AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Hypokonder er noe mange kaller seg selv om de bekymret for noe og gjerne ler litt av det, hypokonder ordet er mye brukt for smaating, men aa virkelig være hypokonder er noe helt annet enn en fleip! Min hverdag er omringet av frykt! frykt for hva jeg feiler, om jeg skal dö snart, om jeg har kreft, hjertefeil, livsfarlig sykdom... Kjenner alltid etter kroppen om det er vondt noe sted, om det er en ny type smerte eller fölelse jeg ikke har kjent för. Hodepine er for meg ikke ufarlig, da har man svulst paa hjernen. Jeg ser aldri for meg at jeg dör som en gammel kone i sengen min, men ung og av en sykdom. Forskjellen paa meg og mange andre hypokondere er at jeg ungaar legen om jeg virkelig tror noe er galt, jeg gaar ikke för jeg föler jeg maa og jeg er livredd. Idag skal jeg til legen for jeg tror jeg har noe alvorlig galt, jeg drar om halvannen time og jeg gruer meg saa mye at jeg ikke har sovet godt i natt, og hjertet har slaatt ekstra fort. Jeg har ventet 3 mnd med dette og vært redd hele denne tiden. men dette er ikke det eneste jeg tror jeg feiler, jeg er redd jeg har hudkreft.. men vil ikke gaa til legen med dette. Jeg tenker og gnager paa dette hver eneste eneste dag, om kvelden naar jeg skal legge meg hörer jeg etter paa mine egne hjerteslag og jeg er redd je skal höre en bilyd, jeg snur meg slik at jeg slipper aa höre paa dunkene. Jeg ligger vaaken lenge og tenker og bekymrer meg. Jeg har sakt til legen jeg er hypokonder, men har alltid hatt ett flir rundt munnen mens jeg sier det, jeg har aldri fortalt legen hvor alvorlig det faktiskt er, at jeg er livredd for aa dö og jeg tenker paa dette hele hele tiden! Ingen andre vet dette om meg, kun meg selv. Jeg ville bare skrive dette ned, gjerne andre her ogsaa har det slik som meg? Det er godt aa faa det ut uten at det er til noen jeg kjenner.. Anonymous poster hash: 162ee...c89
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Hvordan gikk det til legen? Jeg er hypokonder selv, og har det akkurat som deg bare at jeg drar for mye til legen. Anonymous poster hash: 938d1...33e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå