Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har utrolig vonde knær, som blir mer og mer plagsomme. Jeg var hos legen og fikk henvisning til MR i jul, men de fant ingenting. Jeg har egentlig ikke ville gått tilbake til legen, for jeg føler jeg maser veldig da, og er litt plagsom siden de ikke fant noe galt. Men nå i det siste er det blitt ekstremt ille, så ille at jeg sliter med å gå i trapper og bakker, og jeg har funnet ut at det kanskje er på tide å gå tilbake. Men det jeg lurer på om at det kanskje er sånn at om de ikke finner noe på MR så er det ikke noe galt som de kan gjøre noe med?

Eller er det flere måter å se hva som feiler knærne på? ;o

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt verdt å gå til legen igjen, selv om det ikke er garanti for at legen kan hjelpe deg. Det er vanskelig å si hva det kan være. Ødelagt knebrusk f.eks., vil ikke vises på MR uten at skaden er veldig stor. Men da vil du ha så vondt at du skriker bare noen er såvidt nær deg, - og da ville legen kanskje funnet det ut.

Vet du hva som er årsaken til at knærne er vonde, dvs hva du kan ha gjort for at knærne er vonde? Jeg hadde selv to traumer mot høyre kne sommeren 2005, og det var så vondt at jeg kunne knapt gå, - og så har venstre tatt "skade" som følge av det høyre. Var hos legen med det fire ganger, men vanlig røntgen og MR viste intet unormalt. Tidligere kunne jeg knapt dunke kneet borti noe som helst, uten å skrike av smerte. Om noen andre var såvidt nær så skrek jeg til, og det var et bittelite punkt på kne jeg kjente smerten om jeg selv tok der. Men det var ikke ødelagt knebrusk hos meg, det er iallfall beskjeden jeg etter hvert fikk. Jeg har hatt mange antakelser om hva det kan være, men jeg har slutta å spekulere. Leddbånd, korsbånd, bruskvev...jeg aner ikke hva det er med mitt kne :(

Etter å ha prøvd lege, fysio, osteopat, kvantemedisin....så prøvde jeg healing. Det hjalp!! Nå skriker jeg ikke til om noe eller noen er nær knærne mine, men jeg er fortsatt forsiktig. Jeg kan fortsatt slite i trapper og bakker, og med enkelte ting på trening, men det er bare barnematen av som det var før. Healeren tok det verste av smertene, det som sitter igjen er nok kroniske smerter jeg må leve med. Healeren mente det var et leddbånd, og det er det jeg har trodd mest selv. Jeg har blitt vant til smertene, og lever greit med det. Det er naturlig for meg nå, jeg husker ikke hvordan det er å ikke ha vonde knær...

Anonym poster: 348f8c80d4c48ef46cba4aa4b3c816e5

AnonymBruker
Skrevet

AB over her.

I mitt tilfelle er det ikke patellofemoralt smertesyndrom, det er jeg sjekka for, og det ville vært synlig på MR. Jeg sliter også med trapper, bakker og knebøy. Jeg har ingen smerter i kneskål, men under og bak.

Anonym poster: 348f8c80d4c48ef46cba4aa4b3c816e5

Skrevet

Healing? Høres skummelt ut! ;o Jeg var i alle fall hos legen i dag og ble henvist til ortoped! Så får man se hva som skjer. Om de ikke finner ut av det, så kan jeg jo se litt nærmere på healing ;o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...