Gå til innhold

Paris-eksperter, se her! Trenger hjelp.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal en uke til disneyland og bo på hotel i parken. En dag tenkte vi å tilbringe i Paris. Hvordan komme seg fra disneyland til sentrum?

Barna vil gjerne se eiffeltårnet og triumfbuen. Samt gå langs Champs elysee. Jeg vil at vi skal bruke føttene for det meste, hvile med cafebesøk innimellom. Styre unna det kronglete metro-systemet. Hvilke ting ligger i gangsavstand til hverandre? Og hvor skal man begynne for å gjøre det enklest?

Takker for svar!

Anonymous poster hash: 54a47...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Eiffeltårnet, Champs Elysees og Triumfbuen ligger innen gåavstand :)

Så om dere tar metroen fra hotellet ved Disneyland til stasjonen som heter Champs Elysees, er dere mitt i smørøyet og dere kan gå resten av dagen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Men det går vel ikke metro fra Disney? Og heter stasjonen Champs elysee?

Så fint at disse tingene er i nærheten av hverandre! Er det mulighet for båttur i nærheten også?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det går tog frå Disney, som endar inne i sentrum. Her er mi bruksanvisning til Disney i Paris. :) Champs Elyssée er ei lang, lang gate, det t-banestoppet som er nærast triumfbuen heiter vel Place de etoile, så vidt eg huskar. Skaff deg eit kart på førehand, og gjer deg litt kjend med området på kart før du drar. Eg likar å ta buss i Paris, viss eg ikkje syklar, med buss ser du kvar du er til ei kvar tid, i motsetnad til på t-bana. Alle busslinjene som passerer dei store severdigheitene, som Eiffeltårnet og triumfbuen, har det merka av på tidstabellane.

Skrevet

Her står det litt om hvordan man kommer seg fra Eurodisney til Paris: http://parisferie.no/aktiviteter/eurodisney/

Mye ligger i nærheten av nederste del av Champs Elyssée, fullt mulig å vandre fra Eiffeltårnet via Notre Dame og opp Champs Elyssee.

S

AnonymBruker
Skrevet

Nedre del, er det ved triumfbuen eller motsatt ende? Ellers takk for tipset!!

Skrevet

Det går tog fra parken inn til Paris. Derfra kan dere kjøpe dagspass på metro og reise rundt.

Hvis dere bare har én kort dag i Paris hadde jeg anbefalt å reise til Eiffeltårnet, og så ta en sightseeingbåt derfra opp og ned Seinen. Tror det tar rundt en time, og da får man sett Notre Dame og flere andre kjente attraksjoner (og de fantastiske broene). Det går også an å ta lunsjcruise, med matservering (dyrere, selvfølgelig).

Champs Elysees er bare en bred gate... og kan lett droppes. Triumfbuen også.

Hadde så svingt innom Montmartre for å vandre i trange gater, se Sacre Coeur, og rusle ned til Moulin Rouge

Da får dere en minst mulig stressende dag, men får sett flere parisattraksjoner på en gang

Gjest navnelapp
Skrevet

Champs Elysées er ei kjempelang gate, berre den nederste delen, nedanfor Place de Etoile/Triumfbuen er interessant, sånn turistmessig. Med fare for å gjenta meg sjølv: Skaff deg eit kart over Paris. Då får du eit inntrykk av avstandar og "layouten" på byen.

Gjest navnelapp
Skrevet

(Og eg ville brukt tid i Rue Buci heller enn Montmartre. Montmartre er ei einaste stor turistfelle. Sacre coeur er flott, då.)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips altgodt! Kjempefin, den reisebloggen din. Jeg har lest den tidligere også og fant den nyttig. Mine barn er på alder med dine, så dette blir bra!

Jeg har sett på kart, og tror vi starter ved triumfbuen og begynner sakte men sikkert å gå mot eiffeltårnet. Høres det greit ut? Så får vi se hva vi rekker i løpet av dagen. En koselig bytur uten stress, det er målet :)

Skrevet

Bare husk at Paris er stort! Har selv tenkt at jeg skulle bare gå, men fikk veldig vonde føtter. Metroen er der av en grunn. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det har du rett i, men vi har absolutt ikke planer om å se hele! Vi kommer til å legge inn masse pauser i form av cafebesøk osv.

Gjest navnelapp
Skrevet

Her er nokre tips om å bruke buss i Paris. http://goparis.about.com/od/transportation/ss/Metro_and_Buses_7.htm

Mitt tips: Ta buss 87 frå Eiffeltårnet, eg trur den passerer Musee d'Orsay. Stopp der, gå inn og sjå alle dei berømte impresjonistbilda, og gå i Les Tuilleries og sjå vannliljebilda til Monet. Ta bussen vidare mot Nortre dame, gå ned til Place St. Germain. Finn Rue Buci, og tilbring ein time eller to der. Masse fine fortausrestaurantar, butikkar og koselege plassar.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips altgodt! Kjempefin, den reisebloggen din. Jeg har lest den tidligere også og fant den nyttig. Mine barn er på alder med dine, så dette blir bra!

Jeg har sett på kart, og tror vi starter ved triumfbuen og begynner sakte men sikkert å gå mot eiffeltårnet. Høres det greit ut? Så får vi se hva vi rekker i løpet av dagen. En koselig bytur uten stress, det er målet :)

Avhengig litt av alder på barna ville jeg satset på å ta en "open buss" (en slik toetasjes turistbuss), den svipper forbi de fleste store attraksjonenene og dere kan hoppe av og på som dere ønsker. Se Notre Dame og spise en crepe og så busse til eiffeltårnet, etc. Det er mulig å gå mellom attraksjonene du nevner, men vil tro de fleste unger synes det er langt.

Anonymous poster hash: 89702...747

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...