Gå til innhold

Ferietid og hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde å spørre i går - om noen kjenner til disse drikkeskålene:

http://www.ludostore.no/tt/?tt=10457_12_143538_&r=%2Froad-refresher-vannskal-for-hund-liten-5.html

Jeg har med Sniff mye i bilen og på sommeren så blir det fort varmt - og da vurderer jeg disse drikke skålene.

Er det noen som kjenner til dem?

Og/ eller er det noen som vet om andre smarte løsninger som gjør det enklere for hunden å være med på tur??

Anonym poster: 7df6b8c741148accc1ff22f9fec91d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunder skal ikke være i bil når det er varmt!!!

Drikke kan den vel få før bilturen starter og når dere stopper underveis, hva er feil med vanlig skål, bolle eller en liten bøtte utenfor bilen? og vann fra en kanne?

Anonym poster: 9083dbcc234f7499d58bdccc1ec4374f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med den type drikkeskåler. Har et par av liknende variant, og det skvulper ikke når man kjører.

Har ingen andre tips enn å stoppe ofte og lufte godt. Går også an å kjøpe vifter som monteres inne i bilen. Vet ikke hvordan bil du har, men tenkte mer på de type postmann pat bilene o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen som likner, og de er supre å kjøre med i bil. Er det veldig varmt så ville jeg og investert i en vifte som Portvinpiken sier.

Anonym poster: 9548790625c98313e3009c6d0b6dd1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott - takk for svar.

Jeg liker nemlig å ha med hunden min, istedetfor at den skal ligge hjemme alene eller stå i bånd ute hele dagen.

Og man må da ta seg en tur ut og bort selv om det er varmt i været synes nå jeg ;-)

Skal sjekke ut de der viftene :-)

Anonym poster: 7df6b8c741148accc1ff22f9fec91d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott - takk for svar.

Jeg liker nemlig å ha med hunden min, istedetfor at den skal ligge hjemme alene eller stå i bånd ute hele dagen.

Og man må da ta seg en tur ut og bort selv om det er varmt i været synes nå jeg ;-)

Skal sjekke ut de der viftene :-)

Anonym poster: 7df6b8c741148accc1ff22f9fec91d6a

Håper du mener med dette at hunden er sammen med deg ;) Ikke at den ligger i bila mens du er på jobb e.l

Anonym poster: 9083dbcc234f7499d58bdccc1ec4374f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du mener med dette at hunden er sammen med deg ;) Ikke at den ligger i bila mens du er på jobb e.l

Anonym poster: 9083dbcc234f7499d58bdccc1ec4374f

Jeg er ikke TS, men jeg tar hundene ofte med på jobb jeg. Nå jobber jeg ikke 8 timers dager på kontor, men er gjerne borte 3 - 4 timer. Når jeg tenker over det så har jeg egentlig alltid noen hunder i bilen nesten uansett hvor jeg skal. Det skal sies at jeg har en bil som er tilrettelagt for at dette da er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du mener med dette at hunden er sammen med deg ;) Ikke at den ligger i bila mens du er på jobb e.l

Anonym poster: 9083dbcc234f7499d58bdccc1ec4374f

Kanskje litt akkurat fordi hun ikke er med på jobb - så vil jeg gjerne ha henne med på det meste jeg gjør på fritida :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder skal ikke være i bil når det er varmt!!!

Drikke kan den vel få før bilturen starter og når dere stopper underveis, hva er feil med vanlig skål, bolle eller en liten bøtte utenfor bilen? og vann fra en kanne?

Anonym poster: 9083dbcc234f7499d58bdccc1ec4374f

Hvorfor så sinna?

Jeg regner med at du mener parkert bil? Hvis ikke er det jo bare å avlyse ferien for mange.....

Å ha hund i bil når man kjører er ikke noe problem, så lenge man sørger for at den har god luftsirkulasjon, dvs. at man ikke "pakker inn buret" med kofferter og annet. Er buret fritt vil hunden også nyte godt av air condition. Og selvsagt stoppe ofte og gi den vann ofte.

Å ha hund i parkert når det er varmt skal gjøres med stor forsiktighet, men over korte perioder så går også dette greit hvis man setter bilen i skyggen og sørger for å ha god lufting, dvs. f.eks. alle vinduene nede.

Anonym poster: c7a9a2b838401758550808d8c88d4c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så sinna?

Jeg regner med at du mener parkert bil? Hvis ikke er det jo bare å avlyse ferien for mange.....

Å ha hund i bil når man kjører er ikke noe problem, så lenge man sørger for at den har god luftsirkulasjon, dvs. at man ikke "pakker inn buret" med kofferter og annet. Er buret fritt vil hunden også nyte godt av air condition. Og selvsagt stoppe ofte og gi den vann ofte.

Å ha hund i parkert når det er varmt skal gjøres med stor forsiktighet, men over korte perioder så går også dette greit hvis man setter bilen i skyggen og sørger for å ha god lufting, dvs. f.eks. alle vinduene nede.

Anonym poster: c7a9a2b838401758550808d8c88d4c0d

Beklager var ikke meningen å være sint.

Ja mente i parkert bil over lengre tid, ofte er det noen som glemmer å åpne lufting samt at solen flytter på seg, dermed står bilen plutselig i solsteiken og koker inni. Er dessverre biler hvert år som må brytes opp for å slippe ut dyr i varmen.... (det gjør meg sint når jeg leser om det på nyhetene)

Anonym poster: 9083dbcc234f7499d58bdccc1ec4374f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...