Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norske pass er så dårlige. Nå har den jævla plastsiden revnet helt i kanten og er løs. Hva gjør jeg da? Får jeg ikke kommet gjennom passkontrollen, da?

Anonym poster: 766de20bf48d3d1a6b7eda5ebc6ad8cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må reklamere på passkontoret. Sjansen for at problemer i kontrollen med ødelagt pass er stor, så du bør gjøre det før du skal reise.

Anonym poster: d4a684ef08d5c15ce774c5181afa74e6

Gjest Murica
Skrevet

Skjøre? Mitt er godt brukt og er like fint som dagen jeg fikk det for alle herrens år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Du må reklamere på passkontoret. Sjansen for at problemer i kontrollen med ødelagt pass er stor, så du bør gjøre det før du skal reise.

Må jeg betale for dette eller?

Skrevet

I alle dager. Hvordan behandler du passet ditt? Jeg har aldri fått en rift i det og det er i over gjennomsnittet godt brukt. Det var de tidligere passene også.

AnonymBruker
Skrevet

I alle dager. Hvordan behandler du passet ditt? Jeg har aldri fått en rift i det og det er i over gjennomsnittet godt brukt. Det var de tidligere passene også.

Jeg reiser mye.

Skrevet

Jeg reiser mye.

Ja, men det er vi mange som gjør. Spørsmålet var hvordan du behandler passet siden det revner og du blir så sint? Da vil jeg påstå at du ikke akkurat behandler det "normalt" om det er noe som heter det. Jeg har også sett min del av ulike pass og de pleier ikke å være i veldig slitt og dårlig stand som det du her beskriver. Ikke er det så stor forskjell på kvaliteten på norske og pass fra EU-land heller. Jeg har to pass og de er ganske klin like ift tykkelse på papir og kvalitet.

Men det du får gjøre er å gå å klage på passet og se om du får et nytt vederlagsfritt. Kan jo hende...

Skrevet

De gamle passene var jo mye mer slitesterke!

Regner med TS har ett av disse "nye" passene med infosiden på en plastikkplate. Dette plastikkarket er så festet på et tynt ark som henger fast i passheftet. Har sett uttalige rifter i dette skjøtet på min tidligere arbeidsplass der jeg gikk gjennom et hundretalls pass i året.

AnonymBruker
Skrevet

TS har ikke gjort noe galt, de ga ut pass en periode som var mye skjørere enn de de skulle være. Det er ikke uten grunn at det er egen kø for reklamering på ødelagte pass på Oslos passkontor. Man får nytt pass med samme utgangsdato uten kostnader.

• Liker 2
Skrevet

Stemmer som en sa over her. Det er mange pass som er produsert feil. Dette har blitt sagt i mdia flere ganger. Gå til passkontoret og få nytt :-) Jeg har også sånn "biometrisk" pass med en plastside, og mitt er slitesterkt som bare det :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...