AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Å det er så stressende med pollenallergi. Jeg vet jeg har det, legen sa at alle symptomene jeg hadde tydet på at jeg hadde det, men det slår ikke ut på noen av blodprøvene. Jeg er også allergisk mot nøtter, jeg begynner å klø i halsen og hoster som en gal når jeg spiser det, men heller ikke dette slår ut. Det vil si at jeg ikke får medisin for det. Min mor har også allergi. prøvene hennes er også negative. Men hun får zyrtec fordi om fordi legen hennes hadde mer forståelse for det.. Jeg kan dessverre ikke bruke det, fordi jeg blir så trøtt og jeg begynner å skjelve sånn på hendene av det av en eller annen grunn. Så hva kan jeg gjøre? Det er virkelig ikke noe behagelig å gå rundt å ha så mye allergi uten å få noe medisin for det. Anonymous poster hash: c3040...cdb
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 hvilke symptomer plager deg mest ? Hvis du klør i øynene kan du forsøke noen reseptfrie dråper f eks lomudal : http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-590877.aspx
Citha Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Har du prøvd den andre allergimedisinen, cetirizin? Aner ikke om det har noe for seg, men det er kanskje verd et forsøk.
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Har du prøvd den andre allergimedisinen, cetirizin? Aner ikke om det har noe for seg, men det er kanskje verd et forsøk. samme virkestoff som zyrtec ....
Citha Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 samme virkestoff som zyrtec .... Ja, det var det jeg trodde... Så da har det ikke noe å si? Det kan ikke være en annen forskjell fra zyrtec som gjør at hun kan bruke den?
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Ja, det var det jeg trodde... Så da har det ikke noe å si? Det kan ikke være en annen forskjell fra zyrtec som gjør at hun kan bruke den? nei, det er virkestoffene i medisiner som utgjør en forskjell. Det andre er bare merkenavn
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 nei, det er virkestoffene i medisiner som utgjør en forskjell. Det andre er bare merkenavn Det stemmer, ,en det betyr jo ikke at det er virkestoffene hun reagerer på. Anonymous poster hash: a50a4...fd5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 TS, jeg vet ikke hvr du bor, men jeg har det som deg. Syntes ikke at jeg har allergi ,men fikk alikevel medisiner da legen var fullstendig klar over at det ikke alltid vises. De er på nydalen, husker ikke hva de heter i farten. Anonymous poster hash: a50a4...fd5
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Det stemmer, ,en det betyr jo ikke at det er virkestoffene hun reagerer på. Anonymous poster hash: a50a4...fd5 man blir ikke trøtt og døsig av hjelpestoffene i allergimedisin, det er selve antihistaminene som gjør det. (virkestoffene)
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 man blir ikke trøtt og døsig av hjelpestoffene i allergimedisin, det er selve antihistaminene som gjør det. (virkestoffene) Kan være, men vet om fler som bruker cetrizine fordi de ikke kan/vil ha zyrtec. Vet også om en lege som ga cetrizine i stedet for zyrtec når pas. klaget på tretthet. Anonymous poster hash: a50a4...fd5
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Anonymous poster hash: a50a4...fd5 Altså, "Zyrtec" er et merke som inneholder Ceterizine Hydrochloride. Det samme gjør merket "ceterizine" Endret 7. juni 2013 av poindexter
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 Prøvd aerius?Anonymous poster hash: 67982...d3b
fresia Skrevet 7. juni 2013 #13 Skrevet 7. juni 2013 min mor har aldri testet seg for allergi, men har gått på allergimedisiner i mange år. hun fikk resept på bakgrunn av symptomene hun hadde. synes det er merkelig at jeg kommer til legen med røde, hovne øyne, utslett og hes stemme - og må ta en blodprøve og vente i over en uke for å få svaret jeg allerede visste fra før: jeg har gressallergi. tungvint! synes symptomer bør holde i massevis - det er jo ikke alltid prøvene gir utslag... ville byttet fastlege om jeg var deg. lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #15 Skrevet 8. juni 2013 Får heller ikke utslag på tester men er helt snylta ned i allergi. Men legen er grei og gir meg Aerius og de pillene er helt gull får også nesesprayen Avamys samt noen øyedråper, og hadde ikke klart meg uten. Anonymous poster hash: 25d83...7fe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #16 Skrevet 8. juni 2013 Så hva kan jeg gjøre? Det er virkelig ikke noe behagelig å gå rundt å ha så mye allergi uten å få noe medisin for det. Anonymous poster hash: c3040...cdb Du trenger jo ikke resept for å få kjøpe allergimedisiner som Zyrtec og Aerius. Det er selvsagt en fordel å få det på blåresept (i så fall kan du sikkert prøve å oppsøke en annen lege...), men det er altså ikke noe krav om resept for å få kjøpt det. Anonymous poster hash: 23420...3df 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå