Gå til innhold

Leker til pusen.


lykkestor

Anbefalte innlegg

Det er ikke lenge siden lillepus ble borte(overkjørt) og vi sitter her med vår andre pus på 18 uker. Pus er selvfølgelig veldig leken. Om han syntes jeg sover for lenge vekker hun meg ved å leke meg håret mitt så kryper han under dynen og legger seg på armen min. Der ligger han til vi står opp, kjempe søt!! Resten av dagen er med voldsom. Han løper rundt, skal helst rive og dra i alt som finnes, klorer på vegger og stoler. Ikke misforstå meg, jeg er glad i pus og blir ikke sint, men hadde vært fint om han hadde gjort noe annet enn å gjøre skade. Nå som lillepus er borte ble lekekameraten hans borte også, og han ble mer leken og sprellende av seg. Vi har et klorestativ som lillepus pleide å bruke, men etter lillepus ble borte har ikke pus gått dit en eneste gang.

Jeg lurer derfor på om det er noe annet jeg bør kjøpe, nytt klorestativ kanskje? Kan det ha noen sammeheng med lillepus sin bortgang at pus ikke vil leke med det lenger? Eller kanskje ikke katter tenker slik.. Nå er jeg sykemeldt så det går mange ttimer på gulvet i lek med pus og katte lekene hver dag (enkle mus på tråd leker og slikt) Uansett om vi bruker et par/tre timer på gulvet sammen er han like på etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge er det siden den andre katten forsvant? Hun savner nok å ha noen å leke med på sin egen alder. Har dere tenkt å skaffe dere en katt til? Det ville vel gjort den enklere.

Forresten, pass på å hold katten inne til den er minst 8-9 mnd pga at den tidligere ikke har utviklet stedssans og kan gå seg vill (antar at lillepus som ble påkjørt også vat ca 18 uker eller yngre).

Endret av Tvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er middelaldrende dame, men det har ikke noe å si på farten :)

Poppis leker hos oss:

- glittertråd kjøpt på innvandrer butikk

- alskens pappesker

- ball, ball og mer ball, hun liker ikke de med bjelle el . Inni . Må være plain og gjerne av den typen hun får tak i med neglene.

- godis papir

Osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lolita8

Klatrestativ er bestandig lurt :-) Har tre per dags dato, og alle blir brukt flittig!

Ellers er leker med catnip en ordentlig vinner, det finner du på de fleste dyrebutikker. "Sprettballer" lagd til katter er også kjempegøy(http://www.nipandbones.com/images/products/balls/toys/just-for-cats/AtomicBalls.jpg), samt CatIt-leker er en god investering! Ellers kan du kjøpe slike pinner med katteleker(fjær, ball ol) i enden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamellpapir og aluminiumsfolie krøllet sammen til en ball har pleid å være en stor hit blant mine puser :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det siden den andre katten forsvant? Hun savner nok å ha noen å leke med på sin egen alder. Har dere tenkt å skaffe dere en katt til? Det ville vel gjort den enklere.

Forresten, pass på å hold katten inne til den er minst 8-9 mnd pga at den tidligere ikke har utviklet stedssans og kan gå seg vill (antar at lillepus som ble påkjørt også vat ca 18 uker eller yngre).

Lillepus var 3 år gammel da den ble påkjørt.. Nå velger vi vel at pus skal bli en inne katt selv når den blir eldre, ihvertfall her vi bor. Vi har tenkt på å få en pus til, men bør vi da prøve på en i samme alder eller en som er eldre igjen slik lillepus var?

Takk for svar til alle andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på ebay og kjøp Da Bird :) En fjærleke som imiterer en flyvende fugl. Mine er helt gærne etter den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen på katten dere anskeffer dere er kanskje ikke så viktig, det er viktig at den katten dere anskaffer dere er vant til og trives sammen med andre katter. Kanskje dere har en dyrebeskyttelses/omplasseringsforening i nærheten? Noen av dem har hus der de holder kattene sine, og da kan man godt se hvilke katter som trives i selskap med andre. Og at katten er leken.

Du vet jo allerede at katten din er sosial med andre katter.

Trist å høre om lillepus forresten, fryktelig når sånt skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på ebay og kjøp Da Bird :) En fjærleke som imiterer en flyvende fugl. Mine er helt gærne etter den :)

Det skal jeg sjekke med en gang! At jeg ikke har tenkt på ebay er jo utrolig... Takk :)

Alderen på katten dere anskeffer dere er kanskje ikke så viktig, det er viktig at den katten dere anskaffer dere er vant til og trives sammen med andre katter. Kanskje dere har en dyrebeskyttelses/omplasseringsforening i nærheten? Noen av dem har hus der de holder kattene sine, og da kan man godt se hvilke katter som trives i selskap med andre. Og at katten er leken.

Du vet jo allerede at katten din er sosial med andre katter.

Trist å høre om lillepus forresten, fryktelig når sånt skjer.

De har omplasseringsforening i nærheten så jeg kan ta turen dit i ettermiddag får å se om jeg finner en lekekamerat til pus. Katten vår er veldig leken og sosial med andre katter så hadde vært fint å få en som var lik han. Tusen takk for tipset ditt :)

Det er kjempe trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...