Gå til innhold

Utvikler moderne kvinner seg i retning av...

Hva synes du om observasjonene?  

1. 1. Hva synes du om observasjonene?

• De stemmer, kvinner blir ikke påvirket av menns utseende slik menn blir påvirket av kvinners utseende
      9
    • Observasjonene er feil, kvinner blir like påvirket av å se en pen mann som menn blir av å se en pen kvinne
      12

Anbefalte innlegg

Gjest Thomas2344
Skrevet

å bli fullstendig uinteressert i attraktive menn?

Her snakker jeg om moderne kvinner, så hvis du skal uttale deg må det være på et erfaringsgrunnlag basert på nyere tid.

1. La oss si noen kvinner sitter på en utekafé og det kommer en pen mann forbi. Deretter kommer det en mindre attraktiv mann forbi.

Det er garantert at de moderne kvinnene ikke vil gi den pene mannen mer oppmerksomhet enn den mindre pene mannen. Uansett hvordan en mann ser ut, får han samme type oppmerksomhet. Hverken George Clooney, Richard Gere, Brad Pitt, eller hvilken som helst mann man anser som pen, får mer oppmerksomhet fra kvinner enn en mann som ser ut som Kurt Nilsen.

2. MEN, la oss nå si at det sitter noen menn på en utekafé og det kommer en pen kvinne forbi. Deretter kommer det en mindre attraktiv kvinne forbi.

Det er like garantert at mennene vil gi den pene kvinnen oppmerksomhet og se på henne og sende lange blikk i hennes retning. Den mindre attraktive kvinnen, får langt færre blikk i sin retning.

Dette er to situasjoner man kan observere gang på gang ute på gatene i dagens samfunn.

Er det slik at attraktive og pene menn har mistet sin effekt på kvinner? Har de kanskje aldri hatt noen effekt? Har pene menn noen større effekt på kvinner enn andre menn? Det virker ikke slik.

De fleste kvinner vil derimot gjøre et poeng av Å SE BORT OG VEKK hvis det kommer en pen mann forbi!

Er dere enige i disse observasjonene eller er jeg helt på jordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ser en ekstremt billedskjønn mann så tenker jeg enten:

Totalt überhomse

eller

Så vant til å komme unna med det meste pga. sitt gode utseende at han driter fullstendig i andres følelser. I tillegg er han mest sannsynlig elendig i sengen fordi han aldri har trengt å anstrenge seg for å tilfredstille noen. De han har ligget med har vært mer enn fornøyde med å beundre ansiktet og kroppen hans. Han er heller ikke vant til å måtte yte for å oppnå noe og vil få problemer med det meste når alderen setter inn og utseendet falmer.

Gjest Thomas2344
Skrevet

Totalt überhomse

eller

Så vant til å komme unna med det meste pga. sitt gode utseende at han driter fullstendig i andres følelser. I tillegg er han mest sannsynlig elendig i sengen fordi han aldri har trengt å anstrenge seg for å tilfredstille noen. De han har ligget med har vært mer enn fornøyde med å beundre ansiktet og kroppen hans. Han er heller ikke vant til å måtte yte for å oppnå noe og vil få problemer med det meste når alderen setter inn og utseendet falmer.

Hvordan kan du si at han ikke har måttet anstrenge seg når du stemmer for at pene menn ikker påvirker kvinner? Hvis han som pen mann ikke påvirker kvinner er det vel ingen grunn til at han skulle ha hatt det lettere enn andre menn?

Du sier jo selv at du møter ham med fordommer og at pene menn ikke har noen effekt på kvinner. Da har vel neppe noen ligget og beundret ansiktet hans, de fleste kvinner blir jo ikke påvirket av det.

Det blir en selvmotsigelse, hvis du på den ene siden sier at: nei, pene menn har ingen påvirkningskraft på kvinner, og begrunner dette med at han har hatt det enkelt, går ikke dette an å si.

HAN KAN IKKE HA HATT DET ENKELT HVIS HAN IKKE HAR NOEN EFFEKT PÅ KVINNER, SLIK DU SIER HAN IKKE HAR. Med andre ord: pene menn har det IKKE ENKLERE ENN ANDRE MENN.

Skrevet

Hvordan kan du si at han ikke har måttet anstrenge seg når du stemmer for at pene menn ikker påvirker kvinner?

Jeg har ikke stemt, jeg bare svarte på innlegget ditt.

Skrevet

Det er garantert at de moderne kvinnene ikke vil gi den pene mannen mer oppmerksomhet enn den mindre pene mannen. Uansett hvordan en mann ser ut, får han samme type oppmerksomhet. Hverken George Clooney, Richard Gere, Brad Pitt, eller hvilken som helst mann man anser som pen, får mer oppmerksomhet fra kvinner enn en mann som ser ut som Kurt Nilsen.

Tull og tøys, dette er jeg helt uenig i! Selv kaster jeg nok ikke mange blikk i retning noen av mennene, men det er meg personlig- blir sjelden imponert av et utseende alene, trengs personlighet og sjarm i tillegg. Men min erfaring av kvinner generelt, om jeg skal dømme utifra venninner og bekjente, er at det kastes både blikk og kommentarer etter en passerende godbit

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvorfor tror du dette, Thomas2344? Vi mennesker er skapt ganske enkle på det området, vi kikker på det vi synes er pent. Det gjelder både kvinner og menn. :)

Gjest Seleena
Skrevet

Pene menn får lange blikk frå meg. Mindre pene kortare og nesten ingen blikk.

