Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Det har skjedd en del ganger nå at jeg når jeg våkner så har jeg sterke smerter i venstre kjeve, nesen ved øret. Det virker som om det er der nedre kjeve møter øvre kjeve. Det er vondt å gape, tygge og å bevege på leddet generelt (Føles som om kjeven skal til å låse seg på en måte når jeg gaper og tygger) I tillegg får jeg veldig veldig sterke smerter når jeg bøyer meg fremover, da også fra samme området. Jeg er ikke hoven, har prøvd å finne smertepunktet med en finger men uten hell. Er i perioder veldig plaget med bihulebetennelser, vet ikke om det kan være i forbindelse med dette? Eller er det kjeveplager? (Har mye klikkelyder fra kjeven når jeg tygger). Noen andre som har opplevd noe lignende? Er veldig plagsomt når det står på..
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Har du visdomstenner? Anonym poster: 1a38d34cfb4b281a5f6935ca8a25e5a1
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Har du visdomstenner? Anonym poster: 1a38d34cfb4b281a5f6935ca8a25e5a1 Ikke på den siden..Men burde jeg ikke da kjenne smerter når jeg klemmer med fingeren inne i munnen i det området?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Kanskje du tygger/biter om natten? De som gjør det får smerter i kjeve og ansikt og også hodepine når det har gått langt. Hos dem er det musklene som er utslitte og etterhvert får de muskelknuter. Anonym poster: d884f6240633c447409af87902eb2c1a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Ikke på den siden..Men burde jeg ikke da kjenne smerter når jeg klemmer med fingeren inne i munnen i det området? Jeg hadde ikke smerter ved trykking inne i munnen, iallefall. Anonym poster: 1a38d34cfb4b281a5f6935ca8a25e5a1
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Her kan du lese litt om kjeveleddsdysfunksjon http://www.tmdforeningen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=114 En annen ting er fra tennene. Tannsmerter. Men det kan tannlegen fort finne ut av med bilder. Slike plager kan også komme fra nakken. Enten ved stram muskulatur, prolaps, slitasje og/eller nakkesleng. Er i tillegg mye nerver i området som kan ha kommet i klem eller blidt skadet av en eller annen årsak. Som du forstår kan det være ganske mye forskjellig og av og til svært så vanskelig å finne ut av. Det som kan lindre smertene er kjeveøvelser. Det bør en helst få litt undervisning på for å gjøre de riktig. Ellers kan akupunktur være effektivt, spesielt på stram muskulatur. Det kan redusere smertene om de blir for plagsomme. Jeg vil ikke anbefale tannskinne. Har prøvd det selv, noe som resulterte i enorm oppblomstring av hull og slitasje på tennene. Plagene ble også kraftig forverret i kjeven. Noen kan sikkert ha noe nytte av det, men da for en kortere periode på 1-2 år med god oppfølging fra kjevespesialist.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå