Veslejenta Skrevet 12. april 2004 #21 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg er glad hverken min mor eller svigermor er kjempeglade i å vaske. Min mor kan av diverse årsaker ikke gjøre så mye rent og har derfor hjelp til det og svigermor er så opptatt av fritidsaktiviteter etc at hun knapt har tid til sin egen leilighet. Jeg hadde fått spader om noen kom hit og gjorde rent uten at det var avtalt med meg først. Og ihvertfall ikke ommøblerte i skapene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 12. april 2004 #22 Del Skrevet 12. april 2004 Å Gud , jeg hadde engang en svigermor fra helvette!!! Og en vattnisse av en samboer. Hun gikk inn i leiligheten vår og kastet ting hun ikke likte. Laget middag til vattnissen de gangene hun fikk snusen i at jeg hadde laget noe han ikke likte. Listen er lang og enden på visa var at jeg pakket bilen full og satte et punktum for det forholdet fortere enn dere aner. Hun var ikke riktig på en flekk og vattnissen ...ja hva skal jeg si. Er det mulig å godta slikt??? Det morsomme er at noen år senere fikk jeg en telefon av den nye samboeren til vattnissen. Hun lurte på om moren hans hadde vært ekkel mot meg også. Vi hadde en lang samtale og jeg syns oppriktig synd på henne. Nå er det forholdet slutt også, og eks-svigermor har flyttet til en annen del av landet. Vattnissen følger nok med på lasset i en alder av 33 år tenker jeg. Er ikke vattnisse et fint ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 12. april 2004 #23 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg må le over historier om diverse vattnisser og deres mødre. Egentlig helt utrolig at det går an å være sånn. Minner meg om serien på Tv "Alle elsker Raymond". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2004 #24 Del Skrevet 12. april 2004 Det er mannen din sitt hjem og' date=' og han har vel myndighet til å la sin mor vaske i huset sitt på lik linje med at vi kvinner gir våre mødre lov til å vaske?[/quote'] Ja, for oss menn er det resultatet som teller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 12. april 2004 #25 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg hadde heller ikke godtatt om svigermor hadde kommet hjem til oss,mens jeg selv hadde vært borte og vasket og møblert om. Hadde også gitt mannen min en skikkelig oppvask hvis dette hadde hendt hos oss. Jeg ville ha sagt til henne på en måte at HUSVASKEN og ommøblering klarer jeg fint selv. Hadde hun blitt sur,måtte hun bare ha surmulet for meg. I mitt hus bestemmer jeg. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 12. april 2004 #26 Del Skrevet 12. april 2004 Vaske huset skal slett ikke noen andre en vi som bor der gjøre! Og å gå i andre sine skuffer og skap hører ikke hjemme noen steder! jeghadde blitt ganske så irritert og gitt grei beskjed både til mannen min og til svigermor! Særlig mannen min hadde fått høre det om han hadde sittet og sett på noe slikt! Heldigvis kommer vi aldri til å oppleve dette! Hadde hun tilbudt seg det hadde det vært greit om det var det jeg ville - men ellers NEI takk! Gi beskjed på en fin måte! -charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2004 #27 Del Skrevet 13. april 2004 Gjør det samme for henne :-) Si at du vil rydde og hjelpe henne tilbake som hun gjorde for deg/dere, se hva hun sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 13. april 2004 #28 Del Skrevet 13. april 2004 De gangene svigermor og svigerfar har gjordt rent hos oss har jeg bare vært kjempe glad. De omorganiserte riktig nok ikke. Den eneste hjelpen jeg ikke var helt fornøyd med var da vi kom hjem fra bryllupsreise og de hadde vasket hus og klippet plen, inkludert bringebær buskene mine!!! Jeg liker bringebær jeg...... Jeg har et veldig godt forhold til svigers, og tror jeg ville sagt fra på en koselig måte til mannen min at det fikk han ta opp med moren sin hvis jeg ikke likte det!!! Det er nemelig han sitt ansvar at vi har et godt forhold til hans foreldre, og mitt ansvar at vi har et godt forhold til mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 13. april 2004 #29 Del Skrevet 13. april 2004 Rengjøring synes jeg er kjempesnilt.. og ville bare vært takknemmelig for. Men omorganisering i skap/ommøblering osv... ville jeg ikke akseptert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 13. april 2004 #30 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har en mor som overhode ikke tar det med private grenser. Hun har låst seg inn i leiligheten til søsteren min for å rydde og vaske, bla ryddet hun i nattbordskuffen! Hun hjalp oss å pakke ned og vaske ut kjøkkenet når vi flyttet (snilt, det da), men jeg likte dårlig at hun samtidig hadde vasket alt som lå i skittentøydunken. Og tro meg, vi har sagt ifra mange ganger, men da blir det bare kranling og såre følelser. Hun skjønner bare ikke at vi har noen private grenser. Vanskelig det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kane Skrevet 14. april 2004 #31 Del Skrevet 14. april 