Men det er ingen fasit som seier korleis ein pen mann ser ut... Det er det berre kvar enkelt som kan svare på ;)

Gjest GreenSky
Skrevet

Totalt überhomse

eller

Hehe. Bestekameraten min er ekstremt billedskjønn. Han er noe av det lekreste (om ikke det lekreste) jeg har sett i levende live. I tillegg så er han smart, snill og omtenksom. Men du har rett, han trenger ikke anstrenge seg noe særlig på damefronten, damene faller som fluer rundt han.

Skrevet

Jeg er ikke enig i noen av utsagnene dine.

Jeg tror kvinner gir en tiltrekkende mann mer oppmerksomhet enn en lite tiltrekkende mann, men at tendensen ikke er like sterk som hos menn. Altså, kvinner er opptatt av utseende, men ikke i like stor grad som menn.

Jeg tror faktisk forskning har vist at mens menn er opptatt av at en kvinne skal være forplantningsdyktig (les: ung og pen), er kvinner i større grad opptatt av at han skal være i stand til å forsørge henne og barnet (les: rik).

Kan ikke si at jeg har merket noe til en utvikling på området...

Skrevet

De fleste kvinner vil derimot gjøre et poeng av Å SE BORT OG VEKK hvis det kommer en pen mann forbi!

Jeg skjønner ikke helt hvordan du har kommet frem til disse observasjonene dine? Har du kommet frem til dette fordi du er pen, eller pga du er mindre pen? :wink:

Ser jeg en pen mann, så får han lange blikk fra meg. MEN...det er jo forskjell på hva folk (jenter) synest er pent og`da. En mann som smiler, og har glimt i øyet blir utrolig mye mer sjarmerende og pen enn en som tror han "eier" hele verden fordi han er født med ett vakkert ytre. Da kan jeg få tanker som det Sunmin skrev om at han er vant til å komme unna med det meste pga. sitt gode utseende. Ja,ja..er klar over at det er fordommer, og kan godt være fordi han er usikker på seg selv eller hva det nå skal være.

Skrevet

Mulig jeg er litt rar her, men jeg har aldri falt for eller snudd meg etter pene menn. Snur meg mer etter pene jenter, men det er mer i misunnelse :-)

Jeg er litt fordomsfull må jeg inrømme, men jeg får en følelse at de som veldig pene er utrolig kjedelige.

Skrevet

Min teori:

Kvinner er langt bedre oppdratt og følger vanlig folkeskikk, dvs sitter ikke åpenlyst og beglor menn.

Menn er ikke på samme måte diskret.

Basert på:

Jeg beglor alt jeg kan når jeg ser et lekkert mannfolk. Og takker for at jeg nå har fått bekreftet at det ikke synes.

Gjest Thomas2344
Skrevet

Hehe. Bestekameraten min er ekstremt billedskjønn. Han er noe av det lekreste (om ikke det lekreste) jeg har sett i levende live. I tillegg så er han smart, snill og omtenksom. Men du har rett, han trenger ikke anstrenge seg noe særlig på damefronten, damene faller som fluer rundt han.

Spørsmålet er om de faller for ham uten at han gjør noen tilnærmelser til dem, eller om de faller for ham først når han har fått vise hvor sjarmenrende han er.

Gjest Anonymous
Skrevet

Totalt überhomse

eller

Ja! :ler: Jeg liker bedre de ikke fullt så åpebart pene mennene, de litt mer sære og utilgjengelige.

Dessuten har jeg store fordommer mot alle "muskelmenn", enten de er stygge eller pene.Min erfaring er at deres verden stort sett dreier seg om proteinshaker, antall kilo de løfter i benkpress og, i de verste tilfellene, boler.

Gi meg heller en tynn, hengslete, ikke så åpelyst vakker rockegutt :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Totalt überhomse

eller

Ja! :ler: Jeg liker bedre de ikke fullt så åpebart pene mennene, de litt mer sære og utilgjengelige.

Dessuten har jeg store fordommer mot alle "muskelmenn", enten de er stygge eller pene.Min erfaring er at deres verden stort sett dreier seg om proteinshaker, antall kilo de løfter i benkpress og, i de verste tilfellene, boler.

Gi meg heller en tynn, hengslete, ikke så åpelyst vakker rockegutt :-)

Gjest Thomas2344
Skrevet

Spørsmålet er om de faller for ham uten at han gjør noen tilnærmelser til dem, eller om de faller for ham først når han har fått vise hvor sjarmenrende han er.

Gjest gloria
Skrevet

Jeg kan glatt innrømme at jeg gir en pen gutt lengre blikk enn en gutt som ikke er like attraktiv. Er likevel av den typen som gjerne ser etter det lille ekstra hos en gutt. Noe ved utseendet hans som gjør at han skiller seg litt ut. Finnes så utrolig mange pene gutter som ikke skiller seg ut. Men så er det likevel personligheten som avgjør om han er verdt å bruke tid på videre.. Det fungerer aldri med en pen gutt om han er uinteressant å snakke med.

Skrevet

Totalt überhomse

eller

:hoho:

Så bra sagt!

Jeg liker ikke slike ekstremt billedskjønne mennene!

Synes ofte de "normale" er mer spennende, og jeg kan se noe vakkert i stort sett de fleste uansett om de er modell-pen er "normal"

Gjest GreenSky
Skrevet

Så det kommer jenter opp til ham og sjekker ham opp sånn uten videre?

Ja, det gjør det. Det har jeg sett selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...