Gå til innhold

Arbeidsleigheten kveler meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Arbeidsledigheten tar sakte, men sikkert kvelertak på meg. Det er jo ikke jobber og få. Jeg kjenner jeg blir mer og mer deprimert for hver eneste dag som går. Økonomien går rett i vasken og selvtilitt det har jeg ikke lenger. Ikke kommer jeg til intervjuer lenger når jeg søker på utlyste stillinger, ikke får jeg jobb om jeg ringer og spør om de trenger folk, og heller ikke om jeg går innom. Jeg prøver å bruke nettverket mitt, nope. Jeg har snart ikke krefter igjen, dette tar fullstendig knekken på meg. =(

Anonym poster: 9141a78950b1a7a30c8e60f2ffd34555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke den eneste som føler det slik, bor på en liten plass å her er det sånn at du må kjenne tanta til unkelen til fettern til han som eier stedet. Blir gal av å gå hjemme, er blakk hele tiden og kjenner jeg går i taket snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, og dette er bare begynnelsen... Tenk at vi i Norge har det fantastisk bra i forhold til andre steder! Og nei, dette er ikke en formaning om å tenke på barna i Afrika, det er for å vise hvor rævkjørte vi er om verden fortsetter å gå i den retningen den gjør nå. U-hu.

Anonym poster: 1ff495310a1b899d1fab792173a20bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en mulighet kan være å gjøre noen frivillige oppdrag? Festivaler, arrangementer, røde kors etc. er ulike typer organisjoner som i stor grad baserer seg på frivillighet. Nei, det gjør deg ikke rik og vil ikke nødvendigvis føre til drømmejobben. Men man viser at man ønsker å gjøre en jobb i det daglige, og jeg kjenner flere som har fått jobb fordi de har hatt verv eller jobbet frivillig. I tillegg får man også muligheten til å utvide nettverket sitt i forhold til andre jobber.

Anonym poster: ce591e2ceba44576b1b3853357f52263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte til et sted det er jobber. Det er altfor mange som blir boende langt borte i gokk der det ikke er jobber og går på sosialen resten av livet fordi de ikke gidder å flytte på seg. Hva med å starte egen bedrift, selge noe på internett, whatever, bare finn på noe...

Anonym poster: 3b852b39c2358a1ee49452400f26a73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte til et sted det er jobber. Det er altfor mange som blir boende langt borte i gokk der det ikke er jobber og går på sosialen resten av livet fordi de ikke gidder å flytte på seg. Hva med å starte egen bedrift, selge noe på internett, whatever, bare finn på noe...

Anonym poster: 3b852b39c2358a1ee49452400f26a73c

Helt enig. For de som er fantasi-løse kan jeg anbefalle et par enkle tiltakk:

1. start rengjørings firma. Støvsuging, vask evnt. rydding. Går dette bra så er det mulighet for å ansette flere (spes. hvis det ikke er noen jobber å få i området ditt), går dette bra så er det en sjanse for at du slipper å drive med rengjøring selv og kan sitte på toppen og sjefe rundt ;)

2. lag en bra nettside, krever minimalt med start kapital og alle bruksanvisningene er lett tilgjengelige på internett. Dersom du får nok folk som besøker siden din, kan du leie ut reklame plass til forskjellige bedrifter osv, da er det kun fantasien som setter grenser.

Det er kun fantasien som setter grenser. Er du kreativ så kan du komme langt.

Skal vi snakke jobb, og ikke egen bedrift så ring telenor, netcom, get. Hvem som helst av de som driver med telefon salg. Er du utadvent og greier å snakke for deg selv så kan du sitte hjemme i soffaen din og drive med telefon salg. Om du vil spille 123spill på nettet mens du tjener penger ;)

Lykke til

Anonym poster: 110514a829848f094abffd8cf4100d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg TS. Jeg har vært 100% arbeidsledig i flere år. ENDELIG har det løsna ved at jeg har signert kontrakt på drømmejobben (bank i bordet!!) som vikar. Men det har tatt sin tid. Virkelig. Har du hørt om Reaktorskolen? De har flere kurs man kan ta som arbeidsledig. Man får noe støtte fra NAV, men det er selvsagt lite. Har du snakket med NAV om dette? Er du registrert på LinkedIn? Denne nettisden er ofte alfa og omega nå for tiden. Mange som blir kontaktet av headhuntere der.

Anonym poster: 6d95f71a8a380337f70439d85d7d0ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledigheten tar sakte, men sikkert kvelertak på meg. Det er jo ikke jobber og få. Jeg kjenner jeg blir mer og mer deprimert for hver eneste dag som går. Økonomien går rett i vasken og selvtilitt det har jeg ikke lenger. Ikke kommer jeg til intervjuer lenger når jeg søker på utlyste stillinger, ikke får jeg jobb om jeg ringer og spør om de trenger folk, og heller ikke om jeg går innom. Jeg prøver å bruke nettverket mitt, nope. Jeg har snart ikke krefter igjen, dette tar fullstendig knekken på meg. =(

Anonym poster: 9141a78950b1a7a30c8e60f2ffd34555

Føler med deg, virkelig.

Det er mange som trenger en hjelpende hånd, enten frivillig eller (nå får jeg tyn...) utenfor et formelt arbeidsforhold.

Bare for å få gjort noe vil det være lurt å kontakte frivilligsentraler i nærheten av hvor du bor, kanskje kan du fylle tiden med å være støttekontakt eller en del av et frivilligopplegg.

Det koster forøvrig ca 1500 å opprette enkeltmannsforetak, og har du det kan du leies inn på oppdrag til alt fra referatskriving til snekkerarbeid. Folk har ikke råd til å ansette, men de har råd til å leie inn.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til klubben. Jeg føler meg ubrukelig og verdiløs som menneske siden det er ingen som vil ansette meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utdanning og erfaring har dere? og hva slags jobber søker dere?

Er folk kravstore eller begynner krisen fra Europa å nærme seg Norge?



Anonymous poster hash: 62f07...d30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får dere ikke jobb da? Er det absolutt INGEN ledige stillinger på butikker en gang? Hva med sommerjobb? Er jo en rekke sykehjem som trenger vikarer. Jeg har hatt mange jobber fra jeg var 16 år gammel. De fleste jobbene har jeg fått ved å møte direkte opp på matvarebutikk, restaurant, sykehjem, hotell, servering og mer. Selv om det for mange ikke er drømmejobben, må man jo bare starte en plass. Det viktigste er å få noe på papiret i første omgang. Alternativt kan man ta utdannelse (det anbefaler jeg forøvrig alle å gjøre i dagens samfunn, men skjønner jo at noen ikke vil..). Men da ser vertfall framtidig arbeidsgiver at du har gjort noe istedenfor å surre hjemme i flere år.



Anonymous poster hash: 6c63c...7c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg fremstår som litt streng. Men hvis det virkelig ikke er en eneste stilling ledig på hjemplassen. Hvorfor flytter dere ikke? Arbeid er utrolig viktig på så mange plan, og arbeidsledighet har dessverre så mange negative konsekvenser både for samfunnet, men ofte mest for den enkelte. Er det ikke da bedre å flytte på seg og se etter nye muligheter? Trenger ikke alltid være så langt heller, kanskje bare en time unna.. ? Lykke til, og håper det ordner seg for dere alle



Anonymous poster hash: 6c63c...7c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg fremstår som litt streng. Men hvis det virkelig ikke er en eneste stilling ledig på hjemplassen. Hvorfor flytter dere ikke? Arbeid er utrolig viktig på så mange plan, og arbeidsledighet har dessverre så mange negative konsekvenser både for samfunnet, men ofte mest for den enkelte. Er det ikke da bedre å flytte på seg og se etter nye muligheter? Trenger ikke alltid være så langt heller, kanskje bare en time unna.. ? Lykke til, og håper det ordner seg for dere alle

Anonymous poster hash: 6c63c...7c4

For min del flytta jeg dit jobbene er, har gått kurs for å skrive bedre søknader og CVer, men arbeidsmarkedet er mettet. Jeg får høre at CVen er interessant, men de har enten ingenting ledig eller ansetter noen med erfaring. Vanskelig å få erfaring når man må ha erfaring for å få erfaring. :murvegg:

Anonymous poster hash: ffdd4...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har muligheten og bor slik at du kan ta kontakt med et bemanningsbyrå så hadde jeg prøvd på det om du har prøvd alt annet.

Jeg hadde noen år hvor jeg jobbet igjennom Adecco. Fikk prøve mange yrker og likte den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Høres ille ut.

Må si meg enig med dem som har skrevet over at du burde flytte om det er det det står på. Jobb og trygg økonomi er såpass viktig nå i dag at det for de aller fleste er førsteprioritet.

Ellers lurer jeg på om det vil være lurt av deg å omskolere deg til et felt som trenger masse arbeidskraft. Her er det yrker både med fagskole, høyskole, og universitetsutdanning som er relevante.

Eller kanskje du kan melde deg på et kurs som gjør cv-en mer attraktiv, feks. språk, økonomi, kundepsykologi, osv alt ut fra hvilken gren du befinner deg i, evt tilleggsutdanning.

Ikke gi opp, men beveg deg litt ut fra "kretsen" din, og vær åpen for nye ting. Så vil det nok dukke opp noe som passer! =) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...