Gå til innhold

jobbsøker og småbarnsmor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er dette negativt? isåfall hvorfor?

Hva slags inntrykk har du?

Man er jo ofte mindre fleksibel, men likevel ikke redd for å jobbe.

Jeg mener det ikke skal ha noe å si, men frykter det motsatte.



Anonymous poster hash: cf2ff...312
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i et veldig corporate miljø og mange småbarnsmødre som har blitt ansatt det siste året. Det som teller mest er hva du klarer å bevise av kapasitet og relevant erfaring.

Anonymous poster hash: e76f7...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min favoritt-ansatt. Aldri kunne jobbe overtid/ekstra pga. hente i barnehage, ofte borte pga. sykt barn. Min erfaring er også at de oftere blir langtidssykmeldt, kanskje fordi de føler livet er stressende.



Anonymous poster hash: 56d49...883
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småbarnsmor og utrolig motivert for å jobbe. Jeg har blitt mer motivert av å få barn. Men jeg tror det er noen arbgivere som ser på det som negativt, men det er da mer positivt enn de som blir gravide etter et år i ny jobb?

Endret av Miss moneypenny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe som er lurt å nevne på eventuelt intervju? Eller allerede i en jobbsøknad? At til tross for barn er man villig til å yte det lille ekstra på jobb... for det er vel mange som tror at småbarnsforeldre (og spesielt mødre) prioriterer jobben helt vekk i noen år. slik er ikke jeg.



Anonymous poster hash: cf2ff...312
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opptil flere småbarnsforeldre på jobb, og det er ikke noe stort problem. Vi har fleksitid, og de må uansett gjøre jobben sin, enten det er 8 timer på kontoret eller 6 timer på kontoret og 2 timer på kvelden etter at ungene har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...