1/2. Klarte jaggu å få 3 på eksamen og jeg anser meg selv som verdens dårligste i matte. Hadde forresten privat mattetimer to ganger i uken som jeg betalte for. Det hjalp meg nok litt. Det går nok bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra for deg. Tok selv denne nå, og venter på resultatet. Er ikke redd for å stryke da jeg er flink i matte. Men er fortsatt spent på karakteren, da jeg har lett for å gjøre små kløne feil.

Synes eksamen i seg selv var enkel, men vet mange slet med dårlig tid på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg fikk faktisk 4 på min matte-eksamen av det enkle slaget, og delen uten hjelpemidler gjorde jeg det aller best på. :klo: Jeg suger BIG time i matte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 2! Gjett om jeg ble lykkelig? Hadde gode karakterer i andre fag så jeg kom meg inn på drømmestudiet. Glad jeg bestod, for jeg sliter som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Jeg fikk 2! Gjett om jeg ble lykkelig? Hadde gode karakterer i andre fag så jeg kom meg inn på drømmestudiet. Glad jeg bestod, for jeg sliter som bare det.

Vet du ca. hvor mange poeng du fikk på oppgavene tilsammen? Lurer veldig på om jeg har nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du ca. hvor mange poeng du fikk på oppgavene tilsammen? Lurer veldig på om jeg har nok...

Det vet jeg desverre ikke om. Men jeg svarte ikke på flere oppgaver pga tid. Gjorde det passe bra på del 1, del to gikk ikke så veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet aldri ut poengsummen, men jeg fikk 5 på eksamen i matematikk 2P til tross for at hele den siste oppgaven i del 2 gikk helt på trynet... Med andre ord var det nok en del poeng som gikk bort der. Handler vel litt om å være heldig med sensor, for til tross for at matematikk er et fag med fasit, kan du godt slippe unna med noen "dumme" feil eller få poeng for å ha gjort "noe" riktig selv om andre deler ble feil. :)



Anonymous poster hash: b6a86...194
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

På eksamen i 1T fikk jeg 4. Muntlig S1 fikk jeg 6 :)

Husker ikke hvor mange poeng jeg fikk på 1T, men tror halvparten av de som kom opp strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 på 2P-eksamen i fjor vår.. :fnise: Hater matte.



Anonymous poster hash: 023b5...6f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...