Gå til innhold

Menstruasjon og løs mage

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dette er et utrolig kleint tema, så føler det er vanskelig å snakke med venninner om det osv.

Tingen er at når jeg har mensen, så får jeg utrolig løs mage. Dette bruker vanligvis gå greit, selv om det er veldig plagsomt og ikke minst vondt. I det siste har jeg fått diare hver gang jeg har mensen, og det er helt forferdelig! Her om dagen var det så ille at jeg ikke rakk å komme meg hjem på toalettet før det gikk galt.. resten skjønner dere.

Så da lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å få problemet mitt under kontroll? Kan jo ikke låse meg inne de fem dagene jeg har mensen, og har vertfall ikke lyst til å ende opp med diare på skolen eller jobben??

Anonym poster: fb2ec4021f47dbd908b84d812c231e24

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er hormonene i kroppen som gjør det og ikke noe større du kan gjøre med det annet enn å spise litt ekstra fiber. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ekstra fiber kan gjøre magen enda løsere om den ikke er vant til det. Spis mat du vet at du tåler og drikk blåbærsaft som gjør magen hardere. Ellers pleier jeg å spise litt mindre og heller oftere. Hvis det blir ille så tar jeg et par Imodium. Det er noe dritt, bokstavelig talt :/

Anonym poster: bf5c0474bfa4c11332f3202a3ae51712

• Liker 1
Skrevet

Mensenbæsj er et ekstremt vanlig fenomen. :fnise:

De aller fleste jenter får det, enten i form av diaré, eller bare en mage som høres ut som en skikkelig sinna zombie, etterfulgt av sinnsykt mye promping. :skratte:

Du kan forsøkte å holde faenskapet noe under kontroll ved hjelp av mer fiber, biola og maltekstrakt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens! :biggrin:

Men uansett, så er det litt sykt at man virkelig skal ha det så fælt en gang hver mnd. For noe herk!

Skal prøve ut tipsene jeg fikk..men har hørt at melk kan irritere tarmene (selv om man ikke er allergisk) så da er det kanskje ikke så lurt å drikke biola eller? :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...