AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har ferie i tre uker og vuderer å være vill og gal og dra en tur til Nord-Norge alene noen dager, varighet toppen en uke. Jeg tenker på Lofoten eller Tromsø, men jeg kjenner ikke til stedene da jeg aldri har vært der før. Kan noen anbefale meg rimelig overnatting og aktiviteter som kunne passe? Jeg er ikke interessert i party-party eller noe som er veldig fysisk krevende, men vil gjerne se og oppleve noe. Forslag? Anonym poster: 621bff85550c04cc631ad98559559190
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Lofoten er en kjempeopplevelse! Ikke noe jeg har sett senere har kunnet måle seg med Lofoten!! Jeg anbefaler "sør"spissen av Lofoten, fjellene er villere der. Mange turister bor i Reine, men vi hadde en utrolig fin opplevelse på Hamnøy (i Mimmibua). For en utsikt å våkne til hver morgen!! Og få med deg Vikingmuseet på Borg! (Vikingskiphuset på Bygdøy blir en haug gamle planker i sammenligning..okei, ikke helt rettferdig å sammenligne da, men Borg er en heeelt annen opplevelse). Anonym poster: fbc4e9ba2e13404f16e0de7bd46b828e
Kjetil E Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har ferie i tre uker og vuderer å være vill og gal og dra en tur til Nord-Norge alene noen dager, varighet toppen en uke. Jeg tenker på Lofoten eller Tromsø, men jeg kjenner ikke til stedene da jeg aldri har vært der før. Kan noen anbefale meg rimelig overnatting og aktiviteter som kunne passe? Jeg er ikke interessert i party-party eller noe som er veldig fysisk krevende, men vil gjerne se og oppleve noe. Forslag? Anonym poster: 621bff85550c04cc631ad98559559190 Spørs litt hva du er ute etter. Naturen er fantastisk i Lofoten. Men her er du avhengi av bil, hvis du skal reise rundt og se. Busstilbudet er meget dårlig. Men det er selvsagt mulig å bli med på utflukter. Har du tilgang til bil vil jeg annebefale å kjøre til Stokkmarknes og så bli med Hurtigruten tilbake til Svolvær eller Stamsund. Dog må nok en slik tur forhåndsbetilles i sesongen. Tromø er jo en by på godt og vondt. Bredt utvalg av butikker, spisesteder og hoteller med mere. Greit å ta seg rundt uten bil. Ihvertfall så lenge man snakker om Tromsøya, og sentrumsnære områder på Kvaløya og i Tromsdalen. Er jo og flott natur nær Tromsø blant annet på Kvaløya. Og en poppulær utflukt er med buss fra Tromsø til Skjervøy for så å ta Hurtigruten tilbake til Tromsø. En tur som blant annet inkluderer ville og vakre Lyngen. Som antagligvis er det villeste og vakreste du faktisk for i Norge. Går faktisk Lofoten en høy gang. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Takk for svar! Jeg kjører ikke bil, så det ante meg at det kom til å by på problemer i Lofoten. Sånn sett er det jo mer praktisk med en by. Anonym poster: 621bff85550c04cc631ad98559559190
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Øyhopping på Helgelandskysten! http://www.visithelgeland.com/no/oyhopping-med-sykkel-pa-helgeland.html Anonym poster: 34e81b65b5c6ce3732c34bd13ec0ad67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå