AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #21 Skrevet 9. juni 2013 Altså, tror du tar litt feil når det gjelder betydningen av utdannelse. At smarte menn ikke vil date deg pga. det, er rett og slett feil. Jeg har datet mange, og ikke i noen tilfeller har graden av utdannelse hatt noen som helst betydning for utfallet. Hvor mange har du datet som har høyere utdannelse enn deg selv og hvor høy utdannelse har du? Høy utdanning er ikke det samme som høy intelligens, selv om det kreves en viss intelligens for å bestå fagene på høyere nivå. Anonymous poster hash: 96bb1...51d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #22 Skrevet 9. juni 2013 Jeg er i begynnelsen av 30 årene, enslig mor til 2 barn. Eier mitt eget hus og bil, reiser mye med barna. Jeg utdanner meg nå innen juss og menneskerettigheter. Blir en mastergrad. Jeg er samfunnsengasjert. Bryr meg om politikk. Har kunnskap om en god del. Leser mye. Flink til å lage mat, bake, dyrker grønnsaker og bær selv. Pusser opp selv, og da sånn som kjøkken, bygge platting og sånn. Har egentlig veldig orden på livet mitt, psykisk sterk. Nå har jeg datet en stund, og føler jeg skremmer menn. Og skjønner det med en gang jeg har sagt for mye. Enten det at jeg viser at jeg har større kunnskap enn de, eller vi bare har veldig forskjellige syn politisk. Samtidig som de ikke klarer å argumentere mot det jeg sier, da de faktisk ikke har kunnskapen. Får legge til at jeg prøver å begrense meg, men er ikke alltid så lett å bare sitte der og smile, da de prater om noe som engasjerer. Jeg setter de heller ikke på plass, sier aldri at de tar feil. Trår så forsiktig jeg kan. Og jeg prøver å legge mer vekt på den omsorgsfulle, snille meg, som liker å reise og lage mat. Jeg føler jo at jeg heller ikke kan være en annen, jeg må jo faktisk være meg. Men er det virkelig sånn at dette skremmer menn. Kan ikke kvinnen ha mer kunnskap enn mannen? Anonymous poster hash: b35cd...f11 Årsaken til at du ikke har funnet deg en mann, er at du ikke har møtt riktig mann ennå. Anonymous poster hash: 96bb1...51d
Gjest Poker face Skrevet 9. juni 2013 #23 Skrevet 9. juni 2013 Hvis barn er "deal breaker"... Hvorfor vise interesse i det hele tatt Hvis en ikke har fra før, går det an å produsere fler
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. juni 2013 #24 Skrevet 9. juni 2013 Det virker på meg som om du går inn i datingfasen med en overbevisning om at du er "bedre" enn mannen, og da er det jo vanskelig å ikke la det skinne gjennom. Dessuten synes jeg ikke du høres så imponerende ut som du skal ha det til selv. Men jeg vet jo veldig lite om deg (faktisk ingenting annet enn hva du har skrevet her), så det er jo mulig jeg tar feil.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #25 Skrevet 9. juni 2013 Det har ingen hensikt å tenke slik og lure på om man skremmer mennene. De mennene du eventuelt skremmer er du jo uansett ikke interessert i. Klart det finnes menn som liker deg og ikke føler seg skremt. Du har mange gode egenskaper. Og pass på å vise din feminine og sexy side også. Anonymous poster hash: aa5d6...439
Gjest Poker face Skrevet 9. juni 2013 #26 Skrevet 9. juni 2013 Er det bare jeg som synes det er snodig å snakke om jobb og kunnskaper osv osv på en date? Høres ut som en jobbintervju... Jobb er ikke den du er da På date vil jeg ha det gøy og være meg masse flørting slå seg løs som en tulling 2
Cata Skrevet 9. juni 2013 #27 Skrevet 9. juni 2013 Uenig med siste taler, jobb er en viktig del av hvem man er. Tror for øvrig ikke det er kunnskapen og selvtilliten som skremmer, eller rettere sagt, er det det som skremmer så er det bare fordi det er mannen som er feil for deg. En mann med tilstrekkelig selvtillit vil ikke la seg skremme av en kvinne som har egne meninger og kunnskap. Som regel har ikke alle like mye kunnskaper om samme feltet. Tror egentlig ikke det er alder og barn som skremmer heller, i allfall ikke isolert sett. De færreste alenemødre forbli alene hele livet. Dermed koker det ned til at du enda ikke har møtt mannen (mennene) som er riktig(e) for akkurat deg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #28 Skrevet 9. juni 2013 Vil TS ha en mann som er lavere utdannet enn seg selv og tjener mindre da? Er det ikke opplyst og vedtatt at kvinner ikke vil ha menn som enten føles mindre begavet enn seg selv eller mindre utdannet? Så hvis mannen føler seg mindreverdig ser han ikke noe fremtid med deg... Selv er jeg sammen med en kvinne som både er kjappere i hodet og tjener bedre enn meg, på snart 13 året Anonymous poster hash: 13204...d84 1
Gjest Poker face Skrevet 9. juni 2013 #29 Skrevet 9. juni 2013 Jojo ser den. Men er det virkelig viktig å ta med det på date liksom? Det virker for meg veldig tørt og kjedelig... tror jeg hadde løpt sjøl da.
Collan Skrevet 9. juni 2013 #30 Skrevet 9. juni 2013 Hvis du tar en kikk på debattfeltet under artikler i nettaviser, vil du se at som oftest er de fleste innsenderne menn, men skremmende mange argumenterer veldig dårlig. Det er mange innlegg av typen "hun er jo feminist-fascist som vil ta fra menn alt", uten noen egentlig argumentasjon. Min hypotese er at det fins mange, dessverre særlig menn, med lite allmennkunnskaper om politikk, samfunn og historie, men som på anonyme debattfelter i nettaviser endelig føler de kan si noe. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er ikke blant disse mennene, jeg har kunnskaper og meninger om det meste, men jeg har også fått såpass mye livserfaring at jeg har skiftet noen standpunkter i årenes løp. Du og jeg hadde sikkert hatt interessante samtaler om vi hadde truffet hverandre, selv om det ikke er noen garanti for at noe mer hadde utviklet seg. Når det er sagt så er det kanskje ikke særlig lurt å diskutere politikk på en date. En date skal forhåpentligvis være litt romantisk, men samtaler om politiske temaer blir gjerne det motsatte av romantisk. Noen ganger kommer kanskje samtalen naturlig inn på det, men da kan du jo prøve å bremse litt og pense den over på noe annet. 5
Gjest Poker face Skrevet 9. juni 2013 #31 Skrevet 9. juni 2013 Hvis du tar en kikk på debattfeltet under artikler i nettaviser, vil du se at som oftest er de fleste innsenderne menn, men skremmende mange argumenterer veldig dårlig. Det er mange innlegg av typen "hun er jo feminist-fascist som vil ta fra menn alt", uten noen egentlig argumentasjon. Min hypotese er at det fins mange, dessverre særlig menn, med lite allmennkunnskaper om politikk, samfunn og historie, men som på anonyme debattfelter i nettaviser endelig føler de kan si noe. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er ikke blant disse mennene, jeg har kunnskaper og meninger om det meste, men jeg har også fått såpass mye livserfaring at jeg har skiftet noen standpunkter i årenes løp. Du og jeg hadde sikkert hatt interessante samtaler om vi hadde truffet hverandre, selv om det ikke er noen garanti for at noe mer hadde utviklet seg. Når det er sagt så er det kanskje ikke særlig lurt å diskutere politikk på en date. En date skal forhåpentligvis være litt romantisk, men samtaler om politiske temaer blir gjerne det motsatte av romantisk. Noen ganger kommer kanskje samtalen naturlig inn på det, men da kan du jo prøve å bremse litt og pense den over på noe annet.
PrimoFanten Skrevet 9. juni 2013 #32 Skrevet 9. juni 2013 Det med utdanning kan raskt utvikle seg til å bli et gigantisk tidssløseri. Neppe noen målestokk på hvilket nivå man er på. Mer enn 3år med høyre utdanning skal vansklig kunne forsvares med mindre det er for et veldig spesifikt formål. TS: Høres ut til at det kan bo mye i deg, som er verdt å investere i. Dermed må du også kunne kjenne din egen verdi på markedet. 1
Elanore Skrevet 9. juni 2013 #33 Skrevet 9. juni 2013 utifra det du skriver får jeg følelsen av at du ikke scorer så høyt på sosial intelligens Anonymous poster hash: cdd85...499 Standard KG-kommentar... TS, skit i sånne kommentarer som det her. Det er en trend her at man ikke kan komme med en antatt problemstilling uten at noen skal kalle deg bitter eller overlegen. Jeg tror forresten at menn er veldig forskjellige her. Aksepterer du det dersom han ikke interesserer seg like sterkt for ting som du selv brenner for? Åpner du for at han får diskutere rundt de tingene du presenterer uten at du bomber han med "det som er rett", men heller dytter litt i rett retning hvis du føler han bommer helt? Blir en del spørsmål til deg her, men jeg lurer på enda en ting... Kan det være andre ting som spiller mer inn enn din kunnskap på enkelte områder, eller er det liksom tydelig at det er her det blir gnisninger? 1
Gjest Katten. Skrevet 9. juni 2013 #34 Skrevet 9. juni 2013 Det er viktig å ikke henge seg opp i definisjonsmakt. Selv om motparten ikke nødvendigvis har din kompetanse innen ditt felt, bør du kunne ordlegge deg/forklare på en måte som gjør at motparten også kan delta i diskusjonen.
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juni 2013 #35 Skrevet 9. juni 2013 Intelligente damer som kan utfordre meg litt og som jeg kan ha givende samtaler med er for min del turn on. Ikke prøv å være noen du ikke er. Hvis du opplever at guttene stikker sin vei, så har du funnet feil gutter.
Pringle Skrevet 9. juni 2013 #36 Skrevet 9. juni 2013 Så fryktelig streng og trangsynt og prippen og høy på pæra du virker... og bare jobb og politikk er gørrkjedelige tema for en date. Jeg hadde også stukket. Beklager. Jeg er sikker på at du er et hyggeligere menneske enn du får deg til å fremstå her. Men det du skriver her... er ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #37 Skrevet 9. juni 2013 Så fryktelig streng og trangsynt og prippen og høy på pæra du virker... og bare jobb og politikk er gørrkjedelige tema for en date. Jeg hadde også stukket. Beklager. Jeg er sikker på at du er et hyggeligere menneske enn du får deg til å fremstå her. Men det du skriver her... er ikke bra. Jeg ser ikke noe galt i noe hun har skrevet her. Tvert om sier hun jo at hun prøver å begrense seg og at hun prøver å ha fokus på mer enkle ting. Hvorfor føler du deg truet av dette? Jeg mener siden du synes hun fremstår som streng, trangsynt og prippen?Anonymous poster hash: 17df0...11b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #38 Skrevet 9. juni 2013 TS. her. Selv så bryr jeg meg lite om både mannens utseende og status. Jeg ser ikke på meg selv som bedre enn andre heller. Ofte er det sånn at jeg kan noe, den andre kan noe annet. Veldig givende og kunne lære noe av den andre. Jeg prater aldri politikk på 1. date. Jeg har faktisk sosiale antenner og. Men det er godt mulig jeg dater feil menn. Så må jeg vel smøre meg med litt mer tolmodighet. Jeg skal fortsette å være meg selv da. Anonymous poster hash: b35cd...f11
Gjest .-L-. Skrevet 9. juni 2013 #39 Skrevet 9. juni 2013 Hadde ikke gjort meg noe, men virker jo som om andre menn gjør det.
Gjest Svampebob1 Skrevet 9. juni 2013 #40 Skrevet 9. juni 2013 TS. her. Selv så bryr jeg meg lite om både mannens utseende og status. Jeg ser ikke på meg selv som bedre enn andre heller. Ofte er det sånn at jeg kan noe, den andre kan noe annet. Veldig givende og kunne lære noe av den andre.Jeg prater aldri politikk på 1. date. Jeg har faktisk sosiale antenner og. Men det er godt mulig jeg dater feil menn. Så må jeg vel smøre meg med litt mer tolmodighet. Jeg skal fortsette å være meg selv da. Anonymous poster hash: b35cd...f11 Gjør det.. Og jeg tipper mye av det surret som kommer fra mange her skyldes misunnelse. Jeg har gjort meg en erfaring med ei jente tidligere i forhold til dette. Ei flott, sterk, intelligent og dyp jente som stort sett kun tiltrakk seg feil type menn. Mye av feilen der var hvordan hun presenterte seg. Hun stod ikke for hvem hun var, men presenterte seg som ei enkel blondine på jakt etter litt moro.. Enda dette ikke var det hun søkte. Hun så ikke dette selv før jeg påpekte det for henne. Det som gjelder er å presentere disse tingene av seg selv på en enkel måte. Vær stolt av hvem du er og stå for det! Jobb gjerne litt med selvtilliten din, så kommer disse tingene lettere. Jeg har hatt samme problemet som deg, så jeg føler jeg vet litt hva du strir med her ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå