Gå til innhold

Reklamefilm uten info om avsender


Gjest WendyClear

Anbefalte innlegg

Gjest WendyClear

Det er en reklame som går på tv for tiden der det er snakk om at avsender var farlig nær konkurs. Det er bare en sort/grå bakgrunn og oransj tekst som sier "vi var farlig nær konkurs" "vi la ned 358(?) varehus" osv. Skal det være selvsagt at man vet hvem avsenderen er? Er det ikke fryktelig dårlig markedsføring når det ikke kommer fram hvem "vi" er? :PEr den en del av en reklameserie som jeg har gått glipp av? Jeg ble jo selvsagt veldig nysgjerrig på hvem de er, så det vekker jo oppsikt.. men å vekke oppsikt er jo ikke nok når det er så vanskelig å finne ut hvem de er.

Jeg tenkte først xl-bygg, men det ser ikke ut som at de har kuttet ned på antall varehus.

Endret av WendyClear
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke husker feil, avsløres det hvem avsenderen er- men det er en så plutselig endring i fargetema og "stemning", at man får inntrykk av at det er en ny reklame som settes i gang når avsenderen avsløres ;)

Lurer på om det kan være Coop Prix? Eller noe tilsvarende..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Hvis jeg ikke husker feil, avsløres det hvem avsenderen er- men det er en så plutselig endring i fargetema og "stemning", at man får inntrykk av at det er en ny reklame som settes i gang når avsenderen avsløres ;)

Lurer på om det kan være Coop Prix? Eller noe tilsvarende..?

Nå kom byggmax rett etter, mener du at den reklamen hører sammen? ser jo virkelig ikke ut som det er samme reklame, ikke samme fargeprofil heller.

Endret av WendyClear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Ganske brilliant reklamestunt. Jeg har sett den og lurte litt på det samme. Den er kort - så billig sendetid. Den er ikke avansert - så billig å produsere den.

Men "alle" lurer på hva det er reklame for. Noen dager til med den reklamen så begynner enda flere å snakke om, og spekulere i hvem det er sin reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Ganske brilliant reklamestunt. Jeg har sett den og lurte litt på det samme. Den er kort - så billig sendetid. Den er ikke avansert - så billig å produsere den.

Men "alle" lurer på hva det er reklame for. Noen dager til med den reklamen så begynner enda flere å snakke om, og spekulere i hvem det er sin reklame.

ja, jeg tenker også at det kan være formålet. Men da skulle man tro de hadde en litt mer avansert reklame som påfølger.. kanskje den kommer snart? For ellers vil de jo ikke få kunder, men bare mange som snakker om reklamen :P Det er nok neppe en blunder, der de har glemt logoen.

Endret av WendyClear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var reklamme for kaffekapsler jeg.... Det var det som kom rett etter.

Anonym poster: d6147d69b8be2c1c3e7b778de85c815b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er jo ganske merkelig at man ikke får vite hva det reklameres for, får jo ikke kunder av den slags.



Anonymous poster hash: 1993d...336
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette er en teaser, jeg antar at det ikke er mange dagene til vi får vite hvem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er Expert!



Anonymous poster hash: 64d31...ff6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tror det er Expert! Anonymous poster hash: 64d31...ff6

Det tenkte jeg også på grunn av fargene, men ieg kjenner ikke til noe down sizing hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Expert, hihi



Anonymous poster hash: 610f1...594
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også stusset litt over denne reklamen, men tenkte det bare var jeg som aldri klarte å få med meg hvem "avsenderen" er. Ser jo at det ikke er tilfellet nå da! Det jeg synes er litt rart med reklamen er at de "skryter" over å ha sagt opp noen tusen(?!) ansatte :klo:

Endret av challenger
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

I følge en kamerat, som jobber på expert, så er det en reklame for expert.

De gikk konkurs i Sverige i fjor, og måtte derfor si opp en hel haug med folk.

Syntes forøvrig tanken bak reklamen er god, den gjør folk nyskjerrige og de vil vite hvem det er. Men å reklamere for hvor mange de har sagt opp syntes jeg ikke er så supert, får jeg bare vondt av alle de som har mistet jobben sin jeg. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn gjorde de med kiwi-reklamen med den der jævla irriterende svenske kokkedama også! Først viste de bare noen snutter med henne også stod det "sendt" over skjermen, som om hun sendte mms. Og deretter kom kiwi-reklamen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nylig nedbemannet funker nok den reklamen veldig mot sin hensikt hos meg i alle fall! ;)

Er nok ikke mange dagene før resten av reklamen kommer, Tipper forresten markedsavdelingen hos bedriften saumfarer nettet etter tråder som denne, for det er jo akkurat den reaksjonen de er ute etter. :goodbye:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er enig i at det er merkelig å bruke i reklame at man har kvittet seg med ørten hundre ansatte. Hvis de ønsker å si "vi er fremdeles med" er det jo bedre måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er merkelig å bruke i reklame at man har kvittet seg med ørten hundre ansatte. Hvis de ønsker å si "vi er fremdeles med" er det jo bedre måter å gjøre det på.

ja vet, man får jo ikke tillitt til en bedrift som har sagt opp så mange :P

Anonymous poster hash: 1993d...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...