Gå til innhold

Burde jeg ta meg en tur til legen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lungebetennelse for ett år siden, og det her er første gang jeg har vært syk siden den gang. Har legeskrekk, så jeg klarer ikke å avgjøre selv om det her er god nok grunn til en legetime.

Sykdomsforløpet har vært det samme som ifjor, bare mye mildere. Startet med vondt i halsen begge gangene, deretter mistet jeg stemmen(ifjor var første gang jeg mistet stemmen noensinne), deretter tørrhoste, og til slutt slimhosten. Jeg hadde feber på mandag, men har ikke hatt feber siden da, bare sånn 37.5 grader. Hosten har derimot blitt verre og verre, og jeg er generelt slapp. Har vært litt mer tungpustet enn vanlig.

50% av tiden er det vanlig hoste, men resterende prosent gjør det skikkelig vondt(sårt) i høyre lunge når jeg hoster, aldri i venstre, bare fra midten og ut i høyre lunge. Den vonde hosten er ganske lik den hosten jeg hadde ifjor. Og når den vonde hosten begynner hoster jeg meg svimmel. De gangene jeg klarer å hoste opp noe er det tjukk gul "gele" slim som kommer opp. Noe som også er likt som ifjor, bare større mengder.

Jeg er på langt nær så syk som jeg var ifjor, men jeg har også en tendens til å få sånne sykdommer flere ganger på rad. Er dette verdt en tur til legen eller skal jeg bare la det gå sin gang?

Anonymous poster hash: 4e97a...6a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at lungebetennelse ikke er til å spøke med. Jeg ville nok sett det an til over helgen, med mindre tilstanden ble akutt verre (og feberen kom tilbake). God bedring!

AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke ha feber for å ha lungebetennelse.

Jeg ville helt klart anbefalle deg å gå til legen på mandag. Føler du deg verre i morgen så drar du på legevakten, feber, vondt i lungene, hosten blir verre og dårlig allmenntilstand. Men å sitte på legevakten i mange timer er ikke morsomt når man er syk, så ikke gjør det med mindre du faktisk må.

Anonymous poster hash: 18b71...5f2
Gjest C4r1n3
Skrevet

Bedre med 1 besøk for mye enn 1 besøk for lite :)

Skrevet

Takk, da ser jeg det an over helga! Og om hosten er like ille så tar jeg meg en tur til legen:)

Skrevet

Ops, der røyk anonymiteten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...