AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Hei! Jeg sliter med at jeg sklir så fælt på yogamatten min, spesielt når jeg blir svett i hendene. Tenkte derfor at jeg skulle kjøpe en ny. Hva slags matte bør jeg kjøpe? http://www.ebay.com/itm/24-x-68-Yoga-Mat-Pad-NonSlip-Exercise-Fitness-Color-/350483937126 Denne ligner på den jeg allerede har, sånn utseendemessig, men det står nonslip... http://www.ebay.com/itm/Ultra-Soft-microfiber-AntiSlip-EcoFriendly-PVC-Dots-Yoga-Mat-Towel-with-Bag-/321039132522 Denne ser "god" ut, men den skal vel brukes som et håndkle over annen matte? http://www.ebay.com/itm/Jade-Harmony-Travel-Mat-74-Purple-Exercise-Fitness-and-Yoga-/251156448025 Eller skal jeg investere i en slik, dersom jeg finner noen som sender til Norge? Legg gjerne igjen link på enten Ebay eller norske nettbutikker Anonym poster: 2c89bcfd61acc4a7e3ecb522ef63b6c5
up! Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har den nederste, kjøpte den i New York. Veldig fornøyd, og praktisk, får lett plass til den i baggasjen. Jeg har ikke problemer med å skli på den Husk at nye yogamatter ofte kan føles glatte til å begynne med, men at glattheten gir seg etter en stund. Har aldri prøvd med håndkle over, men helt sikkert praktisk. Det skal over en matte ja
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har en navnløs sak kjøpt på Coop OBS og yogainstruktøren min forelsket seg i denne. Sklir ikke på den. Men aner jo ikke hva den heter. Men kikka litt rundt og fant denne - http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/good-grip-no-slip-yoga-mat-fuscia Den ligner i strukturen på min. Drop of Mindfulness har gode yogaprodukter også, så vil tro denne er veldig god.
LittDiva Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har hatt problemer med matter , siden jeg svetter en del på hendene. Og jeg har funnet den beste ! Jute mat pro Kjøpte det på fløylstre .no . Anbefaler.
Minya Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Hei! Jeg sliter med at jeg sklir så fælt på yogamatten min, spesielt når jeg blir svett i hendene. Tenkte derfor at jeg skulle kjøpe en ny. Hva slags matte bør jeg kjøpe?http://www.ebay.com/itm/24-x-68-Yoga-Mat-Pad-NonSlip-Exercise-Fitness-Color-/350483937126 Denne ligner på den jeg allerede har, sånn utseendemessig, men det står nonslip...Anonym poster: 2c89bcfd61acc4a7e3ecb522ef63b6c5 Jeg har en sånn en, den var veldig slippery i starten, men etter at jeg hadde gnidd over den med sånn rensemiddel og papir som de bruker på yogamattene de har på utlån på treningsenteret, ble den straks mye bedre å bruke. Så du kan jo prøve det?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Takk for svarene! Jeg har aldri brukt sånn rensemiddel, siden jeg alltid har hatt med min egen (glatte) matte. Har ikke sett noen andre i yogatimene bruke det heller, men jeg kan kanskje spørre på yogastudioet? Min matte var ikke nonslip, det var en helt vanlig billigmatte fra sportsbutikken.... Er jute mat pro god å ligge på? Den så litt ru ut, men jeg liker at den var økologisk. Drop of mindfulness-matten så også fin ut, men den var litt over min prisklasse... Finnes den billigere andre steder? Eller kanskje jeg skal leie matte der en stund, med bruk av et sånt håndkle over? Anonymous poster hash: 2c89b...6c5
enogto Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har prøvd tre forskjellige matter (inkl. en som tilhørte instruktøren og som "ingen" sklir på) og jeg skled på alle tre. Bruker håndkle ved hendene, selv om jeg faktisk av og til sklir på det også...
LittDiva Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Takk for svarene! Jeg har aldri brukt sånn rensemiddel, siden jeg alltid har hatt med min egen (glatte) matte. Har ikke sett noen andre i yogatimene bruke det heller, men jeg kan kanskje spørre på yogastudioet? Min matte var ikke nonslip, det var en helt vanlig billigmatte fra sportsbutikken.... Er jute mat pro god å ligge på? Den så litt ru ut, men jeg liker at den var økologisk. Drop of mindfulness-matten så også fin ut, men den var litt over min prisklasse... Finnes den billigere andre steder? Eller kanskje jeg skal leie matte der en stund, med bruk av et sånt håndkle over? Anonymous poster hash: 2c89b...6c5 Jeg liker bedre å ligge på juten en plastikk mattene. Kjennes mer naturli, vanskelig å forklare
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Nå har jeg nesten landet på Jadematten. Lurer bare på om det er en bestemt tykkelse og lengde som anbefales? Er Travel-matten tykk nok, eller burde jeg satse på Harmony? Jeg er 179 cm høy, trenger jeg da den lengste matten? Anonymous poster hash: 2c89b...6c5
up! Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 De tingene går mest på hva du foretrekker. Jeg liker reisematten fordi den er tynn. De tykkere synker man litt ned i, og jeg føler det går på bekostning av balansen. Bortsett fra én tykk matte jeg har prøvd, men den er KJEMPETYKK og hard. Den var god, men man kan ikke bære den med seg noe sted, så det ville vært en hjemmematte eller en matte man beholdt på studioet mellom timene, dersom man stolte på oppbevaringen deres. Har vært mye på yoga, og aldri sett at de høye har lenger matte enn resten av oss. Så er du jo ikke sååå høy? Tenker i forhold til menn, de bruker jo samme matter som oss.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Wiggle.co.uk jeg kjøpte min derifra, kostet 170 kr + frakt og er veldig fornøyd. Ikke like fornøyd med at noen STJAL min forrige... Skulle hatt grisebank Anonymous poster hash: 4aaa8...934
Gjest TinaT Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Jeg vet ikke hva merke det er - men på mitt treningssenter skal mattene være av god kvalitet. Allikevel sklir jeg når jeg blir svett - spesielt under bena. Vurderer om jeg skal kjøpe min egen og ha med meg så jeg får følge med i denne tråden og se om det kommer noen gode forslag.
blomsterfest Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Jeg kjøpte min yogamatte på xxl, den var billig bare 90 kr tror jeg det var. Den er faktisk velldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå