AaaaK Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Jeg aner ikke i år! Men tur vet jeg det må bli! Det er bare snakk om 10-14 dager da jeg ikke har god råd, eller mye ferie å ta av. Jeg er veldig eventyrlysten og glad i å finne nye steder (oversettelse: ikke foreslå Grand Canaria). Samtidig ser jeg i år for meg litt kulturopplevelser, med litt muligheter for bading (jeg dykker nemlig). Sånn som f. eks cinque terre eller Barcelona, som begge er steder jeg har vært før. Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Hva med en gresk øy? Eller Italia? Nydelige steder, og sikkert muligheter for dykking også, hvis du drar på riktig sted. Og både Hellas og Italia har mye historie å by på! Anonymous poster hash: 21894...581
AaaaK Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2013 Ja, har tenkt på begge deler, men spørsmålet er jo mer nøyaktig hvor. Har også vurdert Lisboa, Sevilla og Malta, men vet ikke helt hvor jeg skulle dratt for badedelen på de to førstnevnte. Har ikke noe imot å dele opp ferien litt. Altså 4-5 dager i storby og resten et annet sted
Gjest Elissima Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Hva med Athen? Jeg har aldri vært der, men er en drøm jeg har. Tenk på alt spennende man kan oppleve der! Også kan du jo lett ta en båt til en av øyene eller leie deg inn på et hotell i Glyfada, som kalles Athens riviera Dessuten er det veldig billig der nede nå, pga finanskrisen. Så du får mye for pengene. Ellers ville jeg foreslått sør-Frankrike, men det er litt dyrere.
Cata Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Du vil til Malta . En kompis fortalte at områdene rundt Malta har det klareste vannet i Middelhavet, og hvis du googler Malta + diving får du en del treff. Er det strandliv du er på jakt etter, derimot, så blir det verre. Malta er ikke kjent for sine strender akkurat. Der er det mest stein . På den annen side er det fantastisk mye å se og ganske lett å ta seg fram. I tillegg til turer som arrangeres spesielt for turister (eks. båttur opp til Gozo og Comino) så kan man fint ta seg fram ved hjelp av det lokale bussystemet. (Hvis jeg høres litt vel entusiastisk ut, så er det fordi jeg er Malta-fan på min hals . Har vært der to ganger, og hadde det ikke vært for at jeg ikke er spesielt glad i å fly, så ville jeg nok ha reist dit enda fler ganger. )
marsy Skrevet 8. juni 2013 #6 Skrevet 8. juni 2013 Kroatia og Montenegro har vakker kystlinje, og klart vann. Vet ikke så mye om dykking, men vet ihvertfall at det er mye seiling og vannsport der, så ville tro det er gode muligheter for dykking også. Apollo har ferdige pakker, og Norwegian flyr til flere flyplasser
Glitnir Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 Du vil til Malta . En kompis fortalte at områdene rundt Malta har det klareste vannet i Middelhavet, og hvis du googler Malta + diving får du en del treff. Er det strandliv du er på jakt etter, derimot, så blir det verre. Malta er ikke kjent for sine strender akkurat. Der er det mest stein . På den annen side er det fantastisk mye å se og ganske lett å ta seg fram. I tillegg til turer som arrangeres spesielt for turister (eks. båttur opp til Gozo og Comino) så kan man fint ta seg fram ved hjelp av det lokale bussystemet. (Hvis jeg høres litt vel entusiastisk ut, så er det fordi jeg er Malta-fan på min hals . Har vært der to ganger, og hadde det ikke vært for at jeg ikke er spesielt glad i å fly, så ville jeg nok ha reist dit enda fler ganger. ) Signerer denne! Malta er topp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå