Gå til innhold

Noen som har erfaring med goldendoodle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på hund, men får ikke bestemt meg for hvlken rase.. Har sett på goldendoodle og de ser jo bare helt nydlige ut, men ser at mange er negative til de.

Lurer derfor på om det er noen her som har en goldendoodle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vevila
Skrevet

Tror erfaringene her er like mange forskjellige som det er doodler ettersom det ikke er en egen rase hvor man kan forutsi karaktertrekk. Hva med å se på puddel? :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg håper ikke du støtter useriøs avl med å kjøpe fra drøbakkhundehotel ihvertfall.

Anonym poster: b1567f8a0b67c68082d501d9ef8808b4

• Liker 8
Gjest Spiderpig
Skrevet

Problemet med goldendoodle er at det er en blandingshund og du aner ikke hva du får. Hverken av utseende, pelskvalitet, lynne eller helse. Sistnevnte kan du ha en viss oversikt over, men de færreste som avler blandingshunder er spesielt seriøse.

Det første du bør se på er hva DU kan gi en hund, og deretter finne en rase som passer deg og ditt aktivitetsnivå.

• Liker 2
Skrevet

Dette med "doodle-blandinger" har tatt helt av, og blitt 'big business'. At folk kjøper blandingshunder for 10-15 000 kr er jo helt galskap! Jeg ville nok heller kjøpt en renraset hund med stamtavle til en slik pris.

Sikkert ikke noe i veien med hundene generelt, men å bevist avle frem disse, og selge dem så dyrt er useriøst og kun for å tjene penger.

• Liker 6
Skrevet

Har ikke erfaring med goldendoodle, men hva med en av rasene i blandinga?

Passer muligens puddel eller golden retriever? Jeg slår gjerne et slag for puddelen!

Skrevet

Ei på stallen har en Golden Doodle , verdens beste hund :).

Gjest Murica
Skrevet

Dette med "doodle-blandinger" har tatt helt av, og blitt 'big business'. At folk kjøper blandingshunder for 10-15 000 kr er jo helt galskap! Jeg ville nok heller kjøpt en renraset hund med stamtavle til en slik pris.

Sikkert ikke noe i veien med hundene generelt, men å bevist avle frem disse, og selge dem så dyrt er useriøst og kun for å tjene penger.

Puddel er populært å mikse inn fordi det puddelpels røyter minimalt.

Jeg ser ikke noe galt i å lage "nye raser" så lenge det gjøres forsvarlig. Sunne foreldre og "alt det dærre".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å lage "nye raser" så lenge det gjøres forsvarlig. Sunne foreldre og "alt det dærre".

Hvorfor ikke kjøpe en puddel da?

Puddelen er en veldig fin, snill, smart og lettlært hund. Man behøver ikke å la den ha lang pels, man kan klippe den kort så slipper man det meste av pelsstellet. Den kommer til og med i flere størrelser.

Anonym poster: 0de49132e7a86d5685a08e7275fdcdf6

Skrevet

Kjenner noen med goldendoodle! De gikk til innkjøp ettersom

"oppdretter" garanterte den som allergifri! Som valp gikk det greit, men som voksen har personen i husstanden begynt å reagere på den!

Ellers er den som en meget sta golden i lynne, så litt artic hund å ha med å gjøre!

Skrevet

Jeg har ingenting i mot blandingshunder, men det er mer prisen jeg reagerer på. Det er jo nettopp en blandingshund, uten noen form for papirer. Derfor bør den ha en pris deretter. 10-15 000 er helt vilt.

Men hvorfor ikke kjøpe en Puddel, hvis man vil ha en hund som ikke røyter? Det er ingen garanti for at en "doodle"-blanding blir røytefri og allergivennlig.

• Liker 2
Gjest celebi
Skrevet

Kjøper du blandingshund blir det bare flere av dem. Det er en uheldig utvikling, og det er respektløst med tanke på alt arbeidet som har vært lagt ned i to raser gjennom alle år. Ikke støtt en slik industri!

• Liker 2
Gjest Murica
Skrevet

Kjøper du blandingshund blir det bare flere av dem. Det er en uheldig utvikling, og det er respektløst med tanke på alt arbeidet som har vært lagt ned i to raser gjennom alle år. Ikke støtt en slik industri!

Alle raser vi har nå er en miks av en annen, til og med utdødde hunderaser.

• Liker 2
Skrevet

Kjenner noen med goldendoodle! De gikk til innkjøp ettersom

"oppdretter" garanterte den som allergifri! Som valp gikk det greit, men som voksen har personen i husstanden begynt å reagere på den!

Ellers er den som en meget sta golden i lynne, så litt artic hund å ha med å gjøre!

Litt rart egentlig, i og med at valper er mye mer "allergifremkallende" enn voksne hunder ...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har erfaring med goldendoodle, det var en enormt stresset skapning som ikke fikk trimmet hjernen, ei heller legemet og pga det fant på ugang.

• Liker 1
Skrevet

Litt rart egentlig, i og med at valper er mye mer "allergifremkallende" enn voksne hunder ...

Det er mye mulig, kjenner fler som har kjøpt valp og er overlykkelig fordi de ikke reagerer, så kommer valperøytinga og personen begynner å reagere.

Har også et nært familiemedlem som kunne ha bikkja mi på fanget og dytte ansiktet i pelsen fram til bikkja mi bikka 9 mnd og begynte røytinga, nå kan de ikke være i samme rom engang!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig god erfaring med goldendoodle og anbefaler deg på det sterkeste å dra på valpevisning hos drøbak hundehotell på lørdager og søndager 12-2 ! Hører mange sier mye negativt om dem her, men jeg er ikke enig og mener du selv bør dra dit og gjøre deg opp en mening... De som er der vet godt hva de driver med og hvis du spør sjefene der så vil de nok kunne svare deg godt på det du måtte lure på! :)

http://www.drobakhundehotell.no/

Anonym poster: eab443fd10d7f6702c79aae052e38ee8

Gjest Murica
Skrevet

Jeg har en veldig god erfaring med goldendoodle og anbefaler deg på det sterkeste å dra på valpevisning hos drøbak hundehotell på lørdager og søndager 12-2 ! Hører mange sier mye negativt om dem her, men jeg er ikke enig og mener du selv bør dra dit og gjøre deg opp en mening... De som er der vet godt hva de driver med og hvis du spør sjefene der så vil de nok kunne svare deg godt på det du måtte lure på! :)

http://www.drobakhundehotell.no/

Er du ikke helt rett i hodet? Hvorfor henviser du til en valpefabrikk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke helt rett i hodet? Hvorfor henviser du til en valpefabrikk?

Jeg mener ikke at dette er en valpefabrikk... Ja, de har mange kull. Men de har gode oversikter som gjør at de ikke har innavl eller lignende... De vet også mer om hunder enn det dere ser ut til å tro. Har du selv vært der? Har du vært på valpevisning? Har du hørt hva de sier og sett hva de gjør før du prater om dem her inne?

Jeg mener at TS bør dra dit og se hvordan det er... Hvis TS da finner ut at det ikke er noe for h*n, så har h*n iallefall funnet dette ut selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...