Gå til innhold

Hotell i Bergens-området

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har forslag til noen sjarmerende hoteller e.l. i Bergensområdet? Vi sliter litt med å finne ut hvor vi skal ha bryllupet.

Stjerne :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange gjester skal dere ha da? Skal dere ha eget lokale eller spise i restaurant?

Vi blir 9 stykker totalt, og vi skal spise på Sjøtønnen Restaurant på Hotel Admiral. Har vært inne og kikket litt. Kjempefint der! :P

Skrevet

Vi blir ca 55 stykker, så vi må nok ha eget lokale. Har vært på nettsidene til Solstrand Hotel (på Os) og kikket litt (der ser det kjempefint ut!), men hadde vært greit å ha noen flere å velge mellom.

Skrevet

Bare et lite tips om solstrand.. Der vurderte vi også å holde festen, men de krever (!) at en viss andel av gjestene bor på hotellet. Jeg syns å huske at for vår del ville det bli litt over 30 stykker og vi var ikke mer enn ca 55 totalt!!

Vi holdt vår fest på kommandantboligen på gravdal. Flotte lokaler og god mat :) Veldig fornøyd!!

Ellers har du Bellevue, Fagernes Yachtclub, endel roklubber, kronstad hovedgård og sikkert en hel masse flere steder som ikke jeg vet om.. Jo forresten.. Det går an å feire på akariet også. Litt alternativ setting.

Lykke til :D

Skrevet
Bare et lite tips om solstrand.. Der vurderte vi også å holde festen, men de krever (!) at en viss andel av gjestene bor på hotellet. Jeg syns å huske at for vår del ville det bli litt over 30 stykker og vi var ikke mer enn ca 55 totalt!!

Oj.... Det kan kanskje bli et problem. Vi har riktignok en del som kommer langveis fra, men ikke fullt så mange..... Har sendt mail til de og spurt etter informasjon, så vi får se hva de sier.

Hadde i utgangspunktet lyst til å ha bryllupet et sted hvor det var overnatting, slik at vi slapp å flytte på oss på kvelden, men det er egentlig ikke noe krav.

Har kommandantboligen i gravdal en hjemmeside? Fant ingenting ved søk. Står de for mat og sånt, eller må du ordne alt selv? Hva med drikkevarer?

Villa Skjoldnes skal vi faktisk å se på.

Noen flere gode idéer?

Skrevet

Bare et lite tips:

På Hotell Norge får dere gratis brudesuite hvis dere er flere enn 25 stk. Og det er dere jo. :)

Solstrand er jo et godt stykke fra Bergen. Nå vet jeg ikke hvor gjestene deres bor hen, men tenk litt på at de skal hjem om natten også.

Skrevet
Har kommandantboligen i gravdal en hjemmeside? Fant ingenting ved søk. Står de for mat og sånt, eller må du ordne alt selv? Hva med drikkevarer?

De har ikke egen hjemmeside dessverre. Sender deg PM så kan du få se noen bilder fra vår dag der ute.

De ordner alt med mat og drikke. Blomster fikser de også. De er inkludert i prisen. I vårt bryllup spurte de om hvordan blomster vi skulle ha i buketten. Resultatet ser du i PM'en. Veldig fornøyd ja :Nikke:

Skrevet

Jeg har vært gjest i et bryllup på kommandanten, og jeg må si jeg ble veldig skuffet med tanke på hvilke priser de opererer med der ute.

Maten var ok den, men selve lokalet var jo så totalt slitt, ikke noe koselig i det hele tatt.

Skrevet

Nei?? Virkelig? Det var ikke sånn vi oppfattet det i fjor. De pusset jo opp endel også i fjor vår/sommer.

Skrevet

Vi var der siste helgen i mai i fjor.

Skrevet
På Hotell Norge får dere gratis brudesuite hvis dere er flere enn 25 stk. Og det er dere jo.

:-) Det var jo veldig kjekt da! Har ikke sjekket Hotell Norge - men det må jeg visst!

Solstrand er jo et godt stykke fra Bergen. Nå vet jeg ikke hvor gjestene deres bor hen, men tenk litt på at de skal hjem om natten også.

Vi bor i en av kommunene utenfor Bergen, så det er like kort hjem fra Solstrand som fra byen :)

Vi tar nok en tur til kommandantboligen og kikker!

Takk for gode forslag, jenter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...