Payton Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Synes det er utrolig vanskelig å finne sanger som skal kunne danses både det ene og det andre til. Så kan noen hjelpe meg med å komme på noen sanger?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Her er vår foreløpige Spotify-liste iallfall. Litt av hvert kan du si The Jacksons – Blame It On The Boogie Meryl Streep – Money, Money, Money Meryl Streep – The Winner Takes It All Christine Baranski – Does Your Mother Know Dire Straits – Walk Of Life Van Morrison – Brown Eyed Girl Joe Cocker – You Can Leave Your Hat On Sting – Englishman In New York The Police – Every Breath You Take Aerosmith – I Don't Want To Miss A Thing Michael Bublé – Feeling Good Michael Bublé – Quando, Quando, Quando - with Nelly Furtado Michael Bublé – Save The Last Dance For Me Amy Winehouse – Rehab Cyndi Lauper – Girls Just Wanna Have Fun The Weather Girls – It's Raining Men Fool's Garden – Lemon Tree Count Dee's Hit Explosion – Lambada Lou Bega – Mambo No. 5 (A Little Bit Of...) (Re-Recorded / Remastered) Steinar Albrigtsen;Morten Halle;Roger Ludvigsen;Knut Koppang;Rune Arnesen;Bjorn Kjellemyr;Øivind Madsen;Knut H. Johannesen;Eivin one Pedersen – For once Steinar Albrigtsen;Morten Halle;Roger Ludvigsen;Knut Koppang;Rune Arnesen;Bjorn Kjellemyr;Øivind Madsen;Knut H. Johannesen;Eivin one Pedersen – Life is good Gary Moore – Walking By Myself Jokke – To fulle menn Simply Red – If You Don't Know Me By Now De Lillos – Smak av honning Postgirobygget – En Solskinnsdag Katy Flower – Nothing Sweet About Me Michael Bublé – Quando, Quando, Quando - with Nelly Furtado Michael Bublé – Save The Last Dance For Me Michael Bublé – I've Got You Under My Skin Robbie Williams – Somethin' Stupid Creedence Clearwater Revival – Proud Mary Elvis – Jailhouse Rock Elvis – Blue Suede Shoes Elvis – Cant Help Falling in Love Elvis – ( Let Me Be Your) Teddy Bear Elvis – Trouble Elvis – Fever Joe Cocker – You Are So Beautiful The Police – Every Little Thing She Does Is Magic Elton John – Can You Feel the Love Tonight Sirkus Eliassen – Æ vil bare dans Sirkus Eliassen – Før du går Cyndi Lauper – Girls Just Wanna Have Fun Frank Sinatra – Fly Me To The Moon - Remastered Album Version) [The Frank Sinatra Collection] Frank Sinatra – Come Fly With Me - Remastered Album Version) [The Frank Sinatra Collection] Åge Aleksandersen – Så Gla I Dæ Halvdan Sivertsen – Kjærlighetsvisa Jace Everett – Bad Things - Soundtrack Version Liza Minnelli – All That Jazz Madrugada – Majesty Sivert Høyem – Into The Sea Vamp – Tir n'a Noir Maroon 5 – This Love Shania Twain – Man! I Feel Like A Woman! Shania Twain – That Don't Impress Me Much Anastacia – Sweet Child O' Mine Anastacia – Paid My Dues Queen – We Will Rock You Queen – Another One Bites The Dust Dio – Rainbow In The Dark Nat King Cole – Smile Nat King Cole – When I Fall In Love Juanes – La Camisa Negra Juanes – Lo Que Me Gusta A Mi Bruce Springsteen & The E Street Band – Dancing In The Dark Billy Ray Cyrus – Achy Breaky Heart Dolly Parton – Jolene Dolly Parton – 9 To 5 Aretha Franklin – Respect Ray Charles – Hit The Road Jack Jerry Lee Lewis – Great Balls of Fire Bee Gees – Stayin' Alive - 2007 Remastered Saturday Night Fever LP Version Bee Gees – Night Fever - 2007 Remastered Saturday Night Fever LP Version Psy – Gangnam Style (강남스타일) Gyllene Tider – Sommartider - 2004 Digital Remaster Michael Bublé – Dream A Little Dream Of Me Michael Bublé – Stuck In The Middle With You - Non-Album Track Michael Bublé – How Sweet It Is Michael Bublé – I've Got You Under My Skin Lauryn Hill – Can't Take My Eyes Off Of You Royal Philharmonic Concert Orchestra / Townend – The Pink Panther Kiss – I Was Made For Lovin' You bel canto – You Rock My World Tonight bel canto – Feels Like I'm Already Flying Michael Bublé – You Make Me Feel So Young Michael Bublé – Come Dance With Me Huey Lewis & The News – Cruisin' - Single Edit Matthew Morrison – Somewhere Over The Rainbow Dan Skinner – Make Me Feel so Good Tommy & Anne – En God Gammaldags Floke Carpenters – (They Long To Be) Close To You - 1991 Remix Anonym poster: 36dcc0b833c202cf8d7716e06f9bdb6e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Her er vår foreløpige Spotify-liste iallfall. Litt av hvert kan du si Anonym poster: 36dcc0b833c202cf8d7716e06f9bdb6e Vi har mye av det samme som på denne. I tillegg har vi slengt på litt sånne hits som folk har hørt uten å kanskje tenke så mye, og "guilty pleasure"-låter. For eksempel en del Eurovision (Bobbysocks og Carola - og Euphoria fra i fjor er fantastisk!!), Justin Bieber, boyband,en del allsangvennlig (Knudsen og Ludvigen, Åge Aleksandersen...). Målet er at alle skal høre NOE de kjenner i løpet av kvelden - både tante Gerd på 90 og kusine Eline på 14. VELDIG mye forskjellig, men felles for all musikken er at den skaper god stemning, håper vi Men et spørsmål til dere med spillelister: Legger dere dem i en bevisst rekkefølge for å bygge opp stemningen, eller setter dere den på shuffle og lar det stå til? Anonym poster: 9661cf806ed2afae4d0eea3c3e4aeb7f 1
CathFoto Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Det gjelder å ha en miks med noe for enhver, er det mange venner i bryllupet så vil musikk fra tenårene være en hit, kombinert med nyere og noe eldre hits selvfølgelig. Er det mange fra foreldregenerasjonen så sats på en del fra 50-60 årene f.eks. En miks av: - Svisker/ballader - Hits fra 50/60/70/80/90/00-årene - Noe nytt - Noen guilty pleasures - Musikk en selv og vennene vokste opp med Det er vanskelig å spå stemningen på forhånd, så det å skulle bygge opp underveis kan være vanskelig. Mitt beste tips er å sette dataen med spillelistene utilgjengelig, ellers ender man opp med folk som bytter sang midt i og endel sanger på repeat.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Det er vanskelig å spå stemningen på forhånd, så det å skulle bygge opp underveis kan være vanskelig. Mitt beste tips er å sette dataen med spillelistene utilgjengelig, ellers ender man opp med folk som bytter sang midt i og endel sanger på repeat. "Stemningen" var kanskje litt feil ordvalg fra min side. Tenkte mer på at noen sanger kanskje blir litt rare om de kommer rett etter hverandre, hvis folk er i gang med morodansing og det kommer en sviske liksom. Men dette er kanskje ikke noe folk bryr seg så mye om når det kommer til stykket? Anonym poster: 9661cf806ed2afae4d0eea3c3e4aeb7f
CathFoto Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 "Stemningen" var kanskje litt feil ordvalg fra min side. Tenkte mer på at noen sanger kanskje blir litt rare om de kommer rett etter hverandre, hvis folk er i gang med morodansing og det kommer en sviske liksom. Men dette er kanskje ikke noe folk bryr seg så mye om når det kommer til stykket? Anonym poster: 9661cf806ed2afae4d0eea3c3e4aeb7f Jeg skjønte hva du mente og er helt enig i at det er noe man burde tenke på, men tror ikke det er så lett om man ikke bruker en erfaren dj.
Gjest dette Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Legger dere dem i en bevisst rekkefølge for å bygge opp stemningen, eller setter dere den på shuffle og lar det stå til?Anonym poster: 9661cf806ed2afae4d0eea3c3e4aeb7f Jeg har bestemt meg for å ha en bevisst rekkefølge, sånn at første dans blir til en bestemt sang, og at det bygges opp med varierte, men glade sanger, og litt roligere sanger på slutten - disse kan jeg spole til hvis folk flest går "tidlig", som kl ett på natta istedenfor kl 5 neste morgen. har ikke planlagt helt fast enda, men lager det sånn at det skal bli litt roligere sanger mot slutten, og at det er en og annen rolig sang innimellom. Jeg vil ha mange sjangere, for vi er allsidige i musikksmaken, og det blir gøy for flere. Men jeg vil helst ha glade sanger. Det er litt utfordring å finne rolige men positive sanger, men mener å huske at jeg har funnet noen.
Gjest Adriane Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Men et spørsmål til dere med spillelister: Legger dere dem i en bevisst rekkefølge for å bygge opp stemningen, eller setter dere den på shuffle og lar det stå til?Anonym poster: 9661cf806ed2afae4d0eea3c3e4aeb7f Det er vanskelig å spå stemningen på forhånd, så det å skulle bygge opp underveis kan være vanskelig. Mitt beste tips er å sette dataen med spillelistene utilgjengelig, ellers ender man opp med folk som bytter sang midt i og endel sanger på repeat. Dette har jeg også fundert på, og hadde vel egentlig tenkt til at den skal stå på shuffle. Det blir utrolig mange sanger, og jeg kjenner at jeg ikke vet om jeg orker den jobben det er å legge de alle i en bestemt rekkefølge. Men det jeg vurderer å gjøre, er å legge noen sanger øverst (f.eks 4-5 sanger) til de "obligatoriske dansene", og starte med å spille i rekkefølge. Når så de første sangene er unnagjort, kan man trykke på shuffle og la det stå til. Kanskje... Ellers er vi veldig obs på det CathFoto nevner, med at dataen med spillelistene ikke kan være tilgjengelig for gjestene. Hos oss løses dette med at det er de i baren som har kontroll på det (og pc'en står på dertil egnet sted, utilgjengelig for gjester, og beskyttet fra evt søl i baren). 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Hvor er hard rocken og metalln? Anonymous poster hash: dd247...691
Payton Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk for tips. Har mange av de allerede, men fikk mange nye tips å
Gjest Adriane Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 Hvor er hard rocken og metalln? Anonymous poster hash: dd247...691 Vi har faktisk vurdert å ha litt Seigmen på lista. Det er riktignok ikke metal, men det er ganske hard rock, og ikke akkurat vanlig bryllupsmusikk. Men det gjenstår å se om de kommer på lista - er ikke veldig dansbart, dessverre
CathFoto Skrevet 7. juni 2013 #13 Skrevet 7. juni 2013 Hvor er hard rocken og metalln? Anonymous poster hash: dd247...691 Vi hører mye på begge deler, men har valgt bort "det verste"fordi vi er fåtall i bryllupet som setter pris på slik musikk, vi har også valgt bort svensktopper, techno, jazz og Postgirobygget fordi vi virkelig ikke liker den type musikk i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå