Gå til innhold

Island og riding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en veldig tidlig fase av planleggingen av en tur til Island neste år, jeg har aldri vært der og gleder meg veldig til det. Jeg har ridd islandshester i flere år, og ønsker derfor å delta på en lengre ridetur når jeg først er der. Er det noen som har gjort det, og har tips til turarrangør eller lignende? Det er jo som vanlig en jungel der ute, og det er vanskelig å velge :P

Jeg la denne inne på kjæledyr, siden det kanskje er større sjans for at det dukker opp noen heste- og reiseinteresserte her, enn hesteinteresserte på reiseforumet :P



Anonymous poster hash: 431c7...f08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært på Island selv, men noen i familien var der i fjor sommer. De var på ridetur med http://www.ishestar.is/, og var veldig fornøyde. De har forskjellige turalternativer, og hestene var visst veldig greie og medgjørlige :rolleyes:



Anonymous poster hash: 6cb35...ea1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så også ishester tidligere i dag på nettet! Nyttig med tilbakemelding ang. dem, selvom jeg ikke er 100 % at det eneste jeg vil høre om hestene er greie og medgjørlige. Godt trente og litt fyrrige, hadde vært mer riktig :laugh:



Anonymous poster hash: 431c7...f08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en slik tur med eldhestar.is, den som heter Landmannalaugar (finner den under Wilderness Tours). Utrolig kult! Mye ridning, passelig stor gruppe, koselige steder å overnatte, fantastisk natur... Den beste ferien jeg har vært på, slår safari i Afrika til og med. :-)

Hestene er veldig varierende, som med alle hester. Vi hadde vel med en flokk på rundt 60 hester, og du får ingen fast. Man bytter hester en gang eller to i løpet i dagen, men om man finner et par man liker spesielt godt er det jo mulig å spørre etter dem i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tur med islandshestar og eldhestar og vil så absolutt anbefale islandshestar! Eldhestar var flinke de også, men tivdes bedre hos islandshestar.



Anonymous poster hash: 3f62e...aa4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tur med islandshestar og eldhestar og vil så absolutt anbefale islandshestar! Eldhestar var flinke de også, men tivdes bedre hos islandshestar.

Anonymous poster hash: 3f62e...aa4

Er det ishester du mener?

Takk for tilbakemeldinger alle sammen, jeg setter pris på det. Hvis det er noen spesielle steder man bør ri, så tar jeg gjerne mot tips til det også (altså turrute) :)

Anonymous poster hash: 431c7...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der for 17 år siden på en lang ridetur, tølt hele tiden i 30-50 km om dagen. Det var med Ishestar. Vet en konkurrent heter Eldhestar. Men er nok masse arrangører.

Bare husk at om det stør at for turen er for veldig erfarne, så mener de det. Mange falt av hesten og måtte stå over en dag osv. Velg en tur som passer for ditt nivå.

Anonymous poster hash: 8601b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...