AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Har et ganske sjenerende problem.. Har store bryster (E-cup) og genetisk sett er de veldig tette mot hverandre. Tar av meg bh'en kun når jeg sover. Dette har da resultert i brune "brannsår" mellom OG under brystene. I det siste har det begynt å klø der! Jeg lurte på om noen vet åssen jeg kan behandle dette?? Evt. noen som har vært i samme situasjon? Er 17 år gammel så er litt flaut å gå til min mannlige fastlege... Anonym poster: a181b800bf6210911cb7ab6882fad9ae
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Puppene blir sånn når det blir mye hud mot hud og det blir veldig klamt. En av de største ulempene med store pupper Smør med fuktighetskrem, og la puppene få myye luft! Gå uten bh når du er hjemme, og spesielt når du ligger. Er oftere lettere å "skille" puppene om jeg kan kalle det det. Der det blir hud mot hud (gjerne mellom puppene og under) må liksom få puste Anonym poster: dc86738997614d4f935dc49ffb46b3ed
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Påfør zink-krem som behandling om kvelden og pudre med babypudder eller potetmel etter dusj for å minske fukt. Anonym poster: 3b8f51686e2734bc77bdfe4614fa52e5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Vask deg gjevnlig mellom brystene og bruk en god deodorant under og mellom. Vask BHene ofte. Anonym poster: 099c4f6ca6489977d2f912b34354a7ae
esmer Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Vask deg gjevnlig mellom brystene og bruk en god deodorant under og mellom. Vask BHene ofte. Anonym poster: 099c4f6ca6489977d2f912b34354a7ae En deodrant? Blir det ikke litt for sterkt å bruke der?
Minya Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Ikke hvis den ikke inneholder alkohol. Men hvilke bh-typer bruker du? Prøv deg frem med balconette og helcup t-shirt-bh'er, de skiller brystene slik at du får luft mellom dem. I motsetning til feks push-up eller halvcup-bh'er hvor puppene blir skvist mot hverandre. Sov uten bh og la brystene få frihet noen timer før du legger deg hvis du sitter hjemme og ser på tv. Du skriver at det er et "brannsår", noe som gjør at jeg mistenker at du ikke bare er sår av gnissingen, men også kan ha fått sopp i huden mellom brystene. Du kan be om en legetime for å sjekke det ut, og evt få behandling i form av salve hvis det virkelig er sopp.
Gjest Anonym Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Ikke hvis den ikke inneholder alkohol. Men hvilke bh-typer bruker du? Prøv deg frem med balconette og helcup t-shirt-bh'er, de skiller brystene slik at du får luft mellom dem. I motsetning til feks push-up eller halvcup-bh'er hvor puppene blir skvist mot hverandre. Sov uten bh og la brystene få frihet noen timer før du legger deg hvis du sitter hjemme og ser på tv. Du skriver at det er et "brannsår", noe som gjør at jeg mistenker at du ikke bare er sår av gnissingen, men også kan ha fått sopp i huden mellom brystene. Du kan be om en legetime for å sjekke det ut, og evt få behandling i form av salve hvis det virkelig er sopp. Ble litt engstelig angående "sopp" i huden mellom brystene.. Har fått bittelitt små røde nupper oppover brystene. Kan dette være sopp?
Gjest Nefertiti. Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Hvor kjøper du BHer? Hvis du går i undertøysforretninger som er flinke på store størrelser, så får du BHer som "skiller" puppene fra hverandre. Jeg er 75H og kjøper BHer på change, og har ikke dette problemet, men får det fort hvis jeg kjøper billigere BHer. Lykke til
Minya Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Ble litt engstelig angående "sopp" i huden mellom brystene.. Har fått bittelitt små røde nupper oppover brystene. Kan dette være sopp? Det kan være det, men det kan også være såkalt bleieeksem. Det heter det fordi det som oftest oppstår på stumpen til babyer som går med for tette bleier slik at huden blir fuktig og gnisses mot. Dette kan du altså også få når brystene gnisser mot hverandre på den måten. Edit; Sopp i huden er ikke farlig og man blir som regel kvitt det på første forsøk med riktig behandling Endret 7. juni 2013 av Minya
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Har et ganske sjenerende problem.. Har store bryster (E-cup) og genetisk sett er de veldig tette mot hverandre. Tar av meg bh'en kun når jeg sover. Dette har da resultert i brune "brannsår" mellom OG under brystene. I det siste har det begynt å klø der! Jeg lurte på om noen vet åssen jeg kan behandle dette?? Evt. noen som har vært i samme situasjon? Er 17 år gammel så er litt flaut å gå til min mannlige fastlege... Anonym poster: a181b800bf6210911cb7ab6882fad9ae Du har mest sannsynlig for liten bh. Gå i en ordentlig undertøysbutikk og få målt frem størrelsen. Anonymous poster hash: e63b8...3de
ashera Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 Sopp og for liten BH. En passe BH vil løfte brystene og ikke klemme dem sammen mot hverandre.Du får krem (virkestoff klotrimazol) mot sopp på apoteket. Zinksalve vil bare forverre, da får ikke huden puste. Zinsalve brukes mot tørr og sår hud, ikke mot sopp.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 Jeg ville vasket BH regelmessig. Og vaskemog tørk godt under bryster. Det kan være sopp. Prøv å smøre (eller kjøp pudder) med Canesten. Det vil nok hjelpe. Om ikke det hjelper, kan det være bakterier. Da kan du prøve å rense med klorhexidin, eller få resept på salve med Ficidin hos fastlegen. Det er ikke noe flaut i fht mye annet folk går til legen for, tror nok ikke du skal bekymre deg Anonymous poster hash: c3f83...18d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #13 Skrevet 7. juni 2013 Og potetmel som noen nevner her, kan faktisk forebygge nye infeksjoner ETTER Canestenkuren. For mest trolig er det sopp. Og ikke glem å vaske BH'n.Anonymous poster hash: c3f83...18d
missdior Skrevet 7. juni 2013 #14 Skrevet 7. juni 2013 Det samme skjer hos meg, og mine tips er enkle! Vask deg godt der når du dusjer, og når du er helt tørr, så pudrer du de utsatte områdene med potetmel. Da trørker sårene inn, og det slutter å klø
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå