Gå til innhold

Noen som har erfaring med goldendoodle?


milco

Anbefalte innlegg

Gjest Vevila

Dette er ikke for å tjene penger, men antageligvis heller for å forsøke å stabilisere blandingene så det blir så stabilt at man kan kalle det en rase. Drøbak hundehotell avler videre på doodlene for å skape en rase...

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Haha.. når skal folk skjønne at det ikke kan bli noen rase av dette og at det heller ikke er dette som er DHH sitt mål? De klarer ikke å lage valper som er allergivennlige og røytefrie med mindre de stadig parrer inn puddelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Storpuddelen er en ypperlig førerhund, allergivennlig er den også. Så hvorfor blande de to? Jeg har ikke forstått det. Jeg skjønner ikke hva som skal være så fantastisk med å blande puddelen inn i alle disse forskjellige rasene. Hva er det de vil oppnå? En allergivennlig labrador, shæfer, retriver osv?

Anonymous poster hash: 0de49...df6

Godt poeng.

Hvis man vil ha en allergivennlig hund som ikke røyter, hvorfor kjøper ikke folk bare en puddel da???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi puddler er stygge.



Anonymous poster hash: b1d9b...2dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Eh... Det spørs da veldig hvilken klipp den har. En puddel uten puddelklipp er ganske lik en doodle.

Fordi puddler er stygge.

Anonymous poster hash: b1d9b...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. når skal folk skjønne at det ikke kan bli noen rase av dette og at det heller ikke er dette som er DHH sitt mål? De klarer ikke å lage valper som er allergivennlige og røytefrie med mindre de stadig parrer inn puddelen.

Drøbak hundehotell driver både med avl av puddler + andre raser og med doodler...

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vevila

Drøbak hundehotell driver både med avl av puddler + andre raser og med doodler...

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Ja??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi puddler er stygge.

Anonymous poster hash: b1d9b...2dd

Det er jo det som er så trist, at veldig veldig mange går kun etter utseendet når de kjøper en goldendoodle (og andre hunder forsåvidt). At den er fin er viktigst, da er ikke helse, innavl etc like nøye...

Jeg må innrømme at jeg har litt lyst på en mops selv, fordi jeg synes den er så søt. Likevel kommer jeg ikke til å skaffe meg det pga jeg aldri i verden kunne støttet den avlen som er på den hunden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kjøpe hund etter hva man skal bruke den til. Ikke utseende.

Kunne ikke vært mer enig. Men hjelper det å fortelle det til folk? Dessverre ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja??

For å prøve å få til en rase hvor man kan vite sånn ca. hva slags valper man får (med tanke på allergivennlige valper osv.)

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri ha tenkt meg å kjøpe ei bikkje som jeg blir kvalm av å se på sånn som puddel med bavian trynet og den kinesisk nakehund som ser ut som om den har skabb.



Anonymous poster hash: b1d9b...2dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vevila

For å prøve å få til en rase hvor man kan vite sånn ca. hva slags valper man får (med tanke på allergivennlige valper osv.)

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Forsto ikke relevansen i at de driver med avl på puddel og doodler her altså? Problemet er at man ikke får til å skape en homogen rase, og kan derfor ikke lage noen rasestandard; ergo det vil ikke bli noen egen rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri ha tenkt meg å kjøpe ei bikkje som jeg blir kvalm av å se på sånn som puddel med bavian trynet og den kinesisk nakehund som ser ut som om den har skabb.

Anonymous poster hash: b1d9b...2dd

Tuller du nå? Velger du hund utifra hvordan den ser ut?!

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kunne aldri ha tenkt meg å kjøpe ei bikkje som jeg blir kvalm av å se på sånn som puddel med bavian trynet og den kinesisk nakehund som ser ut som om den har skabb. Anonymous poster hash: b1d9b...2dd

Nei, jeg hadde heller ikke kjøpt en hund jeg synes var stygg. Men jeg ville heller ikke kjøpt hund utelukkende basert på at den er fin. Det er bedre å kjøpe en normalt utseende hund enn en ihjælavla gooldendoodle. Det er bedre å velge en frisk hund med kjedelig utseende enn en vakker hunderase belastet med mye sykdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tuller du nå? Velger du hund utifra hvordan den ser ut?!

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Nei, det tuller jeg så visst ikke med. Jeg skal da en en hund jeg synes er fin.

Anonymous poster hash: b1d9b...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tuller jeg så visst ikke med. Jeg skal da en en hund jeg synes er fin.

Anonymous poster hash: b1d9b...2dd

Men tenker du da kun på utseende når du velger hund?

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke for å tjene penger, men antageligvis heller for å forsøke å stabilisere blandingene så det blir så stabilt at man kan kalle det en rase. Drøbak hundehotell avler videre på doodlene for å skape en rase...

Anonymous poster hash: eab44...ee8

Når sa han dette? Han sa jo selv på NKK's foredrag om designerhunder at han avler for å tjene penger på det! Avling for rasers skyld var gammeldags og ikke økonomisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sa han dette? Han sa jo selv på NKK's foredrag om designerhunder at han avler for å tjene penger på det! Avling for rasers skyld var gammeldags og ikke økonomisk!

Og det er dessverre flere "seriøse oppdrettere" som tenker slik. De er åpne og ærlige på at dette gjør de for å tjene penger. Tar inn de mest populære rasene, bygger hundegårder på låven og avler i vei. Salget går forøvrig som smurt! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...