Gå til innhold

Trenger sårt hjelp til spilleliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er utrolig vanskelig å finne sanger som skal kunne danses både det ene og det andre til.

Så kan noen hjelpe meg med å komme på noen sanger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kva type musikk liker dere då?

AnonymBruker
Skrevet

Her er vår foreløpige Spotify-liste iallfall. Litt av hvert kan du si :)

The Jacksons – Blame It On The Boogie

Meryl Streep – Money, Money, Money

Meryl Streep – The Winner Takes It All

Christine Baranski – Does Your Mother Know

Dire Straits – Walk Of Life

Van Morrison – Brown Eyed Girl

Joe Cocker – You Can Leave Your Hat On

Sting – Englishman In New York

The Police – Every Breath You Take

Aerosmith – I Don't Want To Miss A Thing

Michael Bublé – Feeling Good

Michael Bublé – Quando, Quando, Quando - with Nelly Furtado

Michael Bublé – Save The Last Dance For Me

Amy Winehouse – Rehab

Cyndi Lauper – Girls Just Wanna Have Fun

The Weather Girls – It's Raining Men

Fool's Garden – Lemon Tree

Count Dee's Hit Explosion – Lambada

Lou Bega – Mambo No. 5 (A Little Bit Of...) (Re-Recorded / Remastered)

Steinar Albrigtsen;Morten Halle;Roger Ludvigsen;Knut Koppang;Rune Arnesen;Bjorn Kjellemyr;Øivind Madsen;Knut H. Johannesen;Eivin one Pedersen – For once

Steinar Albrigtsen;Morten Halle;Roger Ludvigsen;Knut Koppang;Rune Arnesen;Bjorn Kjellemyr;Øivind Madsen;Knut H. Johannesen;Eivin one Pedersen – Life is good

Gary Moore – Walking By Myself

Jokke – To fulle menn

Simply Red – If You Don't Know Me By Now

De Lillos – Smak av honning

Postgirobygget – En Solskinnsdag

Katy Flower – Nothing Sweet About Me

Michael Bublé – Quando, Quando, Quando - with Nelly Furtado

Michael Bublé – Save The Last Dance For Me

Michael Bublé – I've Got You Under My Skin

Robbie Williams – Somethin' Stupid

Creedence Clearwater Revival – Proud Mary

Elvis – Jailhouse Rock

Elvis – Blue Suede Shoes

Elvis – Cant Help Falling in Love

Elvis – ( Let Me Be Your) Teddy Bear

Elvis – Trouble

Elvis – Fever

Joe Cocker – You Are So Beautiful

The Police – Every Little Thing She Does Is Magic

Elton John – Can You Feel the Love Tonight

Sirkus Eliassen – Æ vil bare dans

Sirkus Eliassen – Før du går

Cyndi Lauper – Girls Just Wanna Have Fun

Frank Sinatra – Fly Me To The Moon - Remastered Album Version) [The Frank Sinatra Collection]

Frank Sinatra – Come Fly With Me - Remastered Album Version) [The Frank Sinatra Collection]

Åge Aleksandersen – Så Gla I Dæ

Halvdan Sivertsen – Kjærlighetsvisa

Jace Everett – Bad Things - Soundtrack Version

Liza Minnelli – All That Jazz

Madrugada – Majesty

Sivert Høyem – Into The Sea

Vamp – Tir n'a Noir

Maroon 5 – This Love

Shania Twain – Man! I Feel Like A Woman!

Shania Twain – That Don't Impress Me Much

Anastacia – Sweet Child O' Mine

Anastacia – Paid My Dues

Queen – We Will Rock You

Queen – Another One Bites The Dust

Dio – Rainbow In The Dark

Nat King Cole – Smile

Nat King Cole – When I Fall In Love

Juanes – La Camisa Negra

Juanes – Lo Que Me Gusta A Mi

Bruce Springsteen & The E Street Band – Dancing In The Dark

Billy Ray Cyrus – Achy Breaky Heart

Dolly Parton – Jolene

Dolly Parton – 9 To 5

Aretha Franklin – Respect

Ray Charles – Hit The Road Jack

Jerry Lee Lewis – Great Balls of Fire

Bee Gees – Stayin' Alive - 2007 Remastered Saturday Night Fever LP Version

Bee Gees – Night Fever - 2007 Remastered Saturday Night Fever LP Version

Psy – Gangnam Style (강남스타일)

Gyllene Tider – Sommartider - 2004 Digital Remaster

Michael Bublé – Dream A Little Dream Of Me

Michael Bublé – Stuck In The Middle With You - Non-Album Track

Michael Bublé – How Sweet It Is

Michael Bublé – I've Got You Under My Skin

Lauryn Hill – Can't Take My Eyes Off Of You

Royal Philharmonic Concert Orchestra / Townend – The Pink Panther

Kiss – I Was Made For Lovin' You

bel canto – You Rock My World Tonight

bel canto – Feels Like I'm Already Flying

Michael Bublé – You Make Me Feel So Young

Michael Bublé – Come Dance With Me

Huey Lewis & The News – Cruisin' - Single Edit

Matthew Morrison – Somewhere Over The Rainbow

Dan Skinner – Make Me Feel so Good

Tommy & Anne – En God Gammaldags Floke

Carpenters – (They Long To Be) Close To You - 1991 Remix

Anonym poster: 36dcc0b833c202cf8d7716e06f9bdb6e

AnonymBruker
Skrevet

Her er vår foreløpige Spotify-liste iallfall. Litt av hvert kan du si :)

Anonym poster: 36dcc0b833c202cf8d7716e06f9bdb6e

Vi har mye av det samme som på denne.

I tillegg har vi slengt på litt sånne hits som folk har hørt uten å kanskje tenke så mye, og "guilty pleasure"-låter. For eksempel en del Eurovision (Bobbysocks og Carola - og Euphoria fra i fjor er fantastisk!!), Justin Bieber, boyband,en del allsangvennlig (Knudsen og Ludvigen, Åge Aleksandersen...). Målet er at alle skal høre NOE de kjenner i løpet av kvelden - både tante Gerd på 90 og kusine Eline på 14.

VELDIG mye forskjellig, men felles for all musikken er at den skaper god stemning, håper vi :)

Men et spørsmål til dere med spillelister: Legger dere dem i en bevisst rekkefølge for å bygge opp stemningen, eller setter dere den på shuffle og lar det stå til?

Anonym poster: 9661cf806ed2afae4d0eea3c3e4aeb7f

• Liker 1
Skrevet

Det gjelder å ha en miks med noe for enhver, er det mange venner i bryllupet så vil musikk fra tenårene være en hit, kombinert med nyere og noe eldre hits selvfølgelig. Er det mange fra foreldregenerasjonen så sats på en del fra 50-60 årene f.eks.

En miks av:

- Svisker/ballader

- Hits fra 50/60/70/80/90/00-årene

- Noe nytt

- Noen guilty pleasures

- Musikk en selv og vennene vokste opp med

Det er vanskelig å spå stemningen på forhånd, så det å skulle bygge opp underveis kan være vanskelig. Mitt beste tips er å sette dataen med spillelistene utilgjengelig, ellers ender man opp med folk som bytter sang midt i og endel sanger på repeat.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å spå stemningen på forhånd, så det å skulle bygge opp underveis kan være vanskelig. Mitt beste tips er å sette dataen med spillelistene utilgjengelig, ellers ender man opp med folk som bytter sang midt i og endel sanger på repeat.

"Stemningen" var kanskje litt feil ordvalg fra min side. Tenkte mer på at noen sanger kanskje blir litt rare om de kommer rett etter hverandre, hvis folk er i gang med morodansing og det kommer en sviske liksom. Men dette er kanskje ikke noe folk bryr seg så mye om når det kommer til stykket? :)

Skrevet

"Stemningen" var kanskje litt feil ordvalg fra min side. Tenkte mer på at noen sanger kanskje blir litt rare om de kommer rett etter hverandre, hvis folk er i gang med morodansing og det kommer en sviske liksom. Men dette er kanskje ikke noe folk bryr seg så mye om når det kommer til stykket? :)

Jeg skjønte hva du mente og er helt enig i at det er noe man burde tenke på, men tror ikke det er så lett om man ikke bruker en erfaren dj.

Gjest dette
Skrevet

Legger dere dem i en bevisst rekkefølge for å bygge opp stemningen, eller setter dere den på shuffle og lar det stå til?

Jeg har bestemt meg for å ha en bevisst rekkefølge, sånn at første dans blir til en bestemt sang, og at det bygges opp med varierte, men glade sanger, og litt roligere sanger på slutten - disse kan jeg spole til hvis folk flest går "tidlig", som kl ett på natta istedenfor kl 5 neste morgen. har ikke planlagt helt fast enda, men lager det sånn at det skal bli litt roligere sanger mot slutten, og at det er en og annen rolig sang innimellom. Jeg vil ha mange sjangere, for vi er allsidige i musikksmaken, og det blir gøy for flere. Men jeg vil helst ha glade sanger. Det er litt utfordring å finne rolige men positive sanger, men mener å huske at jeg har funnet noen.

Gjest Adriane
Skrevet

Men et spørsmål til dere med spillelister: Legger dere dem i en bevisst rekkefølge for å bygge opp stemningen, eller setter dere den på shuffle og lar det stå til?

Dette har jeg også fundert på, og hadde vel egentlig tenkt til at den skal stå på shuffle. Det blir utrolig mange sanger, og jeg kjenner at jeg ikke vet om jeg orker den jobben det er å legge de alle i en bestemt rekkefølge. Men det jeg vurderer å gjøre, er å legge noen sanger øverst (f.eks 4-5 sanger) til de "obligatoriske dansene", og starte med å spille i rekkefølge. Når så de første sangene er unnagjort, kan man trykke på shuffle og la det stå til. Kanskje...

Ellers er vi veldig obs på det CathFoto nevner, med at dataen med spillelistene ikke kan være tilgjengelig for gjestene. Hos oss løses dette med at det er de i baren som har kontroll på det (og pc'en står på dertil egnet sted, utilgjengelig for gjester, og beskyttet fra evt søl i baren).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er hard rocken og metalln?

Anonymous poster hash: dd247...691
Skrevet

Tusen takk for tips. Har mange av de allerede, men fikk mange nye tips å :)

Gjest Adriane
Skrevet

Hvor er hard rocken og metalln?

Anonymous poster hash: dd247...691

Vi har faktisk vurdert å ha litt Seigmen på lista. Det er riktignok ikke metal, men det er ganske hard rock, og ikke akkurat vanlig bryllupsmusikk. Men det gjenstår å se om de kommer på lista - er ikke veldig dansbart, dessverre :)

Skrevet

Hvor er hard rocken og metalln? Anonymous poster hash: dd247...691

Vi hører mye på begge deler, men har valgt bort "det verste"fordi vi er fåtall i bryllupet som setter pris på slik musikk, vi har også valgt bort svensktopper, techno, jazz og Postgirobygget fordi vi virkelig ikke liker den type musikk i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...