Gå til innhold

Dagens ungdommer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du om dagens ungdommer?

Anonymous poster hash: 35293...22a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke store forskjellen på "dagens" og "gårsdagens" ungdom, er det det da?

• Liker 2
Skrevet

Dagens unge mennesker elsker luksus. De har dårlige manerer, bryr seg ikke om autoriteter og mangler respekt for sine eldre. Dagens barn er virkelige tyranner, de reiser seg ikke når eldre kommer inn i rommet hvor de sitter, de motsier sine foreldre, snakker sammen i voksnes nærvær, spiser grådig og tyranniserer sine lærere.

- Sokrates

• Liker 7
Skrevet

Det er nesten like mye forskjell på dagens ungdom som det er på den forrige generasjonen, mener jeg. Samfunnet har endret seg, ja. Vi tenker mer på penger, luksus, mote og media, men det finnes alltids gode,flinke, arbeidsvillige, kjærlige, snille og ærlige ungdommer her i verden. Akkurat som det gjorde før. Det har alltid vært frekke, late, uhøflige og bortskjemte unge i samfunnet, men jeg mener det er påvirkning av andre eller dårlig/svekket (en "feil" i) oppdragelse. Mange mener det er feil å si, men jeg mener det er riktig..

Jeg tror det er flere late unge, bortskjemte barn nå, men det er ikke unormalt. Det betyr ikke at alle skal legges under samme kam og bli sett på som late eller frekke. Vi alle er ulike og har lært ulike former for normer, skikker og verdier i vår barndom som igjen har ført til det vi selv står for og gjør og sier.

Det er det jeg mener, vær så snill å ikke vær fordomsfull hvis du ikke mener det samme. :-)

takk.

Skrevet

De jeg kjenner, og det er en del, er oppegående, interesserte, engasjerte, vennlige, omsorgsfulle, humoristiske, troende og ateister. Mest av alt er de der for hverandre, hele tiden.

De jeg observerer, uten å kjenne, virker i grunnen temmelige ok de også.

:heks:

Gjest abcdefgh
Skrevet

Dagens ungdom er så jævlig flinkis.

AnonymBruker
Skrevet

Dagens ungdom er verre enn drittunger nå til dags. De setter ikke pris på hva de har, vil bare ha mer og aldri blir fornøyde. Og jo mer de får jo verre blir dem. Ingen respekt hos dem og de blir verre for hver dag som går.

Anonymous poster hash: d993e...d7a

Gjest Skogkar
Skrevet

Dagens ungdommer er generelt så mette og konforme at de har blitt døpt "generasjon kjedelig". De hører på intetsigende pjattemusikk i alle genrè, de jobber alle hardt på skolen og i motsetning til før er det ikke de flinke som er "tapere og nerder". Dagens ungdom tenker allerede i fra barneårene på karriere og networking. Fremfor å lære den litt harde veien (med de pro`s and con`s det innebærer) er nesten alt tilrettelagt for dem i dag. Foreldrene gjør alt de kan for å legge til rette. Mulighetene er uendelige.

Baksiden ved dette tror jeg imidlertid er mye press og stress. Passer man ikke inn i bermen er fallhøyden større enn før.

Jeg er GLAD jeg ikke er ungdom i dag. Det høres slitsomt ut.

• Liker 2
Skrevet

jeg skulle virkelig ønske at flere unge reiste seg på bussen når eldre mennesker kommer på - det handler ikke om god gammel folkeskikk, men om medmenneskelighet. Det synes jeg liksom ikke går ut på dato uansett hvordan trendene forandrer seg ellers.

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Dagens unge mennesker elsker luksus. De har dårlige manerer, bryr seg ikke om autoriteter og mangler respekt for sine eldre. Dagens barn er virkelige tyranner, de reiser seg ikke når eldre kommer inn i rommet hvor de sitter, de motsier sine foreldre, snakker sammen i voksnes nærvær, spiser grådig og tyranniserer sine lærere.

- Sokrates

Og for første gang i historien stemmer ikke Sokrates` berømte ord om ungdommen..

AnonymBruker
Skrevet

jeg skulle virkelig ønske at flere unge reiste seg på bussen når eldre mennesker kommer på - det handler ikke om god gammel folkeskikk, men om medmenneskelighet. Det synes jeg liksom ikke går ut på dato uansett hvordan trendene forandrer seg ellers.

Det er vel fortsatt noe de fleste gjør. Her i Oslo ser jeg det i hvert fall hele tiden, det er helt vanlig.

Anonymous poster hash: 98104...9e4

• Liker 3
Skrevet

Og for første gang i historien stemmer ikke Sokrates` berømte ord om ungdommen..

Deg om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller byttet ut utsagnet om dagens ungdom med dagens voksne. Mitt inntrykk av ungdom er at de er mye høfligere og generellt vennligere enn de fleste voksne.

De ungdommene som Sokrates omtalte har vokst opp til å bli noen ufordragelige gamle gretne gubber og kjerringer som elsker å legge skylda for at livet deres gikk til hælvete på de yngre.

Anonymous poster hash: 45822...d0c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er late, storforlangende og krevende. De er resultat av curlingforeldre, der foreldre med sin dårlige samvittighet for liten tid meg egne gull, de får det de peker på, de trenger ikke jobbe for lommepenger får de hjemme. De får ipad når de er 2-3 år gammel, mobil når de er 5 og egen pc, tv og alle andre dippedupper på rommene sine fra de blir født. Dagens foreldre er koseforeldre, de skal bare spise ute, dra på lekeland, tivoli, ferier og bare ha det moro. Oppdragelse og manerer må barnehager og skoler ta seg av.

Og noen lurer på hvorfor det er eksplosjon av barn med adhd og andre forstyrrelser, de får jo gjøre som de vil hele tiden. Og så settes de på ritalin for å roe ned. Kan ikke tenkes at turbolivet foreldrene lager kan gi stress og andre lidelser for sine små håpefulle??!!

Anonymous poster hash: c3b5b...57a
Gjest sweetsugar
Skrevet

De er late, storforlangende og krevende. De er resultat av curlingforeldre, der foreldre med sin dårlige samvittighet for liten tid meg egne gull, de får det de peker på, de trenger ikke jobbe for lommepenger får de hjemme. De får ipad når de er 2-3 år gammel, mobil når de er 5 og egen pc, tv og alle andre dippedupper på rommene sine fra de blir født. Dagens foreldre er koseforeldre, de skal bare spise ute, dra på lekeland, tivoli, ferier og bare ha det moro. Oppdragelse og manerer må barnehager og skoler ta seg av.

Og noen lurer på hvorfor det er eksplosjon av barn med adhd og andre forstyrrelser, de får jo gjøre som de vil hele tiden. Og så settes de på ritalin for å roe ned. Kan ikke tenkes at turbolivet foreldrene lager kan gi stress og andre lidelser for sine små håpefulle??!!

Anonymous poster hash: c3b5b...57a

Javel, ja.. Da har jeg hørt det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...