Gå til innhold

Amerter nederst i magen?


Fremhevede innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg har fått noen syke smerter nederst magen, føler ut som eggstokkene! Det har komt den siste uka, og det kommer og går vekk igjen... Føler ut som noen skal dra innvollene ut av meg! Hva kan dette være? Det skal sies at jeg går på pinipille hvor jeg ikke har mensen i det hele tatt, men disse har jeg gått på i to år, men aldri hatt dette før. Noen som kan ha en anelse på hva dette kan være? Når det er vondt føler det også som jeg må bæsje....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har du tatt en graviditetstest? Du må utelukke at det er svangerskap utenfor livmor.

Forøvrig ville jeg gått til lege raskt.

Gjest Anonym
Skrevet

Har du tatt en graviditetstest? Du må utelukke at det er svangerskap utenfor livmor.

Forøvrig ville jeg gått til lege raskt.

uten for livmoren? Hva mener du?

TS

Skrevet

uten for livmoren? Hva mener du?

TS

Det hender at egget fester seg på eggstokkene/i egglederen (?) i stedet for i livmoren. Når man da er sånn 6-7 uker på vei så vil man så intense smerter i eggstokken. Har man dette så må man opereres umiddelbart, fordi det er farlig om (når) den sprekker.

AnonymBruker
Skrevet

Det hender at egget fester seg på eggstokkene/i egglederen (?) i stedet for i livmoren. Når man da er sånn 6-7 uker på vei så vil man så intense smerter i eggstokken. Har man dette så må man opereres umiddelbart, fordi det er farlig om (når) den sprekker.

men har ikke smertene hele siden, kan komme kanskje en eller to ganger i løpet av dagen.. Hjelp, bør jeg kontakte lege med en gang?

Anonymous poster hash: b6b5b...fde

Skrevet

men har ikke smertene hele siden, kan komme kanskje en eller to ganger i løpet av dagen.. Hjelp, bør jeg kontakte lege med en gang?

Anonymous poster hash: b6b5b...fde

Ja du burde jo selvsagt sjekke det opp. Alle uforklarlige smerter som vedvarer skal sjekkes opp. Bedre enn ti ganger for mye enn en gang for lite.

Gjest Gjest
Skrevet

men har ikke smertene hele siden, kan komme kanskje en eller to ganger i løpet av dagen.. Hjelp, bør jeg kontakte lege med en gang?

Anonymous poster hash: b6b5b...fde

Ja du bør kontakte lege. Smertene trenger ikke være kronisk til stede i starten, men dersom det ER svangerskap utenfor livmoren, så vil det vokse til det ikke er mer plass. Og så kan det hele revne og da er smerten der hele tiden. En venninne av meg opplevde dette, veldig smertefullt og farlig. Så ikke vent med å kontakte lege. Gå til legevakta i dag. Så er du sikker.

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/ektopiskgraviditet.php

Mest sansynlig er det ikke noe farlig, en cyste eller noe. Men ikke vent til du ligger flat og brøler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...