Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I dag er det sol og flott vær ute, og jeg har husarbeid å gjøre. Men så vil barna mine og naboguttene spille data og PS III inne istedenfor å være ute. Så jeg ba de komme seg ut og leke fordi været er alt for fint for innesysler! Så kommer naboen og forteller meg at jeg er urimelig mot sønnene hennes, fordi jeg ba de gå ut og leke , og at det var uaktuelt å leke med PS III og data i dag fordi været er supert og barna har godt av å være ute! og jeg må bare vaske gulvene i dag:)!

Føler nå at jeg er blitt stemplet som en streng mor som ikke lar barna være inne!

Endret av Anciol
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt. PS kan vente til en regnværsdag ;) De har ikke vondt av å måtte finne på noe annet når været er bra og du har husarbeid å få unna.

• Liker 13
Skrevet

Takk for at det finnes mødre som deg der ute ;)

Unger har godt av å komme seg opp og ut - ikke minst vekk fra skjermene sine! At hun sier at du er urimelig synes jeg sier mer om henne enn om deg. Hvilke mødre vil at barna skal huske oppveksten gjennom en skjerm, istedet for opplevelser med andre?

• Liker 12
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er fornuftig å sende de ut. Det er hun andre mora som er urimelig

• Liker 2
Skrevet

Kommer litt på alder på barna, men er de under 15 synes jeg du gjorde helt rett.

• Liker 1
Skrevet

Hurra for deg! Send dem ut :) At nabomora kom over til deg og beklaget seg, er bare pinlig - for henne (men det skjønte hun tydeligvis ikke selv).

• Liker 5
Skrevet (endret)

Mine barn er 5 og 6, nabogutten er 7 og 8 ! Foreldrene mine sendte alltid oss ut på fine dager:) Så jeg sender de ut:)= De sover så mye bedre etter en lang dag ute i solen med sykling og sparkehjul:)

og jeg slipper husarbeidet i morgen og kan heller ta barna mine med til byen siden det er planleggings dag i morgen!

Endret av Anciol
Skrevet

Støtter deg jeg, ts! :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de har godt av å komme seg ut litt, de trenger å få i gang fantasien og finne på noe på egenhånd. Men det er et norsk fenomen at så lenge det er fint vær så kan man ikke være inne og det synes jeg er litt håpløst.

Men noen timer ute har de ikke vondt av, men de må kunne veksle på å være ute og inne etter noen timer synes jeg.

Anonymous poster hash: 3ec16...6eb
Skrevet (endret)

Hurra for deg med gode intensjoner :)

... mamma lærte meg fra jeg var liten at TV, videospiller og PS kun fungerte i regnvær. Kanksje litt sent å gjøre nå, men kanskje du kan få noe inspirasjon. (edit: dette trodde jeg på til jeg var 14........!)

Eventuelt går du i sikringsskapet og tar ut sikringen og sier at strømmen har gått i stuen. :)

Endret av grethe91
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg synes du er streng mot selve barna, men jeg synes ikke du er urimelig mot nabodamen. Nabobarna er selvsagt ikke ditt ansvar.

Jeg ser dog ikke problemet med å være inne når det er fint vær, ikke alle liker å være ute. Jeg er sjeleglad for at min mor lot meg sitte inne og tegne hele dagen, framfor å tvinge meg til å gå ut. Jeg var forøvrig ellers aktiv, og med mindre dine barn bare sitter inne og spiller hele tiden og aldri gjør noe annet så ser jeg ikke trangen til å hive barna ut. Jeg skjønner rett og slett ikke tankegangen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

FORDI DE HAR GODT AV DET!

• Liker 9
Skrevet (endret)

Urimelig? Hahaha!!

Det lyser lang vei at nabomoren ble sur fordi hun ikke hadde lyst til å ha dem inne selv i dag. Hun hadde nok planlagt noen deilige, barnefrie timer tenker jeg, men så tok nok ungene turen over til henne når de ikke fikk være hos deg. Og i motsetning til deg så greier hun ikke sette en eneste grense, så da ble hun nødt til å si ja, og nå er hun pissesur.

Ikke bry deg noe om det Anciol, bare le godt av at hun møter seg selv i døra og tenk at det der var vel fortjent!!

Edit: Skrivefeil

Endret av Flair
  • Liker 7
Skrevet

Det er uansett opp til deg å bestemme om både dine og naboens barn skal være inne hos deg. Og du har sagt de skal ut, da kan vel ikke naboen bli sur på deg? Hadde du vært min nabo så hadde jeg vært sjeleglad for at du også sendte dem ut.

Unger har slett ikke vondt av å være ute innimellom, regn eller ikke. Men det er selvfølgelig enklere når det er finvær.

• Liker 2
Skrevet

Før data og tv-spill, lekte unger ute, nesten hele tiden. De klarte seg helt finfint.

Det er ikke det at unger i dag MÅ spille data; ellers gror de ikke slik de skal...

Det er en vane å sitte foran en skjerm for å kjenne at en lever og den er tillært,

altså kan den om ikke avlæres helt, i alle fall justeres.

Stillesitting på skolen og foran skjermer når en har fri er ikke av det gode.

...kanskje er det slik at unger må læres å leke ute etter hvert? :klo:

Skrevet

Hadde gjort det samme selv.

Skrevet

Helt riktig valgt TS. Unger har godt av å være ute og leke. Tv spill kan de ta når det er dårlig vær

Her "kastet " vi også ut ungene .Uansett vær egentlig. Selv i regnvær kan man ha det morro.

Faktisk kun når det var "for kaldt" eller for varmt ,var våre barn inne.

Badebaseng,litt spill = glade unger som sover godt om natta

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du er slett ikke streng ts. Liker ikke ungene å være ute de få finværsdagene vi har, så får de lære å like det. Ikke sunt å bare sitte inne hver dag

Gjest BettyBoop
Skrevet

Og er det kaldt så får man kle på de

Skrevet

Ser ikke problemet med å be ungene leke ute. Unger i dag er generelt alt for mye stillesittende og har ikke vondt av å være ute.

Dessuten går husarbeidet fortere når man får holde på i fred.

Her får de være inne når det er som verst med pollen, ellers er det ingen grunn til å sitte inne når det er fint vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...