Gå til innhold

Hvor ble Moralen av???

DryingTears

Anbefalte innlegg

I disse dager er SEX SEX OG ATTER SEX.. det som selger.. på teksttv annonserer de med fristelser og fantasier.. På MTV må de være Halvnakne for og komme på skjermen.. Jeg vet ikke om det er bare jeg som har lagt merke til dette?? Jeg tror jeg ser ganske normal ut,men hvordan skal det bli når du ikke har den sexye flate magen,eller den deilige sprettrumpen.. Jeg vil ikke være noen snerpe..men føler meg nesten som en snerpe som maser om dette.. Jeg synes selv jeg blir bare mer og mer obs på hvordan vi jenter blir sexobjekter for kåte mannegriser.. Jeg vil jo være attraktiv for det motsatte kjønn.. men går det bra når du ikke ser ut som ei mtv bimbo??? Er jeg gammel nå som jeg er 23?? Føler det sånn,med de her 16åringene som herjer.. Finnes det håp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
I disse dager er SEX SEX OG ATTER SEX.. det som selger.. på teksttv annonserer de med fristelser og fantasier.. På MTV må de være Halvnakne for og komme på skjermen.. Jeg vet ikke om det er bare jeg som har lagt merke til dette?? Jeg tror jeg ser ganske normal ut,men hvordan skal det bli når du ikke har den sexye flate magen,eller den deilige sprettrumpen.. Jeg vil ikke være noen snerpe..men føler meg nesten som en snerpe som maser om dette.. Jeg synes selv jeg blir bare mer og mer obs på hvordan vi jenter blir sexobjekter for kåte mannegriser.. Jeg vil jo være attraktiv for det motsatte kjønn.. men går det bra når du ikke ser ut som ei mtv bimbo??? Er jeg gammel nå som jeg er 23?? Føler det sånn,med de her 16åringene som herjer.. Finnes det håp??

Sex selger.. get used to it!

Alle liker å se naken hud. Både menn og kvinner. Å se fine folk på TV er en "must". For hva hadde du egentlig tenkt hvis de hadde hatt en stygg dame forran skjermen? du hadde tenkt huff...

Bare se på NRK vs TV2.... NRK har kun gamle gubber overalt! Det er rett og slett trøtt og kjedelig... Mens på TV2 har de normalt pene damer som er attraktiv... I NRK burde enkelte ha pensjonert seg for lengst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selvfølgelig ikke gjøre noe med sexfikseringen i samfunnet eller unormalt tynne modeller. Det du kan gjøre er å jobbe med deg selv. Sensualitet, det å være sexy sitter i hodet. Den som føler seg sexy ER sexy. Om du er 23 år og føler deg "truet" av 16 åringer har du nok en stor jobb foran deg angående tankene dine. En kjennsgjerning er jo at de fleste menn foretrekker modne kvinner. Nettopp fordi de er mer bevisste på sin egen seksualitet enn yngre jenter. Og når jeg skriver modne kvinner i denne sammenheng, mener jeg de over 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du mener, har bare begynt å skru av jeg. Jeg er møkk lei, klart det ikke er kult etter to barn og se på disse vakre jentene i 18 års alderen, men det er ikke noe jeg plages så voldsomt med. Jeg er ganske fornøyd med meg selv :P

Det som opptar meg mer er ungene våre. Jeg har måttet starte å nekte min datter på åtte å se visse musikkvideoer. Hun blir utsatt nok for sex overalt, fra reklame til blader. Må derfor holde igjen der hvor jeg kan. Jeg er bekymret for hva all sex-påvirkningen gjør med barna våre. Stod å kikket i døråpningen på rommet der datteren min danset til hits for kids, og det var sjokkerende. Men det er ikke så lett å prøve å forklare for henne at dette er "voksendans".

Må vi bare akseptere at uskyldens tid er forbi? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på MTV, men ja, det kan virke som mange deler av samfunnet er blitt veldig kynisk, veldig kjærlighetsløst. Det skremmer meg. Folk vil gjøre som de vil, og da blir de av en eller annen grunn egoistiske. Men blir de lykkelige? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg er enig det er alt for mye sex i sammfunet det er så mye at jeg nesten har gått lei...det burde være mer tabu som på 1800 tallet

jeg er nok litt gammeldags når det gjelder moral et litt gammeldags syn på det...men jeg er enig

jeg hvet ikke hva det har med poenge og gjøre egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
Jeg vil jo være attraktiv for det motsatte kjønn.. men går det bra når du ikke ser ut som ei mtv bimbo??? Er jeg gammel nå som jeg er 23?? Føler det sånn' date='med de her 16åringene som herjer.. Finnes det håp??[/quote']

Jeg er enig i at samfunnet er for seksualisert, men ja, det finnes håp. Håpet er som en annen skrev her å bli trygg på deg selv. Skjønne at mange menn vil ha noe annet enn Britney Spears og hva de nå hater disse babesene på tv. 23 er ikk gammelt, og du trenger ikke flat mage for å være attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man spør etter moralen' date=' er det ikke greit å prøve å definere hva moral er?[/quote']

Ja, det er et viktig poeng. Mange får frysninger bare man nevner moral, og tror man mener noe i nærheten av "misjonen, bedhus, ikke lov med gardiner" osv.

Selv mener jeg det blant annet handler om omsorg for andre mennesker.

(Neste)kjærlighet fremfor kynisme, egoisme, forbruk av andre mennesker... Mennesket er ofte redusert til en ting, en vare, en funksjon...

Det kan jeg skrive mye om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alanis

Jeg er helt enig med deg Drying Tears. Kunne ikke sagt det på noen annen måte selv!!! :-)

Det kan godt hende at vi må jobbe med oss selv for å få bedre selvtilitt, men vi kan også gjøre vårt for å vise at det ikke er bare sex som selger!

Seksualiseringen av samfunnet har gått alt for langt spør du meg. Og jeg er dr... lei av å se nakne damer overalt!!!!!! :evil: :evil:

Høres kanskje bitter, ut men det er jo ingen likevekt engang! Hvor er de halvnakne mennene i alle musikkvideor/reklamer??

Nei, jeg ser gjerne på de "kjedelige" værmelderne på NRK. Jeg vil vite hva slags vær det blir og bryr meg ikke om hvordan de ser ut.

Herregud! Skummelt når folk er SÅ utseende fokusert....! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex selger.. get used to it!

Alle liker å se naken hud. Både menn og kvinner. Å se fine folk på TV er en "must". For hva hadde du egentlig tenkt hvis de hadde hatt en stygg dame forran skjermen? du hadde tenkt huff...

Bare se på NRK vs TV2.... NRK har kun gamle gubber overalt! Det er rett og slett trøtt og kjedelig... Mens på TV2 har de normalt pene damer som er attraktiv... I NRK burde enkelte ha pensjonert seg for lengst..

Vidar Theisen var barsk! Ingen over ingen vedsiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ser ganske normal ut' date='men hvordan skal det bli når du ikke har den sexye flate magen,eller den deilige sprettrumpen..[/quote']

Hva så? Mange menn liker damer som ser normale ut, med normale former. Kjæresten min har ikke flat mage, men jeg synes den er utrolig myk og deilig, og har en sexy form. Den er ikke stor, men den er heller ikke flat. Den er bare ca. normal vil jeg tro, og langt unna modellkropp.

Takk, men menn blir sexobjekter de og. De skal jo vise frem de perfekte armene sine, med bulende muskler og blodårer som holder på å sprekke. Og et vaskebrett man kunne vasket hva som helst på. Og perfekt hårfrisyre og masse sexy damer rundt seg.

Tenk på oss stakkars gutter som blir sexobjekter for kåte kvinnegriser?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at sex selger....men er det spennende lenger??

Sex er ikke lenger noe mystisk, man viser jo ALT. Ingenting overlates til fantasien lenger. ALT på tv og media dreier seg om dette, og jeg er så MØKKA lei :kvalm: Hvor enn du svitsjer på tv'n er det enten en lettkledd babe, hvor intet overlates til fantasien...eller det er en debatt om sex, eller en film, eller mtv som nevnes ovenfor. Der er det jo ikke annet en glinsende svette dansende halvnakne jenter... Jeg er så lei overfokuseringen...HRMPF :kjempesinna:

Greit...kropp er flott...Men moral? Jeg forbinder moral med grense jeg...og det finnes faktisk en grense..Jeg har fått nok! Sex er ikke spennende lenger med all denne overfokuseringen..Nei, nå begynner jeg visst å gjenta meg selv her.. Men regner med at mitt poeng er klart!

OG, dette gjelder både damer og herrer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er nettopp det som irriterer meg! Jeg er skikkelig lei denne overfokuseringen på kropp, utseende og sex... :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 29,5

Ja, enig med hun som startet her.

Jeg blir overforet og overopplyst på sex. Og jeg mottar bilder på netthinnen jeg egentlig ikke hadde behøvd.

Konsekvenser av all sexfokuseringer fører til at jeg synes emnet sex ebber ut og blir litt kjedelig. Spenningen forsvinner litt.

Jeg mener, hvis alle kan få, hvor som helst og når som helst, og en naken kropp finnes på TV og i blader døgner rundt hver dag: da blir brusen laber, spenningen light og fantasien stillestående.

Sex er ikke noe enestående. Sex er ikke alt. Sex er da bare noen nakne kropper ispedd litt følelser og panke-panke sett fra guttas side, med en tørkerull like ved. Ja da, det er så mye kjærlighet der også, og nærhet og varme.

Men du og du så patetisk det er blir og opphøye sex til the great thing.

Det kan vi takke verdens menn for.

Thank heaven for 7-eleven (og sex liksom? )

Livet er jammen lettvint og enkelt. Alt dreier seg om sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at sex selger....men er det spennende lenger??  

Sex er ikke lenger noe mystisk, man viser jo ALT. Ingenting overlates til fantasien lenger. ALT på tv og media dreier seg om dette, og jeg er så MØKKA lei  :kvalm: Hvor enn du svitsjer på tv'n er det enten en lettkledd babe, hvor intet overlates til fantasien...eller det er en debatt om sex, eller en film, eller mtv som nevnes ovenfor. Der er det jo ikke annet en glinsende svette dansende halvnakne jenter... Jeg er så lei overfokuseringen...HRMPF  :kjempesinna:  

Greit...kropp er flott...Men moral? Jeg forbinder moral med grense jeg...og det finnes faktisk en grense..Jeg har fått nok! Sex er ikke spennende lenger med all denne overfokuseringen..Nei, nå begynner jeg visst å gjenta meg selv her.. Men regner med at mitt poeng er klart!

OG, dette gjelder både damer og herrer!!

:klappe:

*juble over et knallbra innlegg*

Jeg er helt enig Penelene!!

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

leste forresten nettopp i Dagbladet at Pamela var lei all utseende fokuseringen i samfunnet hun også, og syns det er trist at så mange føler seg presset til å ta operasjoner etc. Hun gledet seg visst til å bli gammel og slippe å bli bedømt etter utseende mer. :roll:

Men... hva om all denne utseende og sex fikseringen vi får gjennom reklame, musikkvideoer, filmer, mote etc. var med helt alminnelige mennesker.

feks. en ganske frekt kledd/avkledd kvinne med litt mage og litt appelsinhud og store runde lår var med i en musikkvideo og danset utfordrene.

Ville da saken stilt seg annerledes?

Reagerer vi mest på all fokuseringen fordi den symboliserer at vi må se sånn og sånn ut (umulige krav) for å være perfekte?

Eller hadde vi reagert like mye på det selv om de var helt alminnelige mennesker som så ut som deg og meg, den vanlige kvinnen og mannen i gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...