Gå til innhold

Ufattelig dårlig selvtillit...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente i slutten av 20-årene som i mange år har slitt med dårlig selvtillit. Det ble verre etter at jeg fikk barn og la på meg endel.

Før jeg ble gravid veide jeg ca 60 kilo, er 170 høy.

La på meg masse i løpet av et svangerskap der jeg var svært syk (var syk etter fødselen også), og har ikke klart å få av meg kiloene.

Veier nå ca 80 kilo.

Har lenge prøvd å slanke meg, men går ikke ned i vekt. Trener 4 ganger i uka, og er ellers aktiv (går turer hver dag, og lange turer med barna i helgene). Spiser ca 1400 kalorier om dagen. (Frukt og yoghurt til frokost, salat til lunsj, vanlig middag, knekkebrød til kvelds.)

Vekten min hemmer meg så utrolig mye, fordi jeg ikke klarer å bli komfortabel med min egen kropp. Jeg føler alle ser på meg og tenker at jeg lever på mcdonalds og bare sitter i sofaen, selv om dette ikke stemmer.

Jeg har en relativt stram kropp pga mye trening, men det er jo fett utenpå... Gigantiske pupper har jeg også.

Vekten min stopper meg i så utrolig mye. Jeg har ikke gått med bikini på 5 år pga vekten, jeg finner ikke klær jeg trives i, jeg prøver å gjøre meg usynlig og tenker egentlig ikke på annet enn utseendet mitt når jeg er sammen med andre. Det er så utrolig slitsomt å hele tiden være oppmerksom på det :-(

Samtidig ser jeg andre jenter som er like store som meg, men som har god selvtillit og som virkelig ser fantastiske ut. De har en holdning som jeg ikke klarer å ha pga selvtilliten min, og har en helt annen utstråling enn meg.

Jeg har lyst å være fornøyd med meg selv, og jeg har lyst å tenke at jeg selv er bra nok. Er lei av å begrense meg selv og av å tenke at jeg ikke fortjener ting bare fordi jeg er litt stor...

Jeg vet jo jeg har andre gode kvaliteter, men dette med kroppen har liksom blitt altoppslukende...

Noen med gode råd?

Anonym poster: a5712d7525944aee57f61003314aa639

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne...

TS

Anonymous poster hash: a5712...639
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke går ned i vekt kan det være lurt å prøve lavkarbo. Det er ikke alle som går ned i vekt kun ved å redusere kaloriene.

Anonymous poster hash: 7e17f...e78

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke går ned i vekt kan det være lurt å prøve lavkarbo. Det er ikke alle som går ned i vekt kun ved å redusere kaloriene.

Anonymous poster hash: 7e17f...e78

Takk for svar :-) Har prøvd lavkarbo før og hadde forsåvidt suksess med det, men la fort på meg igjen etterpå...

Anonymous poster hash: a5712...639

Skrevet

Lavkarbo er ikke en slankekur, men heller en livsstil. Hvis du tenker på lavkarbo på denne måten istedet så tror jeg effekten kan bli mer merkbar og mer suksessfull. Det medfører jo at du må foreta et permanent valg ang mat, men av det jeg leser og av det du allerede spiser, kan jeg egentlig bare se en positiv utvikling mtp livsgleden din. Jeg har ikke prøvd lavkarbo selv, men har sett suksessen det har hatt på andre og den gleden de får med kroppen sin og sin nye livsstil overdøver det bittelille savnet de har etter karbohydrater - og etterhvert har dette savnet forsvunnet totalt og de er bare regelrett fornøyde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...