2004 Hva med å si det til henne enn til oss? :bukke: Jeg er såååå enig!! Hva oppnår du med å søke utløp for frustrasjonen her inne i stedenfor å si det til henne? Hun gjør deg - i hennes øyne - en stor tjeneste, og vil sansynligvis ikke skjønne (ikke mannen heller) hvorfor du blir så sinna at hun plutselig er en ku... Dersom kommunikasjon ikke er tilstede får du se det som din oppgave å legge ting på plass igjen da - - men du kan også snakke med henne, og din mann... Det er ikke alle svigermødre forundt å ha en som svigerdatter heller.... Jeg har faktisk to svigermødre jeg som begge er veldig hjelpsomme, den ene mer enn den andre - men ingen av dem "trår over grensene" fordi vi faktisk prater sammen - du vet litt humor kan ta brodden av selv den verste kritikk... Men du - hva plager deg egentlig mest (dere andre også) at hun var der og hjalp til selv om det ble på hennes måte - eller at mannen fortsatt hører mer på mor enn deg? For min del er det en verre irritasjon å ha mor i huset enn noen svigermor.. For min del gjorde jeg en ganske stor innsats for å forklare for min mann at det var meg han var sammen med - og at jeg ble såret hver gang han lyttet til mor mer enn meg - etterhvert skjønte han det, tok litt tid men det var verdt det.. Nå spør han meg - og så kan jeg sende ham videre dersom jeg ikke vet å svare - for jeg skal være helt ærlig... Noe husmoremne blir jeg neppe, til det er jeg for mye karrierekvinne - derfor er alle som vasker, syr og baker, tar i et husmortak et velkomment innslag i mitt hjem!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. april 2004 #32 Del Skrevet 15. april 2004 ... for en vattnisse av en mann ...... HAHAHAHAAAA!!! Den var desidert dagens beste!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 15. april 2004 #33 Del Skrevet 15. april 2004 ... for en vattnisse av en mann ...... Helt enig! :o Takke seg til en mann som er voksen, har integritet og ønske om privatliv. Men så er ikke jeg en kvinne som ser på det som "mitt" hus heller.. (vi to har jo likemye vi skulle ha sagt om hvordan vi har det i vårt hjem!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 15. april 2004 #34 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg er heller ikke av dem som ser på huset vårt som mitt, dersom jeg drar vekk på ferie o.l forventer jeg av min sambo at han vasker selv! Forøvrig virker det som om mang et forhold har blitt ødelagt av svigermor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonchild i.i. Skrevet 15. april 2004 #35 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg hadde sagt i fra til henne - at det var veldig hyggelig at hun vasket huset og helt uakseptabelt at hun omøblerte. Heldigvis hadde jeg nok sluppet det, da jeg har en mann som i klartekst sier ifra til sin mor (eller mine foreldre...) hvis grenser tråkkes over. Jeg tror nok svigermor gjerne skulle ha vasket litt hjemme hos oss - hun syns nok litt synd på sønnen sin som har en kone som er så lite huslig som meg. Heldigvis har mannen arvet sin mors støv på hjernen. Det beste eksemplet er en gang min mor skulle hjelpe til med å ta oppvasken. I følge mannen vasket hun opp feil (tallerkner og glass før bestikk osv.), så da mor gikk hjem, gikk mannen inn på kjøkkenet og vasket alt sammen opp på nytt, slik at det ble "riktig" (Han klaget ikke over det, og jeg har "mobbet" ham mye for det i ettertid - og mor har selvfølgelig aldri fått vite om det, for da hadde hun nok blitt litt lei seg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 15. april 2004 #36 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har ikke lest hele tråden, men har tittett på den innimellom. Ok, jenter, tenk dere følgende situasjon: Mamman din tilbyr seg å hjelpe deg med husvasken. Dere velger en helg mannen din er borte, og tar en skikkelig sjau. Dere vasker, rydder, sorterer i skap, kaster gamle skjorter, bytter om på skuffer og flytter kjøkkenserviset over i et annet skap. Mannen i huset kommer hjem - og synes hva om sin svigermor? Så flott at du fikk hjelp? Så flott at vi fikk hjelp? Så fint at dere ryddet i skapene? Hva i huleste har du latt mora di drive med! Jeg bare lurer, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 16. april 2004 #37 Del Skrevet 16. april 2004 Ok, jenter, tenk dere følgende situasjon: Mamman din tilbyr seg å hjelpe deg med husvasken. Dere velger en helg mannen din er borte, og tar en skikkelig sjau. Dere vasker, rydder, sorterer i skap, kaster gamle skjorter, bytter om på skuffer og flytter kjøkkenserviset over i et annet skap. :o Det ville aldri skje! Det er da jeg og mannen som gjør slikt sammen..! Mannen i huset kommer hjem - og synes hva om sin svigermor? Så flott at du fikk hjelp? Så flott at vi fikk hjelp? Så fint at dere ryddet i skapene? Hva i huleste har du latt mora di drive med! Hva han ville sagt om meg hadde vel vært spørsmålet.. Noe sånt som; hva tror du at du holder på med egentlig???? f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå