Gå til innhold

Tips til "ny" bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny bil, og trenger litt tips. Spiller liten rolle for meg hva den heter, så lenge den er god til mitt bruk. Syns det er vanskelig å orientere seg der ute, når jeg ikke har så peiling på biler. Pris bør ikke være mye over 50000, men usikker på om jeg bør se hos forhandlere eller kun privat.

Jeg tar gjerne diesel, da det er billigere (bortsett fra avgiften), men er det en "gjerrig" bensinbil så er det greit det også. Har aldri kjørt automat, men det går vel greit å lære om det er bedre. Kjører til og fra jobb og barnehage mandag-fredag, ca 4-5 mil, hovedsakelig motorvei. 1-2 helger i mnd kjører jeg 20 mil til familie, stort sett bare motorvei. Ellers blir det lite kjøring.

Må ha 5-dørs da jeg har barn, orker ikke styre med barneseter uten bakdører. Trenger ikke så stort bagasjerom da jeg ikke bruker barnevogn lenger, og stort sett bare kjører alene som voksen, men greit med litt mer plass enn til en stresskoffert. Til ferier får jeg låne større bil om det trengs.

Det er kaldt og mye snø her om vinteren, så den bør gå bra i kulden og på vinterføre.

Takknemmelig for alle tips, og biler jeg kan se litt nærmere på. :)



Anonymous poster hash: 22364...cb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjører selv rundt i en liten Subaru. 300 kr for full tank (bensin), bruker lite gjør den også. Svært god og kjøre og har 4 hjuls trekk, så den er ypperlig på vinterføre selv om det er en liten "konebil" ;)
Ikke store bagasjerommet å skryte av, men plass til en koffert og to.
Billig i drift og billige dekk :)

Dersom det er mye snø om vinteren vil jeg generelt anbefale 4 hjulstrekk. Ellers har både Nissan og Toyota gode biler.

Ville kanskje dratt til en forhandler, da får du i det minste en bil som skal være i god stand...på privatmarkedet kan man lett bli lurt. Forhandlere er jo noen luringer de også, men ikke slik at de selger deg et vrak ;)



Anonymous poster hash: 9a961...011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv rundt i en liten Subaru. 300 kr for full tank (bensin), bruker lite gjør den også. Svært god og kjøre og har 4 hjuls trekk, så den er ypperlig på vinterføre selv om det er en liten "konebil" ;)

Ikke store bagasjerommet å skryte av, men plass til en koffert og to.

Billig i drift og billige dekk :)

Dersom det er mye snø om vinteren vil jeg generelt anbefale 4 hjulstrekk. Ellers har både Nissan og Toyota gode biler.

Ville kanskje dratt til en forhandler, da får du i det minste en bil som skal være i god stand...på privatmarkedet kan man lett bli lurt. Forhandlere er jo noen luringer de også, men ikke slik at de selger deg et vrak ;)

Anonymous poster hash: 9a961...011

Hvilken bil har 20l tank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korrigere påstanden over litt: Nissan er en billig, om enn ikke nødvendigvis god bil. Toyota er altid et godt valg, men vær veldig på vakt etter oljeforbruk. Volvo V50 er en svært pålitelig og grei bil. Mazda er billig, men ha med noen som kan finne rust (de ruster like etter brosjyrebildene er tatt). Lav pris og grei kvalitet får du også hos Daihatsu, Mitsubishi og Suzuki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...