Gå til innhold

Hannhund som tror tispe har løpetid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Våknet i natt av at den ene hannhunden min var helt gal på tispa mi. Sleika og sleika og prøvde så godt han kunne å jokke løs på hu. Det ble til at jeg puttet han i et annet rom, og der ble han stående å bjeffe og klynke - akkurat som en helt vanlig hannhund når et tispe har løpetid. Eneste er at tispa har ikke løpetid, den skal ikke komme før i august, og han andre hannhunden jeg har (som virkelig er stressa under løpetider) han er helt rolig og absolutt ikke interessert i tispa på den måten i det hele tatt. Så det må være noe galt med den første hannhunden, og mistankene mine ble ikke noe svakere nå når jeg akkurat har oppdaget en del små blodflekker rundt omkring i huset. Jeg vet at de ikke kommer fra tispa mi, så de må komme fra han hannhunden som tror at tispa har løpetid.

Det er forøvrig en ganske ny hund i huset. Han flyttet hit for 3 måneder siden (omplassering), og har oppført seg som normalt til nå. Var til og med hos dyrlegen i forgårs og hadde en helsesjekk i forbindelse med tegning av forsikring, og da var han i strålende form.

Ellers spiser og drikker han som normalt.

Noen som har vært borte i noe lignendes? Burde jeg ta en telefon til dyrlegen asap?



Anonymous poster hash: 6367b...08a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er et tegn på å ville dominere. Både tispa og hannhunden vår kan finne på å jokke på hverandre, tispa er sterilisert så det er egentlig ingen grunn til det sånn ellers. Men det kan hende det er noe annet som ligger bak. Var bare det første som falt meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært jokking og slikking så hadde jeg kanskje også trodd det, men hvor stressa han er og blodet som antagelig kommer fra han, får meg til å tro at det her er noe litt annet enn dominans.



Anonymous poster hash: 6367b...08a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer blodet fra da, hvis det kommer fra hannhunden?

Jeg ville heller tro at det er tispa som har fått løpetid tidligere enn du antok, med mindre du har dobbeltsjekket og trippelsjekket at det ikke er hun som blør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først synes jeg du burde finne ut HVEM som blør og hvor fra.

Så, hva med livmorbetennelse? Det kan gi lukt som hannhunder (og tisper ) kan reagere på.

Dominanse? ehm ingen kommentar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hva med livmorbetennelse? Det kan gi lukt som hannhunder (og tisper ) kan reagere på.

Jeg synes du bør sjekke ut dette, snarest. Dersom hun skal ha neste i august regner jeg med hun hadde forrige for noen måneder siden? Dermed er hun i rute for en evt livmorbetennelse, dette gir ofte vage symptomer som puss og blødninger, men er akutt og livstruende for tispa. Bedre å sjekke dette en gang for mye.

Anonymous poster hash: 9c719...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...