Gå til innhold

Prøver igjen! Stoppe mellomblødninger.


Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Please del erfaringer...

Går på Microgynon, men kan sikkert sammenlignes med andre

Vil stoppe min mellomblødning! Hva er det mest sannsynlig at er mest effektivt av å a) begynne rett på neste brett

b) ta et opphold på 7 dager etter dette brettet og så begynne på et nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Skal du hoppe over en blødning må du begynne rett på neste brett. Er jo i den pillefrie uka blødningen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mellomblødning, mener du da at du blør før du skal eller at du vil utsette blødningen som skal komme når du er ferdig med brettet?



Anonymous poster hash: 0aeb2...1e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør du nå? Hvor lenge siden er det du hadde en pause sist? Er det over 21 dager så kan du stoppe nå og ta en ukes pause og bli ferdig med det.

Min erfaring er at når mellomblødningen først har kommet så må jeg ta en ukes pause, så starter jeg opp igjen, som regel er det midt på brettet, ca hver 3-4 mnd.



Anonymous poster hash: 28e6f...dbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør du nå? Hvor lenge siden er det du hadde en pause sist? Er det over 21 dager så kan du stoppe nå og ta en ukes pause og bli ferdig med det.

Min erfaring er at når mellomblødningen først har kommet så må jeg ta en ukes pause, så starter jeg opp igjen, som regel er det midt på brettet, ca hver 3-4 mnd.

Anonymous poster hash: 28e6f...dbd

Takk! Endelig et svar jeg nesten kan forstå :D Men da tar du pause uten at det har gått 21 dager? Jeg skal ta pille nr 21 i morgen og har blødd siden pille nr 1 fordi jeg tok KUN 2 DAGER pause mellom brettene sist. Vil at dette skal slutte og vil helst ikke ta pause nå/jeg vil gjøre det som må til for at det skal stoppe å blø til helga... hvis jeg tar en pause er jeg jo garantert å blø og så blir det forhåpentligvis greit. Hvis jeg fortsetter på neste brett KAN DET HENDE jeg slutter å blø, men at det blir krøll...eller at jeg ikke slutter å blø..og da hadde det vært bedre med en pause for å komme a jour...

Konklusjonen blir vel at jeg fortsetter på neste brett i håp om at blødningen stopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en ukes pause for å la det blø ut skikkelig, og så starte på nytt brett etter den pillefrie uka. Min erfaring tilsier at det er det som er best for kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt en ukes pause for å la det blø ut skikkelig, og så starte på nytt brett etter den pillefrie uka. Min erfaring tilsier at det er det som er best for kroppen.

Takk for bra svar! :) Men nå er det sånn at jeg ikke vil blø til helga..og da må jeg prøve videre, tenker jeg..så kanskje det stopper... Så får jeg ta pillefri etter det brettet igjen. Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar pause fra i morgen! Siste pille i dag. Er jo ingen garanti for at jeg slutter å blø hvis jeg fortsetter på neste brett når jeg har blødd hele dette brettet... så. Men må jeg ta 7 dager pause? Eller går det med f.eks. 5? 2 dager gikk jo ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar pause fra i morgen! Siste pille i dag. Er jo ingen garanti for at jeg slutter å blø hvis jeg fortsetter på neste brett når jeg har blødd hele dette brettet... så. Men må jeg ta 7 dager pause? Eller går det med f.eks. 5? 2 dager gikk jo ikke bra...

Jeg har erfart at man bør ta en pause. Jeg ville tatt 7 dager pause. :) Kjedelig, men det er nok det lureste.

Anonymous poster hash: 02155...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fortsetter å ta kortere pillefrie uker enn p-pillene er tiltenkt, så er det ikke noe rart om du fortsetter å ha mellomblødninger.

Det er meningen at du skal ta 7 dager pillefri før du begynner på neste brett. Eller bare fortsette på nytt brett når det forrige brettet er tomt.

I ditt tilfelle ville jeg tatt en uke pillefri for å prøve å la kroppen blø ut og gjøre seg ferdig, og så begynne på nytt brett.

Hvis du vil forskyve mensen en annen gang, bare begynn rett på et nytt brett i stedet for å tulle med lengden på pillefri uke. At du kanskje blør denne helga får heller være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom det fortsetter bør du gå til legen og få en annen p-pille. Jeg har hatt mellomblødninger på nesten alt jeg har brukt.



Anonymous poster hash: 0aeb2...1e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hvis du fortsetter å ta kortere pillefrie uker enn p-pillene er tiltenkt, så er det ikke noe rart om du fortsetter å ha mellomblødninger.

Det er meningen at du skal ta 7 dager pillefri før du begynner på neste brett. Eller bare fortsette på nytt brett når det forrige brettet er tomt.

I ditt tilfelle ville jeg tatt en uke pillefri for å prøve å la kroppen blø ut og gjøre seg ferdig, og så begynne på nytt brett.

Hvis du vil forskyve mensen en annen gang, bare begynn rett på et nytt brett i stedet for å tulle med lengden på pillefri uke. At du kanskje blør denne helga får heller være.

Ja, ta 7 dager uten piller TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Men hvorfor står det i pakningsvedlegget at hvis man vil bytte dag som blødningen skal starte på, så kan man forkorte den pillefrie perioden, men aldri forlenge den? Det må jo bety at det egentlig skal kunne gå an å gjøre slik jeg gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det går jo an, den fungerer da fortsatt som prevensjon - men "bivirkningen" er at du risikerer mellomblødninger. Grunnen for at du ikke kan ta lenger enn 7 pillefrie dager er jo at da er den ikke lenger sikker med hensyn til prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går jo an, den fungerer da fortsatt som prevensjon - men "bivirkningen" er at du risikerer mellomblødninger. Grunnen for at du ikke kan ta lenger enn 7 pillefrie dager er jo at da er den ikke lenger sikker med hensyn til prevensjon.

Aha, så da er det dårlig deal for meg å ta f.eks. 5 pillefrie dager nå da... Det står vel at man kan risikere mellomblødninger, ja, når du sier det. Huff.. var vel derfor det ble sånn... nei..får vel ta 7 dager nå da og bli ferdig med det. Selv om jeg ikke vil blø i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Noteknekk sier, så risikerer du mellomblødninger om du korter ned den pillefrie uka, men man bør heller ikke korte den ned med mer enn et par dager av gangen og kun for å endre startdagen på pillebrettet.

Eks; hvis du feks er som meg og ikke begynner å blø før dag fem i den pillefrie uka; Jeg foretrekker å starte pillebrettet en torsdag, tar da siste pille en onsdag og begynner å blø mandag morgen. Mye mer praktisk for meg enn å feks starte pillebrettet mandag, ta siste pille en søndag og begynne å blø fredag.

Neste gang du vil utsette mensen, så fortsetter du bare på et nytt brett i stedet, det er mye mindre sannsynlig å få mellomblødninger når du tar pillene kontinuerlig, enn når du klusser med den pillefrie uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg tatt 21 piller. Ett brett. Kan jeg spise 7 piller til og SÅ ta en pillefri periode? Eller må jeg spise opp hele brettet før jeg gjør det? ...vil prøve å fortsette med neste brett nå og se om jeg slutter å blø..for så å ta pause om ei uke.. hæ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten tar du pillefri uke nå, eller så venter du til du har tatt et helt nytt brett igjen. Ingen vits i å klusse det til enda mer.

Det er for øvrig bedre for deg å ta pillefri uke for å la kroppen blø ut enn å gå enda en uke med spotting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten tar du pillefri uke nå, eller så venter du til du har tatt et helt nytt brett igjen. Ingen vits i å klusse det til enda mer.

Det er for øvrig bedre for deg å ta pillefri uke for å la kroppen blø ut enn å gå enda en uke med spotting.

Men er det sant det der med at kroppen skal "blø ut" da? Det er jo ikke mensen.. hmm.

Så jeg klusser det til hvis jeg spiser piller i 28 dager... Er bekymret for å starte på nytt brett og så blir det blødning i 21 dager til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...