Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart ut å fly, og ville ikke ha flymat, synes det smaker vondt. Etterpå ser jeg at det ikke er lov å ha med mat på flyet.

Flyreisen er 4 timer, så jeg må ha med noe. Hvor strenger er SAS på dette? Et rundstykke med skinke må gå bra?

Det var vel i forhold til lukt at de har forbud mot medbragt mat (selv om jeg tipper økonomi)

Anonymous poster hash: 90a2b...55d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt at dette ikke er lov, kan ikke skjønne at det skal være et problem. Har reist mange ganger med SAS og hatt med mat, så det er nok ikke et problem i det hele tatt.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at dette ikke er lov. Har flydd mye med KLM, SAS og Norwegian...

Anonymous poster hash: 05c18...1a9
Skrevet

Ta med matpakka di, du. Har aldri blitt nektet å spise medbrakt. Bare husk på at yoghurt er "væske", så den får du ikke gjennom security. Har kresne barn, og har alltid reist med hjemmebakte boller, kanelsnurrer, gulrøtter, frukt, grove horn fylt med ost og skinke. Tar også med tom flaske og fyller opp med vann når jeg har passert security.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye, og har heller aldri hørt om dette. Men det stod visst med liten skrift under der du krysser av for flymat.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om man kan gjemme C4 i hjemmbakte boller?

Anonymous poster hash: dade7...e04
  • Liker 1
Skrevet

Det er noen flyselskaper som har dette i reglene sine for å unngå bl.a. illeluktende mat, men har aldri opplevd at noen har fått kjeft. Jeg har ofte med mat fordi jeg ikke tåler endel ting, og det har aldri vært noe problem uansett flyselskap.

Skrevet

jeg kjøper alltid noe drikke og har alltid med noe snacks/mat selv. Spesielt hvis jeg reiser med barn.

Aldri noen som har sagt noe, selv om vi spiser/drikker det åpenlyst.

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd noe problem med medbrakt mat. Dropp det som stinker og varm mat, samt alkoholholdig drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint å ta med mat. Helt vanlig er det også - mange kjøper også mat på flyplassen, haster på flyet og spiser den der.

Unngå luktsterk mat, ting som søler lett og sjømat (pga mulig allergiske medpasasjerer). Ellers er det fritt frem. Frukt, kanskje? Kom nettopp hjem fra en flytur der folk gomlet i seg både epler, brødskiver og rundstykker, så at noen skulle bry seg ville være merkelig..

Anonymous poster hash: 1e1c6...395
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

går det greit gjennom sikkerhetskontrollen altså?

Jeg hadde kjøpt meg en kaffe på flyplassen, men fikk ikke ta den med gjennom sikkerhetskontrollen.

Anonymous poster hash: a837d...e6b
Skrevet

Jeg hadde kjøpt meg en kaffe på flyplassen, men fikk ikke ta den med gjennom sikkerhetskontrollen.

Nå er det stor forskjell på kaffe og mat da. Kaffen får du jo ikke gjennom pga væskerestriksjonene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da satser jeg på at det går greit å ha med et par rundstykker:)

Som sagt har jeg reist mye før, og har aldri opplevd at det står i bestillingen at det ikke er lov å ha med egen mat. Synes det er veldig merkelig.

Skrevet

jeg har hatt med meg en diger pappeske med pizza på flyet så regner med at et par rundstykker går greit :)

• Liker 3
Skrevet

Skal snart ut å fly, og ville ikke ha flymat, synes det smaker vondt. Etterpå ser jeg at det ikke er lov å ha med mat på flyet.

Flyreisen er 4 timer, så jeg må ha med noe. Hvor strenger er SAS på dette? Et rundstykke med skinke må gå bra?

Det var vel i forhold til lukt at de har forbud mot medbragt mat (selv om jeg tipper økonomi)

Hvis du kjøper noe etter tollen og legger det i vesken imens du går inn, går det nok fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom en gang drassende med burger og chips på flyet! Hadde bestilt mat i kafeen og så ble de så forsinket med maten at jeg fikk den med i takeawaybeger for å rekke flyet. Ingen som sa noe, men mulig mange tenkte sitt om dette junkfoodmåltidet på flyet. :fnise:

Anonymous poster hash: a6876...418
Skrevet

Det er ikke først og fremst på grunn av lukt, men på grunn av allergier. Med andre ord: ikke ta peanøttsmør på skivene, og som AB #10 sa, unngå sjømat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du må selvsagt kjøpe alt slikt etter sikkerhetskontrollen!....

Anonymous poster hash: 05c18...1a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom en gang drassende med burger og chips på flyet! Hadde bestilt mat i kafeen og så ble de så forsinket med maten at jeg fikk den med i takeawaybeger for å rekke flyet. Ingen som sa noe, men mulig mange tenkte sitt om dette junkfoodmåltidet på flyet. :fnise:

Anonymous poster hash: a6876...418

Ja, jeg ville ha tenkt mitt: Nemlig "jeg vil også ha". :)

Anonymous poster hash: f9efa...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...