Gå til innhold

Skremmer jeg mennene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av 30 årene, enslig mor til 2 barn. Eier mitt eget hus og bil, reiser mye med barna.

Jeg utdanner meg nå innen juss og menneskerettigheter. Blir en mastergrad.

Jeg er samfunnsengasjert. Bryr meg om politikk. Har kunnskap om en god del. Leser mye. Flink til å lage mat, bake, dyrker grønnsaker og bær selv. Pusser opp selv, og da sånn som kjøkken, bygge platting og sånn.

Har egentlig veldig orden på livet mitt, psykisk sterk.

Nå har jeg datet en stund, og føler jeg skremmer menn. Og skjønner det med en gang jeg har sagt for mye. Enten det at jeg viser at jeg har større kunnskap enn de, eller vi bare har veldig forskjellige syn politisk. Samtidig som de ikke klarer å argumentere mot det jeg sier, da de faktisk ikke har kunnskapen.

Får legge til at jeg prøver å begrense meg, men er ikke alltid så lett å bare sitte der og smile, da de prater om noe som engasjerer. Jeg setter de heller ikke på plass, sier aldri at de tar feil. Trår så forsiktig jeg kan. Og jeg prøver å legge mer vekt på den omsorgsfulle, snille meg, som liker å reise og lage mat.

Jeg føler jo at jeg heller ikke kan være en annen, jeg må jo faktisk være meg.

Men er det virkelig sånn at dette skremmer menn. Kan ikke kvinnen ha mer kunnskap enn mannen?

Anonymous poster hash: b35cd...f11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

utifra det du skriver får jeg følelsen av at du ikke scorer så høyt på sosial intelligens

Anonymous poster hash: cdd85...499
  • Liker 15
Gjest Summers
Skrevet

Greit med kvinner med smarte kvinner, men ingen ønsker vel å føle seg dum, og du beskriver jo debatter hvor du skriver at mannen ikke klarer å argumentere mot det du sier, ikke har nok kunnskaper. Da føler han seg nok enten dum, eller så synes han dine diskusjoner, argumenter er helt fjerne.

Er som i sosiale lag, man må lære seg at alt ikke handler om å vinne.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er helt uenig i det AB over her sier. Jeg syns du virker som en kjempeflott kvinne. Og jeg syns IKKE du skal behøve å "ta deg sammen" i det hele tatt overfor disse mennene. Hvis de ikke kan akseptere/godta at du er en kunnskapsrik og vellykket kvinne, så er de ikke verdt det. Punktum.

AnonymBruker
Skrevet

Men er det virkelig sånn at dette skremmer menn. Kan ikke kvinnen ha mer kunnskap enn mannen? Anonymous poster hash: b35cd...f11

Det spørs på mannen. Menn som besitter en del kunnskap selv skremmes ikke av folk som har enda mer kunnskap enn dem selv. De litt enklere blir skremt av damer som kan stave sitt eget navn. Det er i hvert fall slik jeg oppfatter det.

Har forøvrig noe av det samme inntrykket av kvinner. De som følger minst med på verden blir mye mer redd for de som vet noe som helst enn de som vet en del selv. Er forsåvidt ikke helt unaturlig heller.

Så nei, det er ikke slik at kvinnen ikke kan ha mer kunnskap enn mannen, men jo mindre kontroll de selv føler de har på samtaleemnet, jo lettere skremmes de.

Anonymous poster hash: d32dc...ef3

• Liker 2
Skrevet

at kvinnen skal være sterkere enn mannen tror jeg er en tanke som skremmer flere ettersom det ikke er noe man er så vant til - selv i dagens samfunn - og ikke minst er det mange menn som trenger bekreftelser på at de er gode nok. Dette gjerne på en litt annen måte enn kvinner i dag, og de guttene jeg kjenner tar mye stolthet i å gå rakrygget. For noen blir det kanskje vanskeligere hvis de har en kvinne med sterke meninger som faktisk har grunnleggende kunnskaper om emnet, og dermed føler seg litt hjelpesløse i en diskusjon som fra starten av allerede føles tapt.

Jeg tror det største problemet er en sterk politisk fiksering - det har nesten ødelagt et vennskap for meg, da min kompis på et tidspunkt ble så innmari politisk engasjert, og jeg følte at jeg ikke kunne si noe fordi han alltid kunne si "Ja, MEN..." Det endte opp med at jeg hadde ingen politisk tyngde, selv om jeg hadde en politisk mening.

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg - jeg tror bare du må vente litt på en mann som har mage til å tåle en dame med sterk personlighet og med sterke meninger! ;) De finnes det flere av! Ikke gi opp :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg for min del mister automatisk interessen hvis han ikke kan argumentere for det han mener, eller hvis han ikke deler min interesse for samfunn/politikk og så videre. Hadde aldri vurdert å begrense meg til å bare sitte og smile......

Gjest Poker face
Skrevet

HEHEHE!!!! TS: skal vi bli bestevenner? :danse:

Skrevet

utifra det du skriver får jeg følelsen av at du ikke scorer så høyt på sosial intelligens

Anonymous poster hash: cdd85...499

Jeg kan virkelig ikke fatte at du får den følelsen! Dette virker da som en svært oppegående og ressurssterk kvinne med bein i nesa.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er omvendt, menn elsker kvinner med kunnskap.

Spesielt om hun kan mer enn han på et felt.

Ingen kan alt om alt, så det er jo alltid interessant å møte en person som kan lære deg noe.

Dette gjelder riktignok menn og kvinner som er intelligente og kunnskapstørste, og ikke minst trygge på sin egen intelligens og kunnskap.

Møter du en som ikke er det så kan det nok være litt skremmende, ingen liker å føle seg dumme og de liker iallefall IKKE hvis de tror andre personer oppfatter dem som dumme.

Trikset er altså å gjøre som meg, date intelligente mennesker. Da vil du erfare at menn får en svak ereksjon når du argumenterer for dine syn på Syrias utenrikspolitikk etter andre verdenskrig.

(Når går jeg ut fra at du har sosiale antenner, og ikke er en uspiselig, belærende type som intelligente mennesker minst av alle liker å snakke med)

Anonymous poster hash: fada2...901
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vurdert at to unger er en langt mer sannsynlig årsak?

Og om de ikke har barn selv og ser for seg noen års forhold først og da begynner klokken din å tikke.

Anonymous poster hash: 8c535...45f

• Liker 5
Skrevet

Tror som han over her at det at du har to barn og er passert tretti med noen år kan være en større grunn enn det med kunnskap, karriere osv.

Vet ikke om du dater menn med egne barn, eller uten. For egen del synes jeg det kun er berikende med kunnskapsrike damer, og ofte er det på områder hvor man kan utfylle hverandre. Min dealbreaker hadde vært at du har to barn(jeg har ingen, passert 36). De andre interessene du nevner er heller ikke mine favorittområder, men selvsagt, akkurat det er individuelt da, samt at det ikke høres ut som du har mange interesser som går på fysiske aktiviteter.

I tillegg er det jo den berømte kjemien da.., på toppen av det hele.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av 30 årene, enslig mor til 2 barn. Eier mitt eget hus og bil, reiser mye med barna.

Jeg utdanner meg nå innen juss og menneskerettigheter. Blir en mastergrad.

Jeg er samfunnsengasjert. Bryr meg om politikk. Har kunnskap om en god del. Leser mye. Flink til å lage mat, bake, dyrker grønnsaker og bær selv. Pusser opp selv, og da sånn som kjøkken, bygge platting og sånn.

Har egentlig veldig orden på livet mitt, psykisk sterk.

Nå har jeg datet en stund, og føler jeg skremmer menn. Og skjønner det med en gang jeg har sagt for mye. Enten det at jeg viser at jeg har større kunnskap enn de, eller vi bare har veldig forskjellige syn politisk. Samtidig som de ikke klarer å argumentere mot det jeg sier, da de faktisk ikke har kunnskapen.

Får legge til at jeg prøver å begrense meg, men er ikke alltid så lett å bare sitte der og smile, da de prater om noe som engasjerer. Jeg setter de heller ikke på plass, sier aldri at de tar feil. Trår så forsiktig jeg kan. Og jeg prøver å legge mer vekt på den omsorgsfulle, snille meg, som liker å reise og lage mat.

Jeg føler jo at jeg heller ikke kan være en annen, jeg må jo faktisk være meg.

Men er det virkelig sånn at dette skremmer menn. Kan ikke kvinnen ha mer kunnskap enn mannen?

Høres ikke ut som at du trenger noen mann.

Vil tro at det virker demotiverende på mange.

Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av 30 årene, enslig mor til 2 barn. Eier mitt eget hus og bil, reiser mye med barna. Jeg utdanner meg nå innen juss og menneskerettigheter. Blir en mastergrad.Jeg er samfunnsengasjert. Bryr meg om politikk. Har kunnskap om en god del. Leser mye. Flink til å lage mat, bake, dyrker grønnsaker og bær selv. Pusser opp selv, og da sånn som kjøkken, bygge platting og sånn.Har egentlig veldig orden på livet mitt, psykisk sterk. Nå har jeg datet en stund, og føler jeg skremmer menn. Og skjønner det med en gang jeg har sagt for mye. Enten det at jeg viser at jeg har større kunnskap enn de, eller vi bare har veldig forskjellige syn politisk. Samtidig som de ikke klarer å argumentere mot det jeg sier, da de faktisk ikke har kunnskapen. Får legge til at jeg prøver å begrense meg, men er ikke alltid så lett å bare sitte der og smile, da de prater om noe som engasjerer. Jeg setter de heller ikke på plass, sier aldri at de tar feil. Trår så forsiktig jeg kan. Og jeg prøver å legge mer vekt på den omsorgsfulle, snille meg, som liker å reise og lage mat. Jeg føler jo at jeg heller ikke kan være en annen, jeg må jo faktisk være meg. Men er det virkelig sånn at dette skremmer menn. Kan ikke kvinnen ha mer kunnskap enn mannen? Anonymous poster hash: b35cd...f11

Sats på mennesker som er på ditt eget nivå i forhold til intellekt og interesser. En person som føler du utfordrer han intellektuelt vil føle seg tiltrukket i stedet.

utifra det du skriver får jeg følelsen av at du ikke scorer så høyt på sosial intelligens Anonymous poster hash: cdd85...499

Ut i fra hva du skriver og dere 9 andre som liker dette, så vet jeg at dere ikke scorer så høyt på noen form for intellingens.

• Liker 3
Gjest Elissima
Skrevet

Min professorvenninne har det på samme måte, ts. Med en gang menn spør hva hun jobber med finner de på en unnskyldning og stikker. Noen ganger lyver hun og sier hun jobber som sykepleier. Men er dumt å lyve og da, man skal jo stå for den man er! Er du på nettdating kan du jo sile ut de som blir skremt ved å nevne at du faller for intelligens og en som liker å diskutere f.eks :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror som han over her at det at du har to barn og er passert tretti med noen år kan være en større grunn enn det med kunnskap, karriere osv.

Mennene trådstarter dater vet sannsynligvis om dette når datingen starter? Dermed kan årsaken alder og barn elimineres.

Om mennene hun dater, i utgangspunktet vet om at over tredve og to barn er en dealbreaker for dem, stiller jeg spørsmål ved DERES sosiale intelligens når de dater en dealbreaker.

Anonymous poster hash: 96bb1...51d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for svar.

Nå dater jeg mest eldre menn, siden jeg har barn. Noen av de har barn og andre har ikke.

De smarteste mennene er ikke så lystne på å date meg, sikkert fordi jeg bare har fullført 1. året av min utdannelse.

Jeg trener fast og. Så sitter ikke bare med nesa i boka. Glad i å gå på konsert og sånne ting og.

Og jeg er jo ikke supersmart, er jo mye jeg ikke kan og.

Men da er det sikkert flere årsaker til at mennene blir skremt. Men er det barna som er årsaken, burde de jo ikke date meg i det hele tatt.

Skrevet

Mennene trådstarter dater vet sannsynligvis om dette når datingen starter? Dermed kan årsaken alder og barn elimineres.

Om mennene hun dater, i utgangspunktet vet om at over tredve og to barn er en dealbreaker for dem, stiller jeg spørsmål ved DERES sosiale intelligens når de dater en dealbreaker.

Allikevel er de fleste menn villig til å møtes for en date...

• Liker 1
Skrevet

TS her. Tusen takk for svar.

Nå dater jeg mest eldre menn, siden jeg har barn. Noen av de har barn og andre har ikke.

De smarteste mennene er ikke så lystne på å date meg, sikkert fordi jeg bare har fullført 1. året av min utdannelse.

Jeg trener fast og. Så sitter ikke bare med nesa i boka. Glad i å gå på konsert og sånne ting og.

Og jeg er jo ikke supersmart, er jo mye jeg ikke kan og.

Men da er det sikkert flere årsaker til at mennene blir skremt. Men er det barna som er årsaken, burde de jo ikke date meg i det hele tatt.

Altså, tror du tar litt feil når det gjelder betydningen av utdannelse. At smarte menn ikke vil date deg pga. det, er rett og slett feil.

Jeg har datet mange, og ikke i noen tilfeller har graden av utdannelse hatt noen som helst betydning for utfallet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt hva ts snakker om.

Allikevel er de fleste menn villig til å møtes for en date...

Fryktelig patetisk. De burde finne seg none interessante ting å bruke tiden sin på. Kanskje de skulle bruke den tiden på å lære seg god argumentasjonsteknikk, slik at de kan date damer som ts uten å bli vettskremt for kunnskapsrike kